In interiorul celui mai scump avion din lume

Postat la 24 mai 2010 482 afişări

Lufthansa si-a scos la plimbare noua jucarie. A380 a ajuns in sfarsit si in flota companiei germane si isi face loc in strategiile pe termen lung a tuturor operatorilor aerieni din lume. A celor mari, fireste.

"Sunteti la fel de curiosi ca noi sa vedeti daca e asa de silentios precum se spune?" Acestea au fost primele cuvinte ale pilotului, inainte ca noua vedeta a companiei aeriene Lufthansa, aeronava superjumbo A380, sa decoleze saptamana trecuta de pe baza din Hamburg. Zborul de doua ore, la care au participat peste 500 de invitati, dar si 22 de membri ai echipajului, a fost asteptat cu sufletul la gura si in nordul, si in vestul Germaniei. Daca la Hamburg, vremea destul de insorita a scos sute de curiosi la marginea pistei, care au vrut sa priveasca primul zbor oficial al aeronavei, nici cei din Frankfurt nu s-au lasat mai prejos, in ciuda faptului ca, la momentul aterizarii, ploaia parea sa strice momentul de glorie al A380-lui, avion supranumit "regina cerului" de catre Chew Choon Seng, CEO al Singapore Airlines.

Parerea lui Chew Choon Seng a facut inconjurul lumii aviatice: Singapore Airlines a fost prima companie care a primit aeronava pentru zboruri comerciale, dar a semnat si un acord cu Airbus pentru a avea exclusivitate timp de zece luni pe zborurile cu A380. Airbus a primit pana in prezent 202 de comenzi ferme pentru A380 de la 17 clienti, dintre care a livrat 27 pana acum, insa cel mai important cumparator este Emirates, care a plasat 58 de comenzi. In Europa, Lufthansa ramane cel mai mare client de Airbus A380, cu 15 comenzi, fiind urmata de Air France si British Airways, fiecare cu cate 12 comenzi.

Wolfgang Mayrhuber, CEO al companiei germane, spune ca Lufthansa a primit aeronava mai tarziu decat Air France doar pentru ca a plasat comanda mai tarziu si nu din alte motive: "Nu am vrut sa fim primii care luam in primire aeronava aceasta". Oricum, livrarile aeronavelor A380 au intarziat cativa ani, astfel ca nu putini au fost cei care au asteptat cu sufletul la gura ca Lufthansa sa zboare cu A380. Compania germana a ales pentru A380 o configuratie cu 526 de locuri pentru pasageri, dintre care 8 sunt la first class, 98 la business class, iar restul, la economic. "In cooperare cu Airbus, am dezvoltat mai multe solutii tehnice in ceea ce priveste designul cabinei si finisarile", a spus Mayrhuber in cadrul ceremoniei organizate la uzina Airbus din Hamburg, care a marcat livrarea primei aeronave A380 catre Lufthansa si la care au participat circa 700 de invitati, 100 de jurnalisti din intreaga lume, oameni de afaceri si oficiali ai Lufthansa, Airbus si Rolls-Royce.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aviatie,
Lufthansa,
Airbus,
A380,
zbor,
rute,
transporturi
/analize/transporturi/in-interiorul-celui-mai-scump-avion-din-lume-6158304
6158304
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.