Magazinele de proximitate în era internetului de mare viteză : Cum să controlezi în timp real ce se întâmplă în 245 de magazine

Postat la 08 noiembrie 2017 1269 afişări

Digitalizarea tot mai accentuată a mediului de afaceri generează în mod constant modele noi de business şi, în acelaşi timp, are un impact major asupra companiilor şi angajaţilor lor, atenţia acordată infrastructurii IT şi comunicării rapide şi eficiente fiind pe lista de priorităţi a tot mai multor firme din România.

Magazinele de proximitate în era internetului de mare viteză : Cum să controlezi în timp real ce se întâmplă în 245 de magazine

"Nu putem vorbi despre digitalizare fără o insfrastructură IT fiabilă şi despre internetul de mare viteză, ca suport tehnologic. Este deja cunoscut faptul că toate companiile care au integrat tehnologia în activitatea operaţională au profituri mai mari decât companiile care o folosesc într-o pondere mică", spune  Flavius Anton, IT Manager  Lagardère Travel Retail România, companie care operează o reţea de peste 245 de magazine, sub branduri precum sunt Inmedio, Relay, 1 Minute şi So! Coffee, cu afaceri de peste 100 de milioane de euro în 2016.

Într-o structură atât de extinsă, cu puncte de vânzare amplasate în oraşe diferite, asigurarea unei comunicări rapide între angajaţi şi parteneri este esenţială, cu atât mai mult cu cât magazinele se află în diferite tipuri de spaţii, precum malluri, galerii comerciale, centre de business, staţii de metrou, gări sau aeroporturi.

”Serviciile de internet fix prin fibră optică şi de comunicaţii IP VPN furnizate de către partenerul nostru Vodafone România, reprezintă pentru noi soluţia ideală de comunicaţii integrate deoarece, în prezent, operăm în România o reţea de peste 245 de magazine situate în zeci de oraşe şi pe canale multiple. În acest context, pentru noi, este esenţial să avem acces permanent, rapid şi criptat la datele de pe serverele noastre sau de pe alte calculatoare accesibile prin Internet”.

Soluţia oferită de Vodafone România permite companiei accesarea în timp real a stocurilor de marfă, emiterea rapidă a comenzilor către sute de furnizori de produse şi gestionarea eficientă a activităţilor de gestiune a stocurilor şi de livrări zilnice din centrul logistic către reţeaua de magazine.

În plus, în magazinele Inmedio, pe lângă oferta de produse News&Convenience, există şi servicii de loterie, încărcare electronică şi bilete pentru concerte. ”Din acest motiv, pentru noi este foarte important să ne putem conecta oricând la platformele partenerilor noştri pentru a putea opera în timp real toate tipurile de tranzacţii aferente serviciilor oferite în cele peste 175 de magazine Inmedio din România”.

Alte beneficii oferite de oferta Vodafone România includ acoperirea naţională, interconectarea sistemelor şi disponibilitatea acestora. În plus, un alt avantaj al serviciilor de comunicaţii IP VPN Vodafone îl reprezintă faptul că oferă oportunităţi de extindere a capacităţii traficului de date.

”Retailul este un business foarte dinamic şi din acest motiv, pentru noi, agilitatea este esenţială. Serviciul de internet fix prin fibră optică oferit de Vodafone România ajută echipa Lagardère Travel Retail din România să lucreze eficient şi să facă economie de timp şi de costuri prin automatizarea activităţilor, respectiv prin interconectarea departamentelor de la sediul central din Bucureşti şi a celor peste 245 de puncte de vânzare din toată ţara”.

Serviciul asigurat de Vodafone România permite conexiuni rapide, sigure, cu o disponibilitate mare, atât pentru download cât şi pentru upload, cu o viteză de transfer constantă, cu o zonă de acoperire extinsă, chiar şi în zone care sunt deficitare din punct de vedere al infrastructurii sau mai puţin accesibile.

”Astfel, comunicarea se realizează în timp real şi nu mai este condiţionată de aria geografică, ceea ce ne oferă posibilitatea să fim agili în administrarea celor două linii de afaceri pe care le operăm în România şi un cadru optim pentru excelenţă operaţională”, a adăugat Flavius Anton - IT Manager Lagardère Travel Retail România.

Un alt element care poate face diferenţa între succesul şi eşecul unei afaceri este securitatea datelor, atât ale companiei, cât şi ale angajaţilor, un subiect care trebuie tratat cu responsabilitate de  orice business.

”Compania noastră conştientizează riscurile asociate cu utilizarea tehnologiei şi de aceea folosim o reţea securizată, soluţii fiabile de securitate cât şi sisteme antivirus, toate furnizate de către partneri cu experienţă care oferă soluţii de securitate de a informaţiilor la cel mai înalt nivel”.

Lagardère Travel Retail România a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro, înregistrând o creştere de 20%, pe fondul expansiunii reţelei şi a creşterii vânzărilor. Planurile de viitor includ continuarea extinderii în România a liniilor de business Foodservice şi Travel Essentials, conform strategiei de dezvoltare, în perioada următoare compania având planificate noi deschideri pentru branduri consacrate din portofoliul Lagardère Travel Retail, cum sunt de exemplu Inmedio, Relay şi 1 Minute.

În ceea ce priveşte piaţa de retail de proximitate, aceasta oferă oportunităţi numeroase de dezvoltare datorită evoluţiei obiceiurilor de consum şi tendinţei actuale a consumatorilor de orientare către magazinele cu formate mai mici. ”În ultima perioadă, am observat că printre factorii determinanţi care şi-au pus amprenta asupra dinamicii de consum se numără nevoia de a eficientiza timpul alocat cumpărăturilor pentru a putea dedica mai mult timp altor activităţi şi nevoia de a găsi un magazin de proximitate din care consumatorii pot achiziţiona rapid lucrurile de care au nevoie, indiferent dacă sunt la birou sau în timpul unei călătorii”.

Alte tendinţe în preferinţele consumatorului român sunt creşterea interesului pentru produse de calitate şi proaspete, cât mai naturale, şi, nu în ultimul rând, nevoia de a consuma produse mai rafinate, care conţin ingrediente premium şi chiar de nişă. ”În acest context, optimizăm în mod constant sortimentul de produse pentru ca magazinele noastre să vină în întâmpinarea clienţilor cu o ofertă adaptată permanent la tendinţele actuale de consum de pe piaţă”, spune Petruţa Ioniţă, Head of Marketing & Store Planning Lagardére Travel Retail România.

Articol cu conţinut publicitar

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.