Ghici cine mai suna la firma
E deja unanima parerea ca internetul este un canal de promovare obligatoriu pentru companii. Putini sunt insa cei care stiu ca, mai nou, nici macar nu mai e nevoie sa ai o pagina web ca sa poti atrage clienti din randul internautilor.
E deja unanima parerea ca internetul este un canal de promovare obligatoriu pentru companii. Putini sunt insa cei care stiu ca, mai nou, nici macar nu mai e nevoie sa ai o pagina web ca sa poti atrage clienti din randul internautilor.
Compania americana Ingenio, furnizor de solutii de comunicare intre magazinele online si clienti, a avut ideea unui nou tip de publicitate online: pay-per-call. In ce consta acesta, mai exact? Pe Internet, in loc de un link de tip text catre site-ul companiei care isi face reclama (model promovat mai ales de Google), este afisat un numar de telefon care le apartine celor de la Ingenio. Utilizatorii interesati sa intre in contact cu firma care isi face reclama apeleaza numarul celor de la Ingenio, dupa care sunt redirectionati catre numarul de telefon al companiei cautate. Aceasta metoda, ce pare oarecum mai "intortocheata", este preferata pentru ca firma de publicitate (in acest caz, Ingenio) sa poata contoriza exact cate apeluri telefonice au rezultat din reclama online respectiva si sa-si factureze serviciile.
Unul din primii clienti ai acestui nou gen de reclama online, proprietarul unei firme de avocatura din SUA, spune ca pay-per-call este o metoda foarte eficienta pentru a-si face afacerea cunoscuta. "De cand am inceput sa utilizez acest tip de publicitate, jumatate din cei care au sunat au devenit pana la urma clienti", a spus el.
Un alt exemplu este managerul unei florarii, care a constatat ca, din trei utilizatori care ii vad reclama pay-per-call online si il suna, unul devine client. Publicitatea online "pe stil vechi" - afisarea unui link catre site-ul florariei - ii aducea abia un client la fiecare 70 de accesari ale link-ului din reclama.
Cele doua tipuri de reclama online sunt destul de similare (ambele se fac pe Internet, iar companiile platesc in functie de numarul de vizite pe site sau de telefoane pe care il primesc), insa diferenta se simte la tarife.
Tocmai pentru ca deocamdata lasa impresia ca este o metoda mai eficienta, publicitatea pay-per-call este mai scumpa. Daca in cazul reclamelor sub forma de link (numite si pay-per-click) suma taxata pentru fiecare click este destul de mica (in jur de 50 de centi), Ingenio taxeaza fiecare apel telefonic efectuat de un client care a vazut reclama pay-per-call cu 7 dolari.
Dat fiind pretul mai ridicat, probabil ca publicitatea pay-per-click nu va fi complet inlocuita de cea pay-per-call. Insa, noul tip de publicitate ar putea avantaja foarte mult afacerile mai mici, care pana acum nu au reusit sa-si creeze o prezenta semnificativa pe Internet, sunt de parere unii analisti.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro