Dilemele publicitarilor in 2010: Se poate mai rau?

Postat la 12 ianuarie 2010 15 afişări

Publicitarii sau inventivii care vor trebui sa se reinventeze. Lansarile de noi produse, cultivarea marcilor, piata media, presa scrisa, sentimentele de optimism, nervii telespectatorilor sau cifrele managerilor tin de asta.

Vom vedea mai multe reclame importate?

"Exista o pornire in a importa spoturi, insa nu este intotdeauna cea mai buna solutie, pentru ca reclamele trebuie adaptate la specificul local de consum", enunta Carmen Lixandru, managing director al agentiei de media buying Mediacom. Este insa o varianta mult mai ieftina pentru companii, care astfel nu mai sunt nevoite sa plateasca o agentie locala pentru crearea unui spot nou. Din acest motiv, nu este exclus ca in 2010 sa vedem tot mai multe reclame aduse de la compania mama. "Este o tendinta care a inceput acum cinci ani si care omoara agentiile locale de creatie, insa in multe cazuri filialele au interdictie de la compania mama sa produca spoturi la nivel local", subliniaza Zsolt Simon, CEO al Mediaedge:cia (MEC) si CEE MEC Interactive.

Vor reveni campaniile media neconventionale?

In 2009 am avut parte de cele mai cuminti campanii media din ultimii ani. Clientii agentiilor de publicitate nu au mai fost dispusi sa-si asume riscurile unor campanii neconventionale si au vrut doar sa transmita mesaje simple, clare si cat mai scurte. Publicitarii se tem insa ca si in 2010 creativitatea le va fi pusa la incercare. "Consumatorii continua sa aprecieze inovatia si aceasta poate avea de suferit daca se perpetueaza climatul ultraconservator actual. Va trebui sa fie gasite noi solutii la cateva dintre principalele probleme si manifestari negative generate de criza: indecizia, aversiunea fata de orice dimensiune de risc", crede Alex Badila, managing director la Publicis Romania. In acelasi sens, Radu Florescu este de parere ca in 2010 clientii vor trebui sa inteleaga ca este mai importanta concentrarea pe crearea de brand decat pe promotii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/dilemele-publicitarilor-in-2010-se-poate-mai-rau-5318525
5318525
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.