Cele mai bogate agentii

Postat la 08 iulie 2008 409 afişări

Publicitatea inseamna stres, pretentii la premii pentru creativitate, dar mai ales socoteli financiare. BUSINESS Magazin a inventariat care au fost castigatorii anului trecut in randul agentiilor de publicitate.

1. McCANN ERICKSON RAMANE PE POZITII.

La fel ca si in anii anteriori pe primul loc se afla McCann Erickson, grupul condus din 1996 de Bogdan Enoiu, care prin cele sase agentii din care este format a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 69 de milioane de euro - cu 14 milioane mai mult decat in 2006 si la doar 200.000 de euro diferenta fata de BBDO Romania, urmatorul clasat in top.

Dintre cele 69 de milioane de euro, aproximativ 52 de milioane au reprezentat volumul rulat de Universal McCann, agentia de media a grupului. Universal McCann detine patru dintre cei mai importanti investitori in publicitate - Coca-Cola, Vodafone, Johnson Wax si Heineken. Daca primii trei sunt printre clientii vechi ai grupului, iar primii doi apeleaza la serviciile agentiei de peste zece ani, in schimb Heineken este un client intrat in portofoliul McCann Erickson in luna ianuarie a acestui an, pana atunci fiind in portofoliul Grey Romania. Totodata, la sfarsitul anului trecut grupul a renuntat la clientul Inbev, un cont estimat intre 8-10 milioane de euro si care a fost castigat de grupul Leo Burnett. Potrivit lui Mihai Trandafir, managing director al Universal McCann, cei patru clienti reprezinta in jur de 70% din cifra de afaceri estimata pentru acest an, mai mare cu 40% decat cea pe anul trecut. “Numai conturile Vodafone si Coca-Cola inseamna 30 de milioane pe an”, declara Bogdan Enoiu pentru Ziarul Financiar in luna noiembrie a anului trecut, dupa ce agentia castiga pentru a doua oara consecutiv titlul de agentia anului la festivalul de publicitate Golden Drum din Slovenia. Directorul McCann Erickson spunea ca in cadrul grupului, divizia din Romania se afla in primele cinci din regiune din punct de vedere al businessului, estimand pentru 2008 o crestere de aproximativ 15-20%.

2. VAL DE SCHIMBARI LA BBDO ROMANIA.

BBDO Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 68,8 milioane de euro, pe seama agentiilor Graffiti BBDO (publicitate), Media Direction (media), Pleon Graffiti (relatii publice) si Proximity (gestionarea relatiei cu clientii).

Grupul a trecut de la inceputul acestui an prin schimbari semnificative de management. Liliana Serban de la Pleon Graffiti a demisionat, Cristian Mucichescu, directorul executiv al Media Direction, a plecat la OMD Romania, iar Catalina Cernica, sefa agentiei de publicitate Graffiti BBDO, a anuntat ca va merge la studii in strainatate. Schimbarile au culminat la sfarsitul lunii mai cu numirea unui nou CEO al grupului, in persoana Norei Marcovici, care a revenit astfel in industria de publicitate dupa ce timp de zece ani a lucrat in radio si televiziune. La doar doua saptamani de la preluarea conducerii de catre aceasta, Razvan Varabiescu, directorul Media Direction, a fost schimbat cu Nicoleta Padure, fost director de vanzari la Prima TV, SBS Radio.

Potrivit noii conduceri a BBDO Romania, in acest an se va pune accentul pe consolidarea grupului, prin eficientizarea si diversificarea serviciilor actuale. “Acum multa lume se bazeaza pe new media si clientii nostri cer din ce in ce mai mult aceste servicii. Putem dezvolta foarte mult marketingul direct sau orice forma de marketing pe care nu o avem in acest moment”, spune Nora Marcovici, estimand ca primele rezultate financiare ale noilor divizii vor fi vizibile de anul viitor. Pentru acest an, Marcovici intrevede o evolutie de 20%, ca si anul trecut. “Cresterea se bazeaza pe eficientizarea a ceea ce avem. Suntem la mijlocul anului, iar aceasta crestere nu se poate realiza din aducere de noi servicii sau clienti, aceasta devenind posibil din 2009”, explica directorul BBDO Romania. Cele patru agentii ale grupului BBDO lucreaza pentru clienti precum Dacia Renault Nissan, Pepsi, Allianz, Masterfoods, Scandia sau Wrigley, iar conducerea grupului isi mai doreste clienti din domenii precum telecom sau bancar.

3. CLIENTI NOI LA OGILVY.

Ogilvy, grupul aflat pe locul al treilea, a inregistrat anul trecut o crestere cu aproximativ 25% a cifrei de afaceri, pana in jur de 63,8 milioane de euro. O crestere asemanatoare a avut si profitul net, cu circa 28% fata de profitul de un milion de euro din 2006. Inceputul de an a insemnat castigarea de clienti din categorii pe care grupul nu le avea in portofoliu: bere, bauturi racoritoare, financiar-bancar si telecom. Clientii castigati in prima parte a anului sunt Cappy, Powerade, Ciuc, Gösser (creatie), ING, Sonae Sierra (relatii publice), Nestlé (gestionarea relatiilor cu clientii), dar mai ales contul de creatie si media al Cosmote si, implicit, reteaua Germanos. Pana in luna mai, Cosmote a lucrat cu Cohn & Jansen pentru serviciile de creatie si cu United Media pentru achizitionarea de spatiu publicitar, insa Bold Ogilvy, agentia elena a Ogilvy, a castigat contul Cosmote, decizia fiind aplicata in toate cele cinci tari unde este prezent operatorul de telefonie mobila. Despre contul Cosmote, Manuela Necula, head of country al Ogilvy Romania, spune ca influenteaza grupul printr-un aflux de oameni in zona de servicii ATL (publicitate la televiziune, radio, in presa scrisa si panotaj stradal) si de media.

Acesti clienti, dar si extinderea serviciilor pe pietele externe prin castigarea unor proiecte pentru British American Tobacco (BAT) si Coca-Cola Adriatic & Balkans au facut ca business-ul grupului sa creasca in primul semestru cu circa 48%.Manuela Necula are in vedere adaugarea de servicii noi, imbunatatirea celor existente, dar si gasirea de oameni noi. De la inceputul anului, grupul a angajat 35 de persoane, ajungand la 215 angajati, iar managerul Ogilvy considera ca pana la finalul anului vor fi 220-225. “Dorim sa ne mentinem la un ritm de crestere peste piata atat pentru serviciile de baza (creatie, strategie, gestionarea relatiilor cu clientii, relatii publice), cat si pentru cel de media”, declara managerul grupului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
agentii,
publicitate,
media
/media-marketing/cele-mai-bogate-agentii-2765428
2765428
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.