LIVE: Conferinţa ZF Birouri & Rezidenţial 2021: Cum va evolua piaţa imobiliară în 2022?

Business Magazin, în 2009 - Misterul dispariţiei Energy Holding. De ce au fost decuplaţi "băieţii deştepţi" de la banii statului

Postat la 05 iunie 2014 1037 afişări

Business Magazin grupează, cu ocazia aniversării a zece ani, cele mai interesante articole de copertă din paginile revistei.

Business Magazin, în 2009 - Misterul dispariţiei Energy Holding. De ce au fost decuplaţi "băieţii deştepţi" de la banii statului

In urma cu doi ani, Energy Holding era liderul pietei concurentiale de energie. La inceputul lui 2009, compania nu mai avea nici 1% cota de piata, intr-o piata care si-a schimbat semnificativ configuratia. Ce s-a intamplat in ultimii doi ani cu Energy Holding? Cand si cum va reveni compania in topul furnizorilor de energie? Dar, mai ales, va mai reveni?

Veti auzi curand din nou de noi". Este una dintre putinele propozitii rostite la sfarsitul lunii iunie de catre Guy Maybud, directorul general al Energy Holding, intr-un scurt interviu telefonic cu BUSINESS Magazin. Maybud a fost cativa ani la rand directorul general adjunct al furnizorului de energie si a trecut in fruntea companiei in noiembrie 2008, dupa ce fostul director si fondator al companiei, Enrique Ferrer, s-a retras din functie. Energy Holding a incetat sa mai comunice oficial cu presa din urma cu aproximativ doi ani, tacere motivata de oficialii companiei prin articolele agresive din presa legate de "baietii destepti" si de contractele de vanzare ieftina si preferentiala a energiei.

Comunicarile sporadice facute de companie in urma cu mai mult de doi ani au fost legate de proiecte CSR sau de proiecte de investitii, cum ar fi cel pentru centrala electrica de la Gorj. Despre business-ul vanzarilor de electricitate, foarte putin. Cu toate acestea, afacerile Energy Holding au fost efervescente in ultimii ani: compania a fost vanduta, apoi si-a dezvoltat foarte mult divizia balcanica, a pierdut importante contracte locale, s-a restructurat, si-a schimbat conducerea, a pierdut sau a renuntat la toata cota de piata acumulata in ultimii cinci ani si recent a derulat o noua campanie de publicitate. Discreta, pe internet, dar aplecata catre servicii - insistand practic pe ideea ca toti furnizorii din piata vand energie, dar ca Energy Holding vinde un serviciu energetic integrat. Roy Maybud a preluat de la Enrique Ferrer o companie a carei forta in piata de profil a scazut continuu in ultimul an, dupa pierderea celor mai importante contracte, care au saltat in anii anteriori compania - cum ar fi cele cu Petrom, Oltchim sau Alro - si a caror pierdere a dus la scaderea considerabila a cotei de piata - de la varful de 19% din 2007 pana la 6% in 2008 si sub 1% in ianuarie 2009.

Scaderea sub 1% de la inceputul acestui an are la baza, conform oficialilor companiei, pierderea acestor mari contracte, care a avut loc progresiv de la sfarsitul lui 2007 pana la mijlocul lui 2008. Roy Maybud spune ca pierderea clientilor a fost un motiv de scadere, iar celalalt motiv este legat, fara doar si poate, de situatia economica generala: "Nu vreau sa fiu inca un manager care spune non-sensuri despre criza, dar cred ca am intrat intr-un vartej din care nimeni nu ne mai poate scoate decat rezolvarea crizei in sine si reinceperea cresterii, despre care nimeni nu stie cu adevarat cand se va intampla". Desi foarte retinut in declaratii, Roy Maybud este de parere ca momentul actual - atat din punctul de vedere al companiei, cat si al evolutiei economice in general - nu este propice pentru a face vreo predictie.

CITITI AICI ARTICOLUL INTEGRAL din septembrie 2009.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business magazin,
10 ani,
cover story
/media-marketing/business-magazin-in-2009-misterul-disparitiei-energy-holding-de-ce-au-fost-decuplati-baietii-destepti-de-la-banii-statului-12698989
12698989
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.