Bugetele de publicitate, din nou sub lupa

Postat la 07 iunie 2010 12 afişări

Anul 2010 a inceput sub auspicii mai bune pentru piata de publicitate: reluarea campaniilor de comunicare a generat chiar o usoara crestere fata de anul trecut. Ramane insa de vazut si cum se va incheia, de vreme ce evolutia consumului nu are cele mai bune perspective.

In primele patru luni ale anului, televiziunilor le-a mers foarte bine. Au avut din nou tot spatiul disponibil vandut, lucru care nu prea s-a intamplat anul trecut", spune Alexandra Olteanu, buying director al Initiative Media, agentia de media buying a grupului Lowe. Spre deosebire de anul trecut, publicitarii au avut de-a face cu revenirea a doua categorii extrem de importante de clienti bancile si producatorii auto, care, desi nu au mai atins cotele din anii precedenti, au reluat comunicarea.

Ca in fiecare an de pana acum, televiziunea a ramas mediul cu cele mai mari investitii in publicitate 222 de milioane de euro in 2009, reprezentand 65,5% din bugetele totale puse la bataie, potrivit raportului anual Media Fact Book, realizat de Initiative Media. Estimarile pentru acest an indica sume importante, insa intr-o oarecare scadere. 209 milioane de euro spun specialistii ca vor cheltui companiile pentru publicitatea la televizor in 2010. Comparativ cu alti ani, ne situam in apropierea nivelului atins in 2006. Televiziunile raman cel mai ieftin canal de promovare, iar consumul de televiziune este in permanenta crestere: faptul ca un roman se uita in medie sase ore pe zi la televizor (cea mai mare rata din regiune) ramane unul dintre argumentele principale pentru care clientii aleg sa investeasca sume atat de mari pentru a fi prezenti pe TV.

Aproape la fel de mult timp isi petrec romanii si pe internet, ceea ce a determinat cresterea investitiilor in aceasta zona fata de anul trecut. Desi este doar o crestere marginala, de la 13 milioane de euro in 2009, la 14 cat este estimat pentru 2010, internetul ramane un mediu care nu are motive sa se planga. Publicitarii spun ca explicatia este simpla. "E greu pentru advertiseri sa ignore faptul ca in centrele urbane 60-70% din populatie foloseste internetul. In aceste conditii nu aveau cum sa lipseasca dintr-un astfel de mediu", precizeaza Octav Popescu, vicepresedintele diviziei de Media&Digital din cadrul Initiative Media. Tot catre internet, mai spune Popescu, ar trebui sa se focalizeze si atentia publicatiilor tiparite, care vor continua sa atraga bugete atat timp cat vor fi sustinute si de variante online "solide".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
publicitate,
bugete
/media-marketing/bugetele-de-publicitate-din-nou-sub-lupa-6274691
6274691
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.