Avon Cosmetics România, prima platformă online românească de crowdfunding pentru lupta împotriva violenţei domestice şi a cancerului la sân

Autor: Dorin Oancea Postat la 14 decembrie 2014 508 afişări

Avon a creat platforma www.doneazacuavon.ro şi un nou mecanism de crowdfunding.

Avon Cosmetics România, prima platformă online românească de crowdfunding pentru lupta împotriva violenţei domestice şi a cancerului la sân

Elementul de noutate:

Compania şi-a propus elaborarea unei noi metode de „cause related marketing“, care să ajute la îndeplinirea a două obiective principale: primul, să faciliteze descoperirea mai multor cazuri sociale importante existente în comunităţile locale în care compania e prezentă şi să adune informaţii despre acestea; al doilea, să convingă reprezentanţii şi clienţii AVON să susţină financiar, în mod direct, unele dintre cazurile sociale cu care rezonau.


Efectele inovaţiei:

Pe plan intern managerii au reacţionat pozitiv la ideea campaniei şi au devenit „ambasadori interni“, iar angajaţii companiei au apreciat posibilitatea de a deveni „manageri ai unui proiect social“ din comunitatea în care trăiesc. 95% din cei abordaţi prin campanie i-au apreciat ideea şi au înţeles corect mesajele (depăşind obiectivul iniţial). Platforma de crowdfunding a înregistrat 40.000 vizite unice, iar spotul oficial de fundraising a înregistrat peste 26.000 vizualizări.

Pe platforma online au fost înregistrate 20 proiecte, dintre care unul a fost finanţat. 5.200 de lei au fost redirecţionaţi prin crowdfunding în numai şase luni, demonstrând că reticenţa oamenilor faţă de noi instrumente de marketing, de tehnologii şi faţă de cauze sociale a fost depăşită. Peste 900 de coduri unice au fost introduse pe platformă pentru a oferi donaţii cazurilor prezentate, arătând că în ciuda mecanismului complex de strângere de resurse, ataşamentul faţă de cauzele sociale înscrise au convins oamenii să facă eforturi suplimentare pentru a dona.


Descriere:

AVON oferea două categorii de produse - „produse roz“ şi „produse albastre“ - ce aveau un cod unic de bare care trebuia introdus pe platforma campaniei. Cei interesaţi să susţină un caz social din platformă cumpărau aceste produse şi puteau dona astfel o parte din preţul lor. După ce primeau produsul, intrau pe platformă, selectau cazul de care erau interesaţi şi introduceau codul unic în pagina dedicată respectivului caz social.

Din cauza constrângerilor interne şi regionale ale companiei, procesul de oferire de donaţii nu putea fi la fel de flexibil ca acela al campaniilor prin SMS sau transfer bancar. Oamenii erau nevoiţi să comande produsul, să aştepte primirea lui şi apoi să intre din nou online pentru a introduce codul pe platformă, donând astfel banii către un caz, ceea ce înseamnă încă un obstacol de depăşit pentru a câştiga implicarea publicului în susţinerea iniţiativei. Membrii AVON puteau înscrie cazurile sociale identificate şi strânge bani pentru acestea în 4 paşi. Primul: persoana care ştia un caz - individual sau un proiect comunitar - intra pe platformă şi completa un formular, menţionând bugetul necesar pentru soluţionare şi intervalul de timp în care trebuie strâns. Al doilea: proiectul înscris era evaluat de 6 specialişti (medici şi psihologi). Al treilea: în caz de aprobare, proiectul era afişat pe platforma online şi putea, astfel, începe campania de fundraising prin intermediul produselor speciale AVON. Al patrulea: fiecare „ambasador al faptelor bune“ trebuia să promoveze produsele prin care putea strânge finanţare pentru cazul său. Pentru aceasta, avea la dispoziţie instrumente social media prin care să crească vizibilitatea proiectului.

Platforma a fost gândită şi dezvoltată la nivel tehnic de membrii echipei de marketing, împreună cu o agenţie de online (Digital Star Marketing) şi una de media (Starcom Mediavest), în mai puţin de o lună. De asemenea, pentru a anunţa lansarea platformei şi a obţine implicarea membrilor şi clienţilor AVON, a fost dezvoltată şi o campanie de comunicare, intitulată „Donaţii din inimă!“, care a avut două faze, fiecare cuprinzând mai mulţi paşi. Prima fază a fost campania de comunicare internă, cu implicarea managementului şi a liderilor zonali pentru transmiterea mesajelor către ceilalţi angajaţi. În cea de-a doua fază, de comunicare externă, mesajele companiei au fost diseminate şi s-a câştigat implicarea influenţatorilor şi a clienţilor.

Business Magazin a lansat în 24 noiembrie prima ediţie a catalogului "Cele mai inovatoare companii din România".

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe comedymall.ro

/business-hi-tech/it/avon-cosmetics-romania-prima-platforma-online-romaneasca-de-crowdfunding-pentru-lupta-impotriva-violentei-domestice-si-a-cancerului-la-san-13713007
13713007
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.