Sute de milioane pentru experienţa din cabina business

Autor: Mirabela Tiron Postat la 28 august 2012 55 afişări

Marile companii aeriene, cum sunt British Airways, Qatar Airways, Lufthansa sau Air France, încearcă prin toate metodele posibile să atragă cât mai mulţi clienţi la clasa business pe cursele lung curier, care generează în jur de jumătate din veniturile totale anuale. În vederea îmbunătăţirii serviciilor de la bordul avioanelor, dar şi de la sol, operatorii aerieni de linie regulată au pregătit planuri de investiţii de miliarde de euro, ce se derulează pe mai mulţi ani.

"Când merg în deplasări de lung curier, pentru mine este importantă prioritatea la îmbarcarea în avion, nu îmi place să stau la cozi. Şi serviciile la bord contează, îmi place să beau o şampanie bună şi să mă uit la filme pe LCD, să dorm în timpul călătoriei de 8-9 ore. Când merg în SUA, unde îmi fac vacanţa, aloc din start o parte din bani pentru a călători la business class, care vine cu un tarif mai mare, dar şi cu mult mai multe facilităţi decât clasa economică", spune Felix Pătrăşcanu, unul dintre cei trei acţionari ai companiei Fan Courier, cu afaceri de 50 de milioane de euro.

La fel călătoreşte şi Mircea Drăghici, consultant la CBRE Eurisko, care spune că alege cabina business pentru că vrea să aibă parte de serviciile unui restaurant fine-dining şi de cele ale unui cinematograf. "Contează foarte mult serviciile şi impresia pe care ţi-o lasă personalul de la bord. Eu mă mai uit şi la tipul de aeronavă care efectuează cursa atunci când rezerv un bilet de avion. Cel mai mult m-au impresionat la bordul unui avion pe cursă de lung curier mâncarea şi băutura, foarte atent alese", a spus el.

Chiar dacă pasagerii care călătoresc la business class reprezintă doar 17%-20% din numărul pasagerilor totali, aceştia generează chiar şi jumătate din venituri, în cazul unor companii aeriene. Asta pentru că în preţul de la cabina premium intră diferite facilităţi. De exemplu, la clasa business a British Airways fotoliul poate fi transformat într-un pat perfect orizontal. Acesta este dotat cu ecrane mari, pe care se pot viziona peste 100 filme şi programe TV.

British Airways are un buget de investiţii de cinci miliarde de lire sterline în dezvoltarea de noi produse şi servicii până în 2015. Vor fi achiziţionate aeronave noi, modernizate cabinele First, World Traveller (economic) şi World Traveller Plus (economic superior) şi lounge-urile. O parte din fonduri vor fi alocate pentru îmbunătăţirea serviciilor de catering şi achiziţionarea de noi tehnologii. Planuri de investiţii au anunţat şi Air France şi Lufthansa, care au bugetat câteva sute de milioane de euro în modernizarea clasei business.

Lufthansa a prezentat anul acesta în cadrul unui eveniment din Berlin noul fotoliu de la business class în care investeşte. Acesta se transformă într-un pat de aproape doi metri lungime şi este echipat cu un ecran de 15 inci (38,1 centimetri). Fotoliul va fi instalat în avioanele Boeing 747-8. Lufthansa a comandat 7.000 de astfel de fotolii, preţul fiind de 100.000 de euro. Programul total de investiţii pe care îl are Lufthansa la nivel global se ridică la 3 miliarde de euro, atât în modernizarea flotei de avioane, dar şi în îmbunătăţirea facilităţilor de la sol. Procesul de modernizare a clasei business se va întinde până în 2014. Compania plănuieşte să inaugureze mai multe lounge-uri anul acesta, în Frankfurt, Delhi, New York. Pe anumite destinaţii s-a propus chiar accesul la internet pe durata zborului.

Şi Air France vrea să investească într-un scaun care să se poate transforma într-un pat orizontal, dotat cu un sistem audio şi video. Această nouă clasă de business va fi instalată progresiv începând cu 2013 pe avioanele Boeing 777-300, care sunt cele mai importante din flota pe curse de lung curier. Îmbunătăţirea serviciilor la bord se va realiza în paralel cu cea a serviciilor la sol. Competiţia se anunţă puternică. Şi Qatar Airways a prezentat noua clasă de business de pe viitoarele avioane Boeing 787. A optat pentru un ecran tactil de 17 inchi (43,1 centimetri), acces la internet şi fotolii care se transformă în paturi de 2,03 metri lungime şi de 73 de centimetri lăţimeÎn ultimii ani cererea pentru zborurile de lung curier a crescut semnificativ, mai ales în condiţiile în care călătoriile cu o durată mai mare de 7-8 ore au devenit mai plăcute, dat fiind facilităţile oferite la bordul avioanelor.

Datele din primele şase luni ale acestui an arată că British Airways a avut pe piaţa locală o creştere cu peste 20% la vânzările de bilete către destinaţii din America de Nord, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi de 40% pe destinaţiile din America de Sud. Pentru a ajunge pe continentul american, pasagerii români zboară spre Londra, iar de aici continuă călătoria spre o destinaţie mai îndepărtată - Vancouver, New York, Los Angeles, Chicago sau Rio de Janeiro. Preţul unei călătorii dus-întors pe ruta Bucureşti-Vancouver, la cabina Club World, ajunge la 4.000 de euro dus-întors, pentru perioada 27-30 septembrie, cu rezervare făcută în august pe site-ul companiei. Vânzările pentru cabinele premium (First şi Club World) pe zborurile transatlantice spre Canada şi SUA au înregistrat o creştere cu 35% din ianuarie până în prezent, în timp ce pentru cabina economic superior (World Traveller Plus) creşterea a fost cu 20% de la începutul anului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aviatie,
business class,
zbor,
preturi,
bilete
/analize/transporturi/sute-de-milioane-pentru-experienta-din-cabina-business-9986586
9986586
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.