Cum pot obţine tinerii antreprenori din IT bani pentru afacerea lor. Dragoş Rouă, Marius Ghenea şi Dan Vişoiu îi învaţă

Autor: Dorin Oancea Postat la 04 august 2014 2638 afişări

Tehnologia este domeniul de activitate care produce antreprenori, milionari şi miliardari cu mai mult spor decât orice altă zonă a lumii afacerilor şi impune figuri tinere, idei proaspete, doza de neaşteptat şi de util de pe ecranul calculatorului sau al telefonului. Se întâmplă într-o societate destul de răvăşită, cu peste 25% dintre tineri în şomaj, dar cu mai mult de jumătate dintre studenţi doritori să îşi înceapă propria afacere. Între tehnologie şi succes stau banii, care de multe ori iau forma unui „business angel“. Cum găseşti investitorul, ce îi spui, când şi cum, cum îţi concepi prezentarea pentru un eveniment menit să faciliteze accesul la finanţare, care ar trebui să fie punctele forte pe care trebuie să insişti?

Cum pot obţine tinerii antreprenori din IT bani pentru afacerea lor. Dragoş Rouă, Marius Ghenea şi Dan Vişoiu îi învaţă

FlorideLux este un business matur, pornit de Marius Dosinescu în urmă cu zece ani. Dosinescu a beneficiat de implicarea în afacere a lui Marius Ghenea, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori români, în postura de „business angel“. Dar cum planurile lui Marius Dosinescu nu s-au limitat la o afacere de 750.000 de dolari, tânărul vizând extinderea francizei sale în întreaga ţară, ba chiar şi peste hotare, a plecat în căutarea unor investitori. I-a găsit la ediţia din 2013 a evenimentului Venture Connect, o platformă de finanţare a companiilor cu potenţial de creştere şi inovaţie, unde Dosinescu s-a prezentat, a oferit flori asistenţei şi şi-a susţinut pitch-ul; după circa un an BAC Investment Banking, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de consultanţă în fuziuni şi achiziţii, şi Mediafax Group, compania media care editează Business Magazin, au anunţat că intră în acţionariatul FlorideLux, preluând 35% din acţiunile companiei.

Tot cam în perioada în care Marius Dosinescu îşi începea afacerea, trei tineri din Sibiu porneau, cu o investiţie de 700 de lei, să cucerească piaţa de web design. Au câştigat ceva bani şi mai târziu au dezvoltat serviciul de facturare Smart Bill, prin intermediul căruia sunt plătite în prezent facturi cu o valoare de peste un miliard de euro anual. Dezvoltarea Smart Bill a fost sprijinită şi de un business angel, antreprenorul sibian Lucian Todea, dar şi de Radu Georgescu, fondatorul GeCad, intrat anul trecut într-un Board of Advisors al firmei. Cum Smart Bill ţinteşte pieţe străine - Franţa, Italia şi Spania -, Radu Hasan, CEO-ul companiei, a venit tot la Venture Connect, în căutarea unei finanţări cuprinse între o jumătare de milion şi un milion de euro.

FlorideLux şi Smart Bill demonstrează, alături de multe alte afaceri din tehnologie, că se poate. Să punem, aşadar, câteva întrebări simple despre finanţări şi obţinerea lor. Şi să încercăm să răspundem pe larg.

-    AM O IDEE DE AFACERE. E VALOROASĂ?

Este greu de acceptat, dar ideea în sine nu valorează prea mult. Din punctul de vedere al unui investitor, valoarea unei idei este aproape zero, spune Dan Vişoiu, partner la BAC Investment Banking, unul din oamenii cheie ai Venture Connect: „Îmi spune foarte multe lucruri despre o persoană faptul că nu a putut să avanseze, să evolueze din faza unei idei ca să lanseze afacerea“.

Dragoş Rouă, antreprenor în serie, blogger, dansator de tango şi călător, crede că ideile sunt commodities: „Şansele ca cineva să aibă ideea ta sau să o fi avut deja de 1.000 de ori înainte sunt extrem de mari. Din perspectiva mea, ideea are o importanţă minoră; contează mult mai mult implementarea“. Implementarea unei idei, adaugă Rouă, poate să nu fie spectaculoasă, dar poate să se dovedească mult mai atrăgătoare decât o idee fabuloasă care nu e implementată bine. „Contează mult mai mult ce faci, felul în care îţi creezi procesele, clienţii şi furnizorii şi îţi gestionezi cheltuielile şi îţi faci brandingul decât ideea. Focusul pe idee nu mi se pare că ar trebui să fie extraordinar.“ Un corolar: ideea în sine trebuie să fie cât mai simplă. „Hai să distribuim imagini de la unii la alţii, este Instagram. O idee foarte simplă, dar implementarea a fost foarte bună. Un alt exemplu este WhatsApp - hai să facem oamenii să vorbească între ei. Punct. Atât. Idei extrem de simple, făcute de zeci de ori, încă de pe vremea ICQ-ului sau a Flickr, dar implementate într-un mod mult mai adaptat pe nevoile pieţei şi a nevoilor clienţilor.“

Citiţi articolul integral în ediţia tipărită a revistei Business Magazin, începând de luni, 4 august 2014.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
finantare,
antreprenori,
afaceri
/cover-story/cum-pot-obtine-tinerii-antreprenori-din-it-bani-pentru-afacerea-lor-dragos-roua-marius-ghenea-si-dan-visoiu-ii-invata-13028972
13028972
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.