Cum se vede piaţa auto din România după trei ani şi o criză

Autor: Alecu Postat la 10 septembrie 2011 131 afişări

Fabrice Cambolive, directorul diviziei comerciale a Groupe Renault România, preia o funcţie similară în cadrul Renault Rusia. Joburile sale anterioare din Elveţia, Germania şi din perioadele de creştere sunt acum departe. Estul şi scăderile sunt noua ecuaţie de rezolvat.

Cum se vede piaţa auto din România după trei ani şi o criză

La aproape trei ani de când a venit la conducerea direcţiei comerciale a Renault Group România, Fabrice Cambolive descrie cu surprindere clientul român ca fiind exigent, pasionat de tehnologie şi de motoare puternice şi eficiente, nu numai de sedanuri, cum credea el la început, şi consideră că mândria sa cea mai mare este lansarea SUV-ului Duster anul trecut.

Funcţia de director general al companiei Renault Commercial Roumanie - care este nou înfiinţată şi care coordonează vânzările Renault, Nissan şi Dacia pe piaţa locală, respectiv o reţea cu peste 100 de dealeri, vânzări de peste 250 milioane de euro anual şi 5.500 de angajaţi - va fi preluată de Thomas Dubruel, 48 de ani, care anterior a fost director de marketing şi vânzări pentru regiunea Euromed (România, Bulgaria, Turcia, Tunisia, Maroc şi Algeria).

Plecarea lui Cambolive de la conducerea Renault Commercial Roumanie şi încheierea mandatului lui Guenther Seifert (al doilea director general al Porsche România alături de Brent Valmar) sunt cele mai importante schimbări la conducerea importatorilor mari de pe piaţa locală. Francezul în vârstă de 43 de ani descrie perioada petrecută în România ca fiind "cea mai bogată din punct de vedere personal şi profesional".

Înainte să vină în România, Fabrice Cambolive a condus importatorul Renault din Elveţia, departamentul de marketing al Dacia-Renault din Germania şi vânzările Renault pentru Germania, Spania, Italia şi Marea Britanie, în perioade înfloritoare din punct de vedere economic şi într-un mediu economic pe care îl cunoştea prea bine. În România, francezul a preluat conducerea mărcilor grupului Renault aproape în acelaşi moment când vânzările au început să scadă, la 1 martie 2009: "Intervalul petrecut în România a reprezentat exact acea perioadă de criză economică fără precedent care a pus sub semnul întrebării tot ce învăţasem. În faţa unei crize cum a fost aceasta trebuie pus accentul pe partea pur raţională a businessului şi în egală măsură abordate problemele legate de stocuri, cashflow şi cheltuieli, dar şi conservarea ideii de echipă, atât în ceea ce priveşte echipa internă, dar şi la nivelul reţelei comerciale".

Cu un an şi jumătate înainte de venirea lui Cambolive, piaţa auto locală atingea un nivel maxim de 370.000 de maşini noi vândute. În 2011 însă jucătorii din auto ar fi fericiţi cu un nivel de 100.000 de maşini. Despre România Cambolive spune că este o ţară a contrastelor, "fie că vorbim despre diferenţele dintre oraşe şi sate, între influenţele balcanice sau turce şi cele europene, fie şi pentru faptul că România este o <insulă latină într-o mare slavă>". Fostul director al vânzărilor Renault spune că această diversitate a României a însemnat pentru el o aventură: "Pe plan personal sunt foarte ataşat de România, iar în cei trei ani am vizitat toţi dealerii din cadrul reţelei, de la Satu Mare la Alexandria sau Timişoara până la Tulcea".

Fabrice Cambolive estimează că piaţa va atinge aproximativ 110.000 de unităţi în acest an (autoturisme plus comerciale uşoare), ceea ce înseamnă o scădere cu cinci procente faţă de anul anterior. "Nivelul cel mai de jos al pieţei auto locale a fost atins în primul semestru al acestui an. De două luni însă remarcăm o creştere a comenzilor faţă de perioada similară a anului trecut, iar anul 2012 va marca o creştere de 10% faţă de anul în curs", crede Fabrice Cambolive, care predă şi acest target de vânzări, alături de conducerea Renault Commercial Roumanie, lui Thomas Dubruel, într-o perioadă când toată lumea se aşteaptă la o revenire a vânzărilor, dar pe o piaţă care oscilează încă extrem de mult de la lună la lună.

Chiar dacă piaţa oscilează, oficialii Renault sunt optimişti datorită portofoliului companiei, care cuprinde excepţii fericite de la regulă precum Dacia Duster, care în prezent a ajuns la 61% cotă de piaţă în segmentul SUV-urilor compacte, utilitara Renault Master, care a triplat vânzările mărcii franceze pe segmentul vehiculelor comerciale uşoare, dar şi Nissan Juke, crossoverul de clasă mică, care a permis dublarea cotei de piaţă a Nissan şi care a ajuns la 2%, nivel care nu a mai fost atins până acum de marca niponă.

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/cum-se-vede-piata-auto-din-romania-dupa-trei-ani-si-o-criza-8703673
8703673
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.