Masini de vanzare in magazinele cu haine de lux. Cum vi se pare?

Postat la 21 iulie 2009 89 afişări

Intr-un magazin de lux, niste actori joaca o piesa pe o scena improvizata printre rafturi de haine; in alta parte, parcarea unui mall pare un circuit de raliu in miniatura. E vorba despre evenimente pe care marketingul le numeste in general “cross promotion”.

Daca masinile expuse in mall sau piesele de teatru din cafenea au intrat deja in cotidian, sa testezi o canapea de lux si in acelasi timp sa asisti la o piesa de teatru sau sa iti configurezi masina printre rafturi cu haine Dior nu mai e la fel de conventional, cel putin nu in Romania.

Pentru companii, ideea aduce mai multe avantaje, de la consolidarea imaginii pana la aspecte lucrative. Iar surpriza ii poate face pe consumatori sa uite de bugetul de criza si sa plece cu cheile unei masini in loc de rochie sau sa cumpere o bluza ori un obiect de mobilier in pauza unui spectacol. Cand reprezentantii AutoItalia au lansat brandul Infiniti (divizia de lux a Nissan) pe piata romaneasca, au ocolit varianta clasica, o petrecere in showroom-ul propriu.

Au ales in schimb sa expuna masinile in fata unuia dintre cele mai mari multibranduri de lux din Bucuresti, Victoria 46, si sa deschida timp de o luna un spatiu de configurare in cadrul magazinului. Astfel incat amatorii de fashion de lux, in timp ce treceau in revista colectiile Christian Dior sau Yves Saint Laurent, isi puteau configura si unul dintre modelele Infiniti din panoul de bord instalat la etajul magazinului.

Din acest parteneriat, Infiniti castiga clienti de lux care pot testa modele disponibile, iar Victoria 46 ofera pana la 1 septembrie produse de lux la alegere, in valoare de pana la 2,5% din valoarea masinii achizitionate. Pretul automobilelor Infiniti porneste de la 44.000 de euro si poate depasi 70.000 de euro, iar marca a intrat pe piata cu toate modelele, de la sportivul G37 coupé pana la SUV-ul sport FX.

Mircea Eremia, general manager al Infiniti Romania, spune ca Infiniti la Victoria 46 a fost un fel de avanpremiera pentru showroom-ul brandului, care va fi inaugurat in septembrie in Otopeni, cu o investitie de un milion de euro. Pe de alta parte, mall-urile, unul dintre locurile preferate de importatorii auto pentru publicitate, nu se mai multumesc sa expuna pur si simplu modelele si concep evenimente intregi dedicate pasionatilor de automobile.

Pentru o zi, parcarea Plaza Romania a fost transformata in circuit de raliu, iar pilotul Constantin Aur a facut o demonstratie de drifting ce parea desprinsa din filmul “The Fast and the Furious”. In acelasi loc, Autoklass a organizat si o sesiune de teste auto cu modele Mercedes, precum GLK, GL sau clasa E.

Evenimentul a fost tot un fel de avanpremiera pentru o intreaga vara dedicata automobilelor la Plaza. “Evenimentele si promotiile speciale sunt o parte importanta a planului de marketing anual”, declara Marilena Brinzan, public relations manager la grupul Anchor, care detine si Plaza Romania. “Ele pot atrage clientii, pot impulsiona vanzarile, ajuta la crearea si mentinerea imaginii, creeaza publicitate, stimuleaza participarea chiriasilor sau poate contribui la construirea unei imagini pozitive a dezvoltatorului.

De la un simplu concert live pana la un show de moda sau un eveniment caritabil, evenimentele pot contribui la cresterea vanzarilor si la dezvoltarea unei personalitati a mall-ului”, comenteaza ea. La mall-ul din Militari, amatorii de viteza pot conduce in aceasta vara pe un circuit off-road masini radio comandate sau pot experimenta virtual viteza pe un simulator de Formula 1. Circuitul off-road a fost amenajat cu toate ingredientele variantei reale - nisip, pietris, copaci - iar miza pentru piloti este un loc in finala si un premiu - o plasma Panasonic. Marilena Brinzan sustine ca astfel de evenimente pot contribui la cresterea traficului in mall cu pana la 30%.

Piese de teatru in magazin de lux?

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/masini-de-vanzare-in-magazinele-cu-haine-de-lux-cum-vi-se-pare-4673991
4673991
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.