Hubble a surprins cel mai vechi obiect observat vreodată în Univers (VIDEO)

Postat la 15 decembrie 2012 28 afişări

Deşi imaginea pare că nu vă spune prea multe, micul punct strălucitor din centrul ei reprezintă cea mai veche lumină surprinsă vreodată de un instrument uman, la mai bine 13,3 miliarde de ani lumină.

Obiectul numit UDFj-39546284 este unul dintre cele 7 galaxii descoperite anul acesta de telescopul Hubble, iar lumina pe care o observăm în imagine a luat fiinţă la aproximativ 380 - 600 milioane de ani după Big Bang, eveniment despre care specialiştii spun că s-a manifestat acum 13,7 miliarde de ani.

Urmărind acest video realizat de NASA pentru un alt studiu ce viza aceeaşi regiune, vă puteţi da seama care este localizarea în spaţiu a acestor galaxii.

Mai mult pe www.descopera.ro.

/arta-si-societate/panorama/hubble-a-surprins-cel-mai-vechi-obiect-observat-vreodata-in-univers-video-10394127