Ati plati pentru stirile online?

Postat la 10 mai 2010 15 afişări

Doar 6% dintre cititorii de presa din UE au platit deja pentru articole online, aproape o treime spun ca ar lua in considerare sa plateasca, iar 62% spun ca nu ar plati nimic, arata un studiu Nielsen discutat la editia din acest an a Congresului European de Presa. Ce sanse sunt pentru editori de a-si monetiza oferta?

Somptuoasa sala de ceremonii a primariei vieneze a gazduit vreme de doua zile peste 600 de editori, designeri de paginare si manageri din industria media la Congresul European de Presa. Cum poate fi jurnalismul rentabil financiar a fost unul din punctele cele mai fierbinti in discutiile din acest an.

"Problema cu informatia digitala este ca e gratis", se spunea si la congresul de anul trecut si s-a spus si acum. In lumea presei scrise exista o problema a veniturilor pe doua fronturi: scaderea numarului de copii vandute si mai putina publicitate. Acum se ajunge la o situatie inversa in raportul incasarilor, vanzarile de copii ajungand sa detina doua treimi din incasari, dupa ce in trecut era tocmai invers, in favoarea publicitatii. "Cineva de la Die Zeitung spunea recent ca doar 40% din incasari mai vin din vanzarea de reclama", explica Romanus Otte, fost jurnalist si director general al Welt Online, publicatie detinuta de grupul german de presa Axel Springer. Motiv pentru care se pune acum mare accent pe extensiile de web ale publicatiilor. Cu toate acestea, sunt putine ziare online care fac cu adevarat bani, atentioneaza Romanus Otte.

Astfel, daca este vorba de un proiect cu totul nou, nu exista nicio baza reala pentru a se estima care sunt sansele de succes, pentru ca nu exista un brand constituit si nu se stie care e gradul de interes pe care il va trezi proiectul. Iar adeseori, numai pentru a trezi interesul sunt necesare investitii de milioane de euro. Pe de alta parte, pe internet sunt o multime de competitori cu care e greu de luptat - nu doar traditionalele publicatii din print sau alte ziare online, ci si agregatoarele lansate de companiile de internet, ca Google ori Yahoo!, sau sursele alternative de informatie care folosesc si continut luat din presa - blogurile, Facebook sau Twitter.

Sunt cateva dificultati majore in privinta monetizarii continutului online, apreciaza Romanus Otte. Una este cultura impamantenita ca internetul e gratis, iar utilizatorii sunt obisnuiti ca tot ceea ce gasesc pe web sa fie gratuit; e greu de schimbat o asemenea obisnuinta si sa incurajezi utilizatorii de internet sa plateasca pentru continutul online, afirma Romanus Otte.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
ziare,
online
/media-marketing/ati-plati-pentru-stirile-online-6099929
6099929
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.