Cum au ajuns vedetele americane sa faca reclama companiilor pe Twitter

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 12 ianuarie 2011 49 afişări

Snoop Dogg, surorile Kardashian si alte 5.000 de personalitati americane cu cont de Twitter fac reclama pe platforma de microblogging la peste 150 de branduri renumite din lume.

In anii '80, juca rolul lui Punky Brewster intr-o comedie difuzata pe postul ame

rican NBC. Astazi, Soleil Moon Frye (34 de ani) face bani din Ad.ly, o agentie de publicitate care plateste actori, atleti, cantareti si alte celebritati pentru a promova produse prin intermediul retelei de microblogging Twitter, scrie Bloomberg. Iar cei care o citesc acolo nu sunt deloc putini, cifra depasind 1,4 de milioane.

Promovarea unui brand prin intermediul celebritatilor este o tehnica de promovare veche, dar compania Ad.ly infiintata in septembrie 2009 de Sean Rad, un tanar de 24 de ani care mai detine o serie de afaceri online, a adaptat modelul noilor forme de comunicare. De atunci, pe Twitter au fost publicate peste 20.000 de mesaje care promoveaza 150 de branduri de renume, printre care si Sony, Best Buy sau Old Navy.

"Celebritatile au un grad mare de influenta asupra consumatorilor, indiferent daca apar la televizor sau scriu pe Twitter", spune Arnie Gullov-Singh (38 de ani), directorul executiv al Ad.ly. Mesajele sunt gandite de doi angajati care n-au mai mult de douazeci si ceva de ani si sunt personalizate pentru fiecare celebritate in parte. Spre exemplu, pentru promovarea Toyota Sienna, Snoop Dogg s-a intrebat pe Twitter daca masina ar putea veni cu jante de dimensiuni mari, in timp ce omul de afaceri Mark Cuban a publicat mesajul "se pare ca trebuie sa investesc intr-o flota de Toyota Sienna".

Micro-campaniile desfasurate pe Twitter, in 140 de caractere, genereaza venituri, insa destul de mici raportat la campaniile din alte medii de promovare, de cel mult 100.000 de dolari. Din aceasta suma, vedetele incaseaza o suma fixa pentru fiecare mesaj postat pe Twitter, "care variaza intre 1.000 de dolari si cateva zeci de mii de dolari", spune Gullov-Singh, citat de Bloomberg. Kim Kardashian, spre exemplu, care are 5,6 de milioane de cititori pe Twitter, incaseaza cam 10.000 de dolari pentru fiecare mesaj, iar tarifele ei sunt in crestere. "Cele mai cautate celebritati pot ajunge la incasari de sase cifre pe an din acest serviciu sau, in unele cazuri mai rare, chiar pe trimestru", mai spune executivul Ad.ly.

In prezent, Twitter testeaza un serviciu similar porpriu, care ar intra in competitie cu Ad.ly. Serviciul Izea face cam acelasi lucru inca de acum patru ani, avand in prezent o retea de 100.000 de persoane care accepta sa promoveze produse pentru tarife intre 10 centi si 2.500 de dolari pentru fiecare mesaj, potrivit executivului companiei Ted Murphy.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
vedete,
Twitter,
reclame,
companii
/media-marketing/cum-au-ajuns-vedetele-americane-sa-faca-reclama-companiilor-pe-twitter-7884800
7884800
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.