Ce maşini sunt implicate cel mai des în accidente rutiere

Postat la 25 decembrie 2012 635 afişări

Lipsa de experienţă a şoferilor şi automobilele puternice reprezintă de cele mai multe ori “reţeta perfectă” a accidentelor rutiere grave. Aşa se face că mărcile premium sau sport, cunoscute pentru motoarele puternice, se regăsesc în topul automobilelor implicate în incidente rutiere grave.

Ce maşini sunt implicate cel mai des în accidente rutiere

Unul din 192 de automobile Mercedes-Benz şi unul din 300 de automobile BMW au fost implicate în accidente rutiere grave în primele nouă luni ale anului trecut, arată datele Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române. Conform acestor date, autoturismele Mercedes-Benz şi BMW au fost implicate anul trecut în 11,5% din accidentele grave de circulaţie, deşi reprezintă doar 4,4% din întregul parc auto din România.

Printre cele mai cunoscute accidente rutiere cu un Mercedes-Benz este cel în care a fost implicată vedeta TV Şerban Huidu, care conducea un SUV ML atunci când s-a ciocnit de un autoturism Dacia Logan. În urma accidentului cei trei pasageri din Logan au decedat, în timp ce ocupanţii SUV-ului au scăpat fără răni grave. La câteva zile de la acest incident, pe Calea Floreasca din Capitală, un şofer în vârstă de 20 de ani aflat la volanul unui SUV BMW X5 a omorât două persoane lovind trei maşini.

Principala cauză a acestor statistici este, potrivit dealerilor de pe piaţa locală, faptul că, în România, automobilele de lux sau sport sunt achiziţionate de foarte multe ori de către sau pentru şoferi tineri, lipsiţi de experienţă, în timp ce în Vest acestea sunt de obicei deţinute de persoane de peste 40 de ani, cu experienţă în şofat.

"Nu cred că poate cineva să conteste siguranţa modelelor noastre. Spre exemplu, BMW Seria 5 este până acum singurul automobil din istorie care a obţinut un punctaj de 100% pentru siguranţa activă la testele EuroNCAP, iar sistemele se regăsesc acum şi pe noile Seria 1 şi Seria 3", a declarat Marco Schulz, directorul general al BMW Group România. Schulz a subliniat că "educaţia rutieră este o preocupare tot mai importantă pentru BMW în România. Anual sunt realizate sesiuni de teste demonstrative unde a fost introdus un modul de bază despre condusul defensiv. La nivel internaţional avem mai multe exemple de acţiuni BMW Group în această direcţie şi acum analizăm în ce măsură pot fi preluate şi aici".

Oficialii Mercedes-Benz subliniază că un constructor auto se ocupă în primul rând de asigurarea unui grad cât mai ridicat de siguranţă a pasagerilor şi contribuie pe cât posibil la educarea clienţilor, dar nu poate influenţa direct comportamentul şoferului. "Autovehiculele Mercedes-Benz sunt recunoscute pentru maximul de confort şi siguranţă oferit şoferilor şi pasagerilor, aceste caracteristici fiind intens exploatate, în special pe distanţe lungi. În acest sens, numărul de kilometri parcurşi şi distanţele pe care sunt exploatate sunt factori importanţi pentru relevanţa acestei statistici. Mai mult, accidentele depind de o serie de circumstanţe concrete în care acestea s-au produs", a spus Gabriel Crăciun, director de comunicare în cadrul Mercedes-Benz România.

În ceea ce priveşte reducerea numărului de accidente, Mercedes-Benz, atât la nivel mondial, cât şi în România, încurajează responsabilitatea şoferilor în trafic printr-o serie de acţiuni menite să crească gradul de siguranţă la volan. Spre exemplu, pe plan local, în fiecare toamnă, timp de o lună, Mercedes-Benz România desfăşoară în colaborare cu Parteneriatul Român de Siguranţă Rutieră GRSP România şi Fundaţia pentru SMURD un program gratuit de verificare şi reglare a luminilor exterioare prin intermediul centrelor autorizate.

"Nu contează marca automobilului, ci puterea acestuia şi vârsta, implicit experienţa şoferului. Spre exemplu, dacă un puşti de 19 ani conduce o maşină puternică, nu se mai pune problema de risc, este aproape o certitudine că va avea loc un accident", a spus Liviu Stoicescu, preşedintele Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR). El a subliniat că riscul unui accident este la fel de mare şi în cazul unor automobile mai ieftine, dar modificate (tunate) pentru a dezvolta o putere mai mare. Mai mult, în cazul maşinilor de clasă mică, riscul unui accident grav este mai mare decât în cel al unui SUV din motiv că un automobil mare poate absorbi mai uşor forţa impactului.


Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
accidente,
experienta,
soferi
/analize/transporturi/ce-masini-sunt-implicate-cel-mai-des-in-accidente-rutiