Povestea românului care vrea să cucerească toată Europa cu afacerea lui. Cum şi-a propus el să facă acest lucru

Autor: Ioana Niţă Postat la 21 iunie 2025 191 afişări

Cu ambiţia de a transforma economisirea într-o experienţă universală, un start-up românesc ce oferă cashback pentru cumpărături online la peste 1.200 de magazine partenere şi are 70.000 de utilizatori pentru soluţia sa vizează acum o finanţare de minimum 500.000 de euro. Capitalul este destinat extinderii în Europa şi lansării unei soluţii inovatoare de cashback pentru tranzacţiile din magazinele fizice, aducând platforma mai aproape de viziunea unei soluţii de loializare ce poate fi folosită „oriunde şi oricând”.

Vrem să mergem cu aplicaţia în toate ţările europene, inclusiv cele care nu sunt în UE (Marea Britanie, Elveţia, Norvegia), iar ulterior am vrea să mergem cu ea global. Vrem să testăm mai întâi piaţa din Bulgaria, ulterior cea din Polonia – care ar fi o provocare semnificativă. De asemenea, vrem să fim prezenţi şi în Republica Moldova”, a declarat Alexandru Foaie, fondator şi CEO al CashClub, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El estimează că, având capitalul necesar, lansarea în 2-3 ţări noi ar putea avea loc la fiecare 3 luni, accelerând semnificativ planurile faţă de dezvoltarea doar din resurse proprii, care ar fi durat câţiva ani.

Proiectul CashClub a început în 2019 cu lansarea unui MVP (Minimum Viable Product), modelul de business fiind validat de piaţă în 2020, în timpul pandemiei. Până în prezent, dezvoltarea platformei a fost susţinută exclusiv de fondatori şi din profitul reinvestit, suma totală ridicându-se la 120.000 de euro. „Până acum, compania a fost finanţată doar de acţionari. Am renunţat la orice profit momentan pentru a reinvesti”, a precizat Foaie.

Platforma CashClub le permite utilizatorilor să primească înapoi un procent din valoarea cumpărăturilor online realizate la magazinele partenere, fără costuri suplimentare pentru ei. Accesul se face prin site-ul web, extensie de browser sau aplicaţie mobilă - iOS şi Android. „Cred că e important de menţionat că soluţia noastră este gratuită pentru utilizator. Ca model de business, magazinele partenere ne plătesc nouă un comision pe vânzare, din care, mai departe, 70-80% returnăm către utilizatorul care a făcut achiziţia. Utilizatorii plătesc exact acelaşi preţ pe care l-ar plăti şi în situaţia în care nu ar folosi o astfel de soluţie. Deci, plătesc acelaşi preţ, dar primesc ceva înapoi”, a explicat fondatorul mecanismul de funcţionare, adăugând că un diferenţiator al soluţiei CashClub este faptul că utilizatorii pot folosi mai multe metode de economisire în acelaşi timp.

 „Utilizatorii pot folosi trei metode de economisire în acelaşi timp la orice achiziţie: pot folosi comparatorul de preţuri mai întâi (pentru a alege magazinul), ulterior să primească cashback la achiziţia lor, dar şi să folosească un cod de reducere care oferă o reducere instant. Deci, toate acestea, cele trei «layere» de economisire, sunt principalul nostru diferenţiator”, a subliniat Alexandru Foaie. Reţeaua CashClub include 1.200 de magazine online partenere. „Lucrăm cu cele mai mari branduri din online-ul românesc. Avem nişe foarte bine reprezentate, precum fashion (Sinsay, Fashion Days), beauty, cărţi (Cărtureşti, Litera), farmacii (Dr. Max), produse pentru animale de companie sau IT&C”, a menţionat el.

Pe lângă soluţia oferită direct către consumatori (B2C), CashClub s-a dezvoltat şi pe segmentul B2B, oferind platforma sa ca soluţie de loializare pentru alte companii, precum bănci sau furnizori de beneficii extrasalariale. „Am decis ca, în loc să concurăm cu aceste entităţi, să le oferim mai bine un serviciu celor pentru care cashbackul şi codurile de reducere sunt un «nice to have» pentru utilizatorii proprii. Aşa că astăzi, pe lângă cei 70.000 de utilizatori proprii, ne adresăm şi altor 2 milioane de consumatori prin aplicaţiile partenerilor”, a explicat CEO-ul CashClub. Printre partenerii B2B actuali se numără Edenred şi UpRomania, start-up-ul având discuţii în curs şi cu bănci şi fintech-uri.

Planurile de dezvoltare finanţate din noua rundă includ şi dezvoltarea componentei de cashback pentru cumpărăturile offline, adică pentru tranzacţiile din magazine fizice. „Dezvoltăm o soluţie nouă de cashback offline – pentru plăţi la retaileri, la benzinării, adică de unde facem cumpărături mai des în magazine fizice”, a afirmat Alexandru Foaie. El a adăugat că echipa explorează două variante tehnice pentru implementare: „Aici avem în vedere două soluţii. Una este printr-un QR code în aplicaţia noastră, îl scanezi la comerciant, facem un «mapping and matching» cu tranzacţiile partenerilor deja înrolaţi la noi platformă şi livrăm cashbackul. Încă explorăm în paralel şi a doua variantă pentru că vrem să fie cât mai simplu pentru utilizator. Şi vrem ori să să devenim noi un emiţător de carduri, ori să avem un parteneriat cu un fintech sau cu o bancă prin care să poţi plăti sau scana cardul respectiv şi să primeşti cashbackul aproape pe loc”.

