Drive test pentru Germania

Postat la 14 iunie 2010 30 afişări

Unul dintre cele mai dure teste ale masurilor de austeritate proaspat adoptate de Germania a inceput deja si nu e vorba deloc de o greva: ministrul economiei, Rainer Bruederle, a starnit animozitatea autoritatilor locale dupa ce a respins transant cererea constructorului auto Opel de a primi ajutor de stat de la guvernul german in valoare de 1,1 miliarde de euro.

Opel a cerut ajutor de stat ca sa se poata descurca in criza, insa faptul ca General Motors, compania-mama, a revenit de la insolventa la profitabilitate i-a redus sansele. In plus, GM are deja la dispozitie 1,9 miliarde de euro, bani ai contribuabililor americani, cu care sa mentina Opel pe linia de plutire. Cancelarul Angela Merkel a lasat cumva usa intredeschisa, afirmand ca "nu s-a spus ultimul cuvant" si ca va face orice ca sa sustina cele 25.000 de locuri de munca in industria germana auto reprezentate de Opel, insa va fi complicat sa se ajunga la o solutie de compromis, mai ales dupa ce Berlinul abia a adoptat un program de masuri dure de reducere a deficitului bugetar, in valoare de 11,2 milioane de euro, care limiteaza din principiu subventiile si ajutoarele pentru companii.

Strategia Opel, evident, a fost sa apeleze la guvernele locale din landurile Hesse, Renania de Nord-Westfalia, Turingia si Renania-Palatinat, fiindca ele sunt direct interesate de mentinerea locurilor de munca din fabricile operate de Opel pe teritoriul lor. Liderii celor patru landuri au discutat cu cancelarul Angela Merkel, incercand s-o convinga ca la randul ei sa-l convinga pe ministrul Bruederle sa se induplece. Indiferent care va fi rezultatul, o impresie de nedreptate tot va ramane, dupa cum remarca ziarul Sueddeutsche Zeitung: "Ministrul Bruederle are dreptate sa se opuna sprijinului pentru fabricantii auto.

Opel avea oricum probleme si inainte de criza. Industria auto a produs prea multe masini, iar un sprijin din partea statului nu va face decat sa intarzie adaptarea ei la nivelul pietei si va distorsiona concurenta. Plus ca nimeni nu garanteaza ca banii statului nu se irosesc si ca fabricile Opel nu se vor inchide oricum in cativa ani".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
Germania,
Opel,
ajutor de stat,
General Motors
/analize/transporturi/drive-test-pentru-germania-6408275
6408275
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.