In ciuda accidentelor aviatice, tot mai multi romani vor sa invete sa zboare. Ce posibilitati au?

Postat la 05 iulie 2010 1395 afişări

Scoala de piloti de la Tuzla se pregateste de lansarea unor noi cursuri, pentru elicoptere. In conditiile in care si alte scoli din tara si-au dublat numarul de locuri datorita cererii, iar serviciile oferite sunt din ce in ce mai diverse, inseamna ca romanii vor sa zboare.

"Am lucrat in aviatie toata viata. Ori de cate ori m-am apucat de afaceri in alt domeniu, am dat gres", povesteste Dorin Ivascu, unul dintre cei doi asociati ai Regional Air Services, compania de la Tuzla care ofera si cursuri de pilotaj. Un fel de guru al industriei aviatice din Romania, Dorin Ivascu a absolvit studiile economice in 1978 si, in urma repartitiei, a ajuns sa lucreze pentru TAROM.

Ulterior, dupa Revolutie, si-a pus la punct o serie de afaceri in domeniu, printre care si compania de handling de pe Aeroportul Baneasa, si a fost implicat inclusiv in aducerea primei companii low-cost in Romania (Volare, care ulterior a dat faliment). "Toata viata am lucrat in aviatia comerciala, dar mi s-a parut interesanta si aviatia mica, pentru ca la noi domeniul era aproape ine-xis-tent", povesteste Dorin Ivascu despre inceputurile companiei Regional Air Services, care se ocupa cu servicii de lucru aerian si aviatie generala (zboruri aviochimice, lansari de parasutisti, tractare bannere, aerotaxi si agrement). Regional Air Services detine Aerodromul Tuzla, unde au inceput din 2007 cursurile de pilotaj.

Dorin Ivascu stie ca aviatia e un domeniu fascinant, chiar daca "se cheltuie mult si se castiga putin". Stie asta mai ales din faptul ca a fost nevoie de investitii mari pentru dezvoltarea aerodromului, care inca nu a adus profit, insa s-a dezvoltat rapid si perspectivele sunt destul de bune. Mai ales pentru ca sa pilotezi un avion nu este chiar atat de complicat precum se crede, dupa cum spune Ivascu: "Comenzile sunt similare celor folosite si la autoturisme, adaugandu-se insa cateva ceasuri, dar si faptul ca un avion trebuie operat si pe verticala".

Tocmai pentru ca nu e atat de greu sa pilotezi sunt destui oameni pasionati care se intereseaza de cursuri, iar numarul celor care isi iau licenta a crescut destul de mult in ultimii ani. Scoala de pilotaj de la Tuzla ofera brevete de pilot in doua etape: mai intai, PPL (Private Pilot License sau Licenta de Pilot Privat) si apoi CPL (Commercial Pilot License), care pregateste piloti pentru activitati comerciale si mai ales utilitare, dar si ATPL (Airline Transport Pilot License), necesar celor care vor sa lucreze ca piloti pe companiile de linie. Dupa ce isi obtin brevetul de pilot, ei pot opera avioane mici bimotor in regim instrumental, cum este, spre exemplu, Piper Seneca. Cei care reusesc sa obtina o licenta de pilot nu gasesc chiar atat de usor un job. Din acest motiv, compania lui Dorin Ivascu cauta sa realizeze un fel de alianta la nivelul Europei de Est, pentru a ii ajuta pe absolventi sa-si gaseasca un loc de munca. "Statisticile internationale arata ca ar exista o adevarata <foame> de piloti, in special in Asia, dar si in unele regiuni din Europa. Si la noi ar trebui sa inceapa cautarile, mai ales ca a aparut o legislatie care interzice pilotilor pensionati sa zboare pentru intreprinderile de stat".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
aviatie,
cursuri

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/transporturi/in-ciuda-accidentelor-aviatice-tot-mai-multi-romani-vor-sa-invete-sa-zboare-ce-posibilitati-au-6480392
6480392
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Situaţia ciudată: Cel mai nou pacient bolnav de COVID-19 dă peste cap tot ce ştiam. Cum s-a putut întâmpla asta
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.