Cine crede In Mos Craciun?

Postat la 11 noiembrie 2008 14 afişări

Unul din doi romani crede ca recesiunea il afecteaza direct; pentru patru din zece romani, puterea de cumparare a scazut; mai mult de jumatate isi vor reduce bugetul alocat cadourilor de sarbatori. Acestea sunt, conform unui studiu Deloitte, noile coordonate ale comportamentului de consum pentru perioada sarbatorilor.

Sfarsitul de an e o perioada cheie pentru comercianti si producatori, atat timp cat consumatorii lasa deoparte restrictiile si cheltuiesc mai mult decat in restul anului. Anul acesta insa, amenintarea crizei economice tinde sa genereze un comportament mai precaut decat de obicei. Dupa cum arata studiul “Xmas Survey 2008”, realizat de Deloitte, se observa nu numai o schimbare a criteriilor pe care le au consumatorii atunci cand fac cumparaturile de Craciun, dar si o ierarhizare mult mai pragmatica a prioritatilor de consum.

 

Pentru ca 45% dintre respondenti se asteapta ca situatia economica din Romania sa se deterioreze in 2009 si mai ales pentru ca declara ca au inceput sa simta impactul crizei, una dintre reactiile firesti va tine de ajustarea bugetului alocat cheltuielilor de Craciun. Astfel, doi din trei romani chestionati in cadrul sondajului declara ca intentioneaza sa lase mai putini bani in magazine, in primul rand din cauza cresterii preturilor la alimente si a majorarii costurilor cu utilitatile. Nu inseamna insa ca vor renunta la deja traditionalele cumparaturi de sarbatori. O vor face doar intr-o maniera mult mai prudenta decat pana acum: daca anul trecut, doar 37% dintre consumatori plecau la cumparaturi cu un buget dinainte stabilit, anul acesta, ponderea creste la 48%.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
marketing,
buget,
cadouri,
sarbatori,
consum,
scadere,
reduceri
/media-marketing/cine-crede-in-mos-craciun-3482203
3482203
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.