Ce e acum

Postat la 29 august 2006 1 afişăre

Banii care circula online - din ce in ce mai multi - au remodelat sistemul de raportare a traficului de Internet.

 

POP-UP-URI: Primul serviciu care a incercat o clasificare a site-urilor in functie de interesul vizitatorilor a fost top100.ro, in 1998. Principalul neajuns era (si inca este, site-ul fiind in continuare functional) faptul ca departajarea se facea in functie de recomandarile vizitatorilor. Site-urile afisau sigla top100 pe pagina web, iar internautii erau invitati sa voteze pentru a ridica site-ul in top. Multi isi aduc aminte de aceasta perioada ca de o perioada "neagra" a Internetului romanesc. In majoritatea cazurilor, din dorinta de a creste in clasament, site-urile foloseau ferestre pop-up pentru a-i determina pe vizitatori sa voteze, iar experienta navigarii devenise neplacuta.

 

TRANSPARENTA: Trafic.ro a reusit sa scoata aproape definitiv de pe harta sistemul recomandarilor. Clasamentul este intocmit in functie de numarul de vizitatori unici detectati de un script inclus in site ce afiseaza si sigla Trafic. La fel se intampla si in cazul monitor.neogen.ro, sistemul concurent de la Neogen. Desi trafic.ro este mult mai folosit, si in prezent considerat standardul in materie, ambele au aproape aceeasi interfata grafica si ofera acelasi tip de informatii: numarul de vizitatori si de afisari, tara si orasul de provenienta, tipul de browser si sistemul de operare etc. O alta asemanare intre cele doua servicii gratuite este faptul ca datele sunt disponibile oricui, nu doar proprietarului de site, situatie mai rar intalnita in alte tari.

 

CONTRA COST: In ianuarie 2005, Netbridge cumpara statistici.ro, un serviciu gratuit de monitorizare a traficului concurent trafic.ro. Incepand cu vara lui 2006, Netbridge spune ca majoritatea informatiilor devine accesibila doar contra cost, iar accesul la ele este rezervat exclusiv proprietarului de site. Este trecerea la o alta etapa in analiza de trafic, asa cum se intampla in majoritatea tarilor cu traditie online. Pentru proprietarul unui site, informatiile despre concurenta se rezuma doar la numarul de vizitatori, de afisari si pozitia in clasament. Unele site-uri au ales totusi sa foloseasca in continuare si trafic.ro sau monitorul Neogen.

 

T3: Netbridge, deja proprietarul a doua servicii de monitorizare a traficului, lanseaza la inceputul acestui an T3, un serviciu complementar fata de trafic.ro. Acesta cuprinde contorizarea timpului petrecut pe o pagina, ofera harta traseului unui vizitator pe un site (ordinea paginilor vizitate), cuvintele cautate pe motorul de cautare incorporat, s.a.m.d. Preturile pentru acest serviciu sunt stabilite in functie de numarul vizitatorilor lunari, intre 10 si 100 de euro pe luna.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ce e acum
/media-marketing/ce-e-acum-1006780
1006780
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.