A patra editie EFFIE Romania

Postat la 21 martie 2007 1 afişăre

In fiecare an, ideile si strategiile bune care se si concretizeaza in rezultate pe masura merg la festival! EFFIE este unul dintre cele mai renumite evenimente din industria publicitatii deoarece premiaza un element esential al unei campanii: eficienta.

In fiecare an, ideile si strategiile bune care se si concretizeaza in rezultate pe masura merg la festival!  EFFIE este unul dintre cele mai renumite evenimente din industria publicitatii deoarece premiaza un element esential al unei campanii: eficienta. 

In 1968, EFFIE  a luat nastere in Statele Unite si s-a raspandit treptat in 33 de tari din intreaga lume. Pe langa programul national EFFIE,  in 1996 a aparut  EURO EFFIE, unde participa campanii care s-au dovedit eficiente in doua sau mai multe tari europene, iar in 2003 GLOBAL EFFIE, la care participa cei ce si-au probat eficienta pe mai multe piete din intreaga lume. Romania se afla anul acesta la a patra editie  a festivalului, editie  ce a adus trei categorii noi in cadrul concursului, respectiv: "Pharmaceuticals", "David vs. Goliath" si "Renaissance". "David vs. Goliath" va premia brandurile mici care au inregistrat performante remarcabile desi au concurat cu marci puternice, iar "Renaissance" va premia acele campanii care au reusit sa reinvie un brand batran sau aflat in declin. Festivalul EFFIE Romania 2007 are loc intre 27 si 29 martie si este organizat de IAA si UAPR cu sprijinul agentiei Millenium Communications.

Ce inseamna EFFIE pentru piata din Romania?
EFFIE este in prezent unul dintre cele mai prestigioase festivaluri de publicitate din piata si singurul care rasplateste eficienta campaniilor de comunicare. Aparitia sa in piata a marcat o treapta in maturizarea industriei noastre. Obtinerea unui premiu EFFIE a devenit o aspiratie pentru oricare dintre agentiile de publicitate de la noi.

Anul acesta au fost introduse noi categorii. Se poate spune ca EFFIE a crescut odata cu piata din Romania?
Festivalul EFFIE s-a impus inca din momentul  lansarii sale in piata si si-a castigat un loc extrem de important intre manifestarile de profil din industrie. Da, "a crescut odata cu piata". Si asta s-a datorat atat modului profesionist de organizare, cat si respectarii tuturor criteriilor impuse de posesorii licentei, AMA New York. Totodata, organizatorii au avut intelepciunea de a incorpora de la o etapa la alta feedbackul constructiv primit de la participanti, astfel incat sa existe o evolutie a acestuia de la o etapa la alta. Paradoxal, chiar si dupa atatea editii de succes ale festivalului EFFIE, exista in continuare clienti care nu accepta inscrierea campaniilor lor in festival, sub teama caracterului confidential fata de piata al informatiilor ce vor fi incluse in elaborarea unui case study. Acest lucru demonstreaza clar faptul ca piata nu s-a maturizat complet si ca avem inca loc "sa crestem".

Care sunt criteriile de evaluare ale eficientei?
Membrii juriului trebuie sa evalueze elemente importante ale unei campanii, cum ar fi: contextul si strategia abordata (aici vorbim despre contextul de marketing, challenge-ul de marketing, obiectivele campaniei, target insight-ul etc), ideea creativa si felul in care aceasta reflecta strategia si dovada rezultatelor campaniei.

Ce apreciaza mai mult companiile: un premiu de creatie sau unul de eficienta?
Nu cred ca se poate face o comparatie atat de directa intre cele doua tipuri de premii. Ceea ce se observa din ce in ce mai mult in ultimii ani, mai ales la nivel  mondial, este faptul ca din ce in ce mai multe campanii care obtin premii de creatie sunt prezente si la festivalul EFFIE. Sau, cu atat mai interesant, campanii care pornesc de la un insight de consumator extrem de real si care au reusit sa revolutioneze comunicarea in categoria lor iau si premii EFFIE. Exemplu este campania Real Beauty pentru Dove - Unilever, castigatoarea Gold EURO EFFIE de anul trecut.

Este considerat mai atragator un premiu de creatie decat unul de eficienta?
Cred ca agentiile se mandresc in egala masura cu ambele tipuri de premii. Ar fi interesant sa vedem cum privesc acest lucru si clientii nostri.

Faptul ca EFFIE are eficienta ca principal parametru de evaluare ofera o posibilitate de jurizare concreta, fara loc de interpretari?
Criteriile de jurizare in cazul premiilor EFFIE sunt foarte clare, iar cuantificarea rezultatelor unei campanii e extrem de exacta. Dovezile care se aduc in privinta demonstrarii gradului de eficienta a unei campanii pot fi auditate, ceea ce poate elimina orice neclaritati in aceasta privinta.  In aceste conditii, gradul de subiectivitate in evaluarea eficientei unei campanii este mult mai redus. Numarul mare de membri ai juriului si procesul de jurizare in sine, care e extrem de strict, reduc si mai mult posibilitatea unor interpretari subiective. Dincolo de orice insa, membrii juriului interpreteaza intr-o maniera personala toate documentele supuse jurizarii, ceea ce inseamna ca maturitatea, experienta personala etc isi spun cuvantul asupra scorului acordat de fiecare dintre ei oricarei campanii intrate in concurs.

Care este durata de evaluare a unei campanii intrate in concurs?
In pietele dezvoltate, pentru analizarea unui case study, membrii juriului au la dispozitie 8 minute. La noi, in primele editii, analizarea acestora s-a facut intr-un interval de 10 minute.

In ce masura un "case study" bine elaborat te poate face sa castigi sau sa pierzi un premiu?
Claritatea si acuratetea cu care este elaborat case study-ul au o importanta extrem de mare in intelegerea si aprecierea de catre juriu a gradului de eficienta al unei campanii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
A patra editie EFFIE Romania
/media-marketing/a-patra-editie-effie-romania-1008609
1008609
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.