Start-up-ul şi-a propus ca runda actuală de finanţare, care vizează atragerea unei sume cuprinse între 500.000 de euro şi un milion de euro prin intermediul platformei de equity crowdfunding Seedblink, să se încheie în circa două luni. Între timp, fondatorul CashClub explorează şi varianta de a atrage investitori tip „angel” în business.

“Am mers pe varianta de crowdfunding şi pentru că am considerat că utilizatorii noştri sunt destul de ataşaţi de brand, de soluţie, şi ar putea deveni potenţiali investitori sau microinvestitori. (...) Interesant este că lansarea rundei de finanţare a declanşat destul de multe discuţii şi pe zona de angel investing. Adică unii dintre utilizatori se simt suficient de confortabil sau poate au capitalul necesar pentru a deveni angel investors şi analizăm activ şi această variantă.”   



Rubrica „Start-up Pitch”

1. Invitată: Alecsandra Costin, fondatoarea Pix.ai

Ce face? A dezvoltat o platformă bazată pe AI menită să unifice şi să simplifice procesul de creare de conţinut pentru utilizatorii din România.

„Ne dorim să ajungem în următoarele două, maximum trei luni, la cel puţin 100 de utilizatori plătitori. Dacă vom ajunge acolo, mare parte din investiţie va fi acoperită deja. (...) Apoi creşterea ar trebui să fie mult mai accelerată, pentru că informaţia va ajunge mult mai departe, iar până în ianuarie anul viitor, targetul pe care ni l-am propus este de circa 1.000 de utilizatori care să folosească platforma.“

2. Invitat: Alexandru Foaie, fondator şi CEO, CashClub

Ce face? A dezvoltat o platformă digitală prin care utilizatorii primesc recompense financiare pentru cumpărături online. În prezent, platforma numără 70.000 de utilizatori înregistraţi şi colaborează cu 1.200 de magazine online din România.

„Vrem să mergem cu aplicaţia în toate ţările europene, inclusiv cele care nu sunt în UE (Marea Britanie, Elveţia, Norvegia), iar ulterior am vrea să mergem cu ea global. Vrem să testăm mai întâi piaţa din Bulgaria, ulterior cea din Polonia – care ar fi o provocare semnificativă. De asemenea, vrem să fim prezenţi şi în Republica Moldova“

3. Invitată: Petruţa Ţuligă, fondatoarea Parentool

Ce face? A dezvoltat o aplicaţie mobilă pentru a facilita legătura dintre părinţi şi medici specialişti.

„Ideal ar fi să accesăm o investiţie de 50.000 de euro pentru a putea lansa o funcţionalitate nouă - care este strict dedicată educaţiei şi sprijinului emoţional al părinţilor, dar şi pentru a investi mai mult în partea de marketing şi în creşterea bazei de utilizatori. Momentan, suntem pe drumul spre profitabilitate. Modelul actual, doar cu interacţiunea către specialişti, necesită un volum mai mare, iar toată creşterea pe care am avut-o noi până acum a fost pur organică. De aceea am început să facem paşi spre a obţine o investiţie.”

4. Invitat: Ştefan Vâju, CEO al TelePaws

Ce fac? A dezvoltat o platformă de telemedicină veterinară

„Ne-am propus ca anul acesta să ajungem la un minim de 150 de medici veterinari integraţi în platformă din care 80% să fie din România şi 20% din Spania, Italia, Marea Britanie - şi acolo avem doi colegi cu care discutăm. În prezent avem discuţii cu
15 medici veterinari cu care să semnăm, care sunt medici generalişti, medici practicieni. Şi vrem să închidem anul cu aproximativ 50.000 de utilizatori.“



Rubrica „Sfatul Expertului”

Invitată: Monica Stătescu, partener la Filip & Company

Despre capcana proprietăţii intelectuale

În primul rând, trebuie să se asigure că drepturile sunt cesionate în mod valabil, potrivit legii. Acum, noi trebuie să ştim că software-ul este o operă şi opera este realizată de fiinţe umane. Deci, companiile nu pot să realizeze software şi atunci ele trebuie să îl dobândească de fiecare dată de la persoanele fizice care l-au realizat. În multe situaţii, fondatorii sunt cei care au creat software-ul, dar niciodată nu l-au transmis companiei. Aceasta l-a utilizat, dar fără să aibă niciun fel de document. Şi de multe ori a trebuit să ducem o muncă de lămurire cu fondatorii, care nu înţelegeau de ce, dacă e compania lor, aceasta nu poate pur şi simplu să folosească software-ul respectiv fără alte formalităţi.“



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. Formatul emisiunii cuprinde o serie de rubrici ce aduc plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot. Până acum s-au difuzat peste 1.200 de ediţii ale ZF IT Generation.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.