Maşinile europene cu piese "made in Romania"

Autor: Bogdan Alecu Postat la 30 noiembrie 2012 118 afişări

Mai puţin cunoscuţi şi nu suficient de apreciaţi, producătorii de componente sunt cei care se află în spatele mărcilor cu tradiţie din europa. Iar de fiecare dată când audi, Volkswagen sau Volvo Prezintă o inovaţie pe maşinile lor, cel mai probabil o componentă a acelui sistem este „made in Romania".

Maşinile europene cu piese "made in Romania" deschide galeria

lumina reflectoarelor industriei auto locale a fost fixată mai mereu pe Automobile Dacia, în condiţiile în care de activitatea companiei depind direct 18.500 de salariaţi, dar şi economia României, pentru că de la Mioveni pleacă 10% din exporturile ţării şi 3% din produsul intern brut. Dar industria auto din România este reprezentată şi de producătorii de componente, aceştia deţinând aproape două treimi din cele 12,5 miliarde de euro, cât reprezintă cifra de afaceri totală estimată pentru acest an de către Asociaţia Constructorilor de Automobile din România.

Pe de altă parte, avem o alternanţă interesantă: în timp ce Dacia se concentrează pe producţia de automobile low-cost, care, cu toate că sunt mai dificil de proiectat decât un Ferrari, după cum spunea fostul şef al Renault Technologie Roumanie, Philippe Prevel, pentru că orice componentă trebuie calculată extrem de precis, la Timişoara inginerii angajaţi de Continental proiectează printre cele mai performante sisteme de siguranţă activă şi pasivă, sisteme care reduc numărul accidentelor sau efectele acestora şi care, în timp, vor duce la crearea automobilului autonom, capabil de a se conduce singur.

Următorul pas în automotive îl reprezintă o mai mare interdependenţĂ şi o mai mare colaborare între sisteme. Partea care se dezvoltă cel mai mult acum este condusul parţial automat. Avem deja sisteme care permit avertizarea în momentul în care este părăsită banda fără semnalizare sau tempomat adaptiv care păstrează distanţa faţă de maşina din faţă. Toate aceste sisteme au rolul de a ne pregăti pentru următorul pas, automobile care se pot conduce singure. Şi desigur, sunt ingineri români care lucrează deja la aceste concepte. România joacă acum un rol foarte important pentru grupul Continental", spune Helmut Matschi, membru în consiliul de administraţie al Continental AG Germania, responsabil pentru interior.

Până acum doar Google a anunţat oficial că lucrează la proiectul unui automobil capabil de a se conduce singur, dar constructorii auto consacraţi lansează, odată cu noile generaţii de modele, tot mai multe sisteme care duc în această direcţie. Şi pe lângă sistemele de asistenţă următorul pas este reprezentat de comunicarea între automobile şi între automobile şi infrastructură.

Continental a investit peste 20 de milioane de euro în extinderea centrului de cercetare din Timişoara cu o nouă clădire de 30.000 mp, în care lucrează acum peste 2.000 de ingineri, număr care va urca în viitorul apropiat până la 2.400. Extinderea centrului Continental vine la aproape doi ani de când Renault a deschis centrul de teste de la Titu şi implicit a extins centrul Renault Technologie Roumanie (RTR) cu investiţii de peste 400 de milioane de euro.

Diferenţa dintre cele două este reprezentantă de faptul că RTR se concentrează pe proiectarea de automobile în special pe platforma low-cost a Logan, în timp ce Continental dezvoltă la Timişoara componente de înaltă tehnologie, care ajung pe maşini cum este Mercedes-Benz SLS, care costă peste 200.000 de euro, Bentley sau sisteme avansate care permit păstrarea distanţei în mers faţă de maşina din faţă."În România lucrăm la componente pentru automobile hibrid. Producem elemente electronice pentru transmisii care nu mai sunt realizate din plastic, ci din ceramică pentru a rezista mai bine temperaturilor înalte. Producem noile generaţii de head-up display sau chei bidirecţionale care permit inclusiv verificarea presiunii în roţi de la distanţă.

Producem senzori şi camere care permit oprirea maşinii în cazul în care este detectat un pieton. Producem sistemul atât pentru Volvo, cât şi Volkswagen. Mai dezvoltăm pedala de acceleraţie cu force-feedback, care încă nu este pe piaţă. Din software se poate controla ca pedala să fie mai tare în modul eco sau dacă detectează un accident iminent", a spus Christian von Albrichsfeld, director general al Continental Automotive România şi manager pentru cercetare şi dezvoltare în România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tehnologie,
România,
Automobile Dacia,
masini
/analize/transporturi/masinile-europene-cu-piese-made-in-romania-10359497
10359497
comments powered by Disqus
Cum se recrutează managerii? Cum se recrutează managerii?

După ce a lucrat peste 15 ani în consultanţă de business şi resurse umane, Alina Conu a găsit curajul necesar pentru a porni în aventura antreprenoriatului. Aşa a luat naştere Kapital HR, companie specializată în recrutarea de specialişti şi candidaţi din middle şi top management. Astăzi, ea colaborează cu nume cunoscute din piaţă, iar recent a lansat un parteneriat cu compania de recrutare Catenon, facilitând intrarea jucătorului internaţional în Europa Centrală şi de Est.

vezi continuarea
ZF.ro
O companie românească este printre cele mai hot firme din tech. Au crescut peste noapte la milioane de euro O companie românească este printre cele mai hot firme din tech. Au crescut peste noapte la milioane de euro
Romania deţine 60% din rezerva totală din Europa a celei mai dorite RESURSE de pe PLANETĂ şi cu toate astea românii o ignoră
ProMotor.ro
Cât costă noul Volkswagen Golf și când va ajunge în România? Cât costă noul Volkswagen Golf și când va ajunge în România?
Aceste MAJORETE dansau în pauza unui meci. Ce se întâmplă în timp ce ele sunt pe teren a UIMIT pe toată lumea - VIDEO
Și-a îmbrăcat SINGURĂ mașina în cristale SWAROVSKI. Românca a cheltuit O AVERE, dar rezultatul este INCREDIBIL!
Descopera.ro
Marele EXPERIMENT de a crea o rasă superioară. TINERELE pure care au lucrat la el. ''Aveam zilnic în program...'' Marele EXPERIMENT de a crea o rasă superioară. TINERELE pure care au lucrat la el. ''Aveam zilnic în program...''
Marele MISTER al celebrului fluviu NIL care a contrariat cele mai strălucite minţi timp de sute de ani a fost în sfârşit ELUCIDAT şi este de-a dreptul fascinant
Un URS polar cu mesajul ''T-34'' scris pe corp i-a ALARMAT pe cercetătorii ruşi - VIDEO
Go4it.ro
Samsung a lansat telefonul PLIABL în România! Cât costă şi de unde îl cumperi Samsung a lansat telefonul PLIABL în România! Cât costă şi de unde îl cumperi
Au publicat acest clip şi au strâns 2 milioane de DISLIKE-uri în doar 2 zile! De ce urăşte toată lumea acest clip de pe YouTube
Cât de puternice vor fi telefoanele în 2020? Acum avem răspunsul. O companie AMERICANĂ lansează un nou procesor de top pentru telefoane
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.