Coca-Cola, cel mai popular brand online

Postat la 29 februarie 2008 49 afişări

Coca-Cola (35%), Nokia(13%) si Adidas(10%) sunt cele mai populare branduri online pentru utilizatorii romani de internet potrivit studiului "Leading Brands by Romanian Internet Users" realizat de Gemius, în colaborare cu Evensys.

“Cel mai important motiv pentru care am realizat studiul este faptul ca internetul este utilizat din ce in ce mai des, vorbim tot mai mult de bugete de publicitate pentru mediul online si voiam sa avem niste date despre brandurile promovate”, spune Catalin Emilian, Operations Manager la Gemius Research Romania care adauga ca se va incerca realizarea studiului in fiecare an.

Criteriile de selectie au fost alese de utilizatori, pentru acestia cele mai importante fiind: calitatea (85%), increderea (51%),diferenţierea de celelalte branduri - 46%, prestigiu 38%, popularitatea- 26%, modernitatea- 14%.

“ Dimensiunile acestea sunt importante pentru internautii romani, conform datelor colectate de studiu. Vox populi, cu alte cuvinte. Cred ca daca va fi continuat si imbunatatit, studiul va intra in detalii pe fiecare dintre ele, incercand sa determine ce inseamna calitate, care sunt sursele de incredere, cele de diferentiere”, spune Stefan Liute, Strategy Director la agentia de branding Grapefruit.

Cele doua branduri internatioanele Coca-Cola si Nokia conduc si in clasamentul increderii fiind urmate apoi de Mercedes. In ceea ce priveste popularitatea brandurilor romaneşti, primul loc este ocupat de Dacia, dupa care urmeaza Arctic si Ursus.

Producatorul de automobile este de asemenea lider din punct de vedere al increderii, clasament in care este urmat de Artic si BCR, dar si in privinta prezenţei online, top in care este urmat de BCR si Domo.

“Ma surprinde placut dominatia clara a brandului Dacia in termeni de popularitate, incredere si prezenta online. Ma asteptam ca in top zece pe fiecare dintre aceste dimensiuni sa existe branduri de IT si/sau telecom pe pozitii fruntase, ceea ce nu se intampla. Doar Romtelecom apare in topul de prezenta intre brandurile romanesti, iar Vodafone si Orange sunt umar la umar in aceeasi dimensiune si aceeasi jumatate de top, dar printre brandurile globale”, spune Liute.

In topul brandurilor romanesti si straine care exista exclusiv online, clasamentul realizat spontan de internauti este dominat de Google si Yahoo, urmate de eMag.ro.

Clasamentul bancilor si al companiilor de asigurari este condus de ING, BCR, BRD, iar la categoria cosmetice si produse de ingrijire personala pe primele locuri se afla Nivea si Avon, urmate de L'Oreal.

Topul brandurilor mentionate spontane din sectorul IT este format din Microsoft, Apple, HP, iar cel al automobilelor din BMW, Mercedes-Benz si Audi.

Orange este lider in categoria brandurilor de telecomunicatii, urmat de Vodafone si Romtelecom, iar in clasamentul produselor electronice cele mai cunoscute branduri sunt Sony, Philips si Panasonic.

Studiul a fost realizat in perioada 7-13 februarie pe un esantion de 2.092 de respondenţi si este reprezentativ pentru persoanele intre 18-45 de ani.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
publicitate,
branduri,
Coca-Cola
/media-marketing/coca-cola-cel-mai-popular-brand-online-2423930
2423930
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.