Raiffeisen Bank | Raiffeisen Smart Market

Postat la 03 februarie 2023 68 afişări

Smart Market este un ecosistem digital care aduce împreună clienţii digitali persoane fizice, cu partenerii persoane juridice, printr-o aplicaţie de loializare inovativă. Astfel, clienţii persoane fizice sunt recompensaţi atât prin ofertele Raiffeisen cât şi ale comercianţilor.

Descrierea inovaţiei:

„Ecosistemul Smart Market a fost lansat în luna iunie 2022, şi este modul nostru simplu de a loializa clienţii persoane fizice, oferindu-le recompense care să îi ajute să economisească şi să câştige mai mult din relaţia cu noi, mai ales în acest context economic dificil”, descriu reprezentanţii băncii motivaţia din spatele lansării acestui proiect.

În acelaşi timp, spun că şi-au propus să loializeze şi să susţină şi segmentele  de clienţi IMM şi Corporate, oferindu-le posibilitatea să îşi crească profitul,  promovându-şi gratuit ofertele pe o bază relevantă de peste 300.000 de clienţi. Întregul ecosistem are la bază o soluţie de Advance Analytics şi AI care susţine aplicaţia în procesul de „învăţare” a preferinţelor şi comportamentului de consum al clienţilor. „Pe baza acestor informaţii valoroase, reuşim să le oferim clienţilor campanii cât mai apropiate de nevoile şi domeniile lor preferate de shopping, precum şi de banking”, adaugă ei.

Iniţiatorul proiectului este Bogdan Abrudan, Manager departament Dezvoltare Business Clienţi Persoane Fizice la Raiffeisen Bank, responsabil pentru coordonarea procesului de R&D a noului produs Smart Market şi a echipei de proiect Raiffeisen Bank constituită din departamentele IT, Retail (Clienţi Persoane Fizice şi IMM), Corporate, împreună cu doi furnizori externi şi RBI.

Elementul de noutate:

Reprezentanţii Raiffeisen Bank spun că şi-au propus să fie „cea mai relevantă aplicaţie de loializare de pe piaţă”, prin  întâmpinarea clienţilor persoane fizice cu oferte şi campanii personalizate în funcţie de dorinţele şi comportamentul lor tranzacţional, dar si cu toate tipurile de recompense (cashback, vouchere de discount, premii, puncte de loialitate, oferte speciale la produse bancare), astfel încât să acopere tot mai mult din nevoile lor. Astfel, au devenit prima aplicaţie de acest gen de pe piaţă care oferă o gamă largă de recompense şi beneficii clienţilor săi.

Efectele inovaţiei:

În 6 luni de la lansare, au recompensat peste 300.000 de clienţi persoane fizice cu oferte de la peste 50 de comercianţi parteneri, astfel reuşind să crească NPS-ul şi satisfacţia tuturor segmentelor implicate (PF, IMM, Corporate), conform studiilor realizate.

În al doilea rând, acesta fiind şi un canal de vânzare şi promovare a produselor băncii, s-au văzut creşteri seminificative atât în cazul produselor bancare iniţiate digital, cât şi în gradul de tranzacţionare electronică. „Nu în ultimul rând, planificăm pentru anul 2023 integrarea unei soluţii de identificare si evaluare a amprentei de carbon a fiecărui utilizator, precum şi un mecanism de gamification bazat pe aceasta, astfel încât să determinăm şi o conştientizare şi un impact pozitiv asupra mediului”, descriu reprezentanţii băncii următoarele obiective propuse prin intermediul acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.