Povestea tânărului ce s-a săturat de blocuri şi betoane şi a decis să îşi construiască visul în mijlocul naturii, unde a ridicat unul dintre cele mai impresionante locuri de distracţie din ţara noastră.

Autor: Ioana Matei Postat la 04 septembrie 2025 3849 afişări

De la un copil pasionat de calculatoare şi afaceri pe cont propriu, la construirea unuia dintre cele mai ambiţioase complexe turistice din România – povestea lui Darius Mârza e, în sine, o lecţie de adaptare, viziune pe termen lung şi, poate, puţin perfecţionism. Wonderland, complexul turistic pe care l-a construit în apropiere de Cluj-Napoca, este rezultatul a peste 20 de ani de muncă, 49,85 milioane de euro investiţi şi o motivaţie profund personală: „Să creez un loc în care poţi evada chiar din oraşul tău”.

Darius Mârza îşi aminteşte cu umor despre primii paşi pe care i-a făcut în antreprenoriat: nu a fost nimic planificat, dar a existat mereu un impuls de a construi ceva, de a vinde, de a testa piaţa. „Am primit primul calculator de la tata, când şi-a dizolvat o firmă. Erau clasele primare. Din clasa aV-a făceam cărţi de vizită, referate, aveam aparat de spiralat. În clasa a IX-a scriam CD-uri, apoi făceam calculatoare din piese şi le vindeam în rate.

Am fost printre primii care au vândut calculatoare în rate”, îşi aminteşte Darius Mârza, cu naturaleţea cuiva care n-a făcut niciodată lucrurile „după manual”. Dar concurenţa cu giganţii retail – Flanco, Altex, Domo – a venit rapid, iar Darius a înţeles una dintre primele lecţii dure ale antreprenoriatului: „Când au început să vândă produse doar cu buletinul, în două ore îţi luai ce vrei, nu mai avea niciun sens ce făceam eu.

” După liceul de informatică şi participări la olimpiade, părea firesc să continue în IT.

A aplicat la toate companiile mari de software din Cluj şi din afara ţării. Fără rezultat. „Am scris celor de la Oracle, Microsoft, toate firmele mari. Am zis: „Nu vreau bani. Testaţi-mă, vă fac proiecte gratuite.” Până azi nu mi-a răspuns nimeni. Niciunul.” S-a angajat totuşi ca programator .NET la o firmă de software de top din Cluj. Experienţa i-a arătat însă o altă faţă a industriei: „Mi-am dat seama că dacă vrei să faci outsourcing, trebuie să ai relaţie directă cu clientul din afară – şi aia e, de fapt, o chestiune de noroc maxim. Unu la un milion. E ca şi cum ai aştepta să câştigi la loto”.

CITITI AICI MATERIALUL INTEGRAL

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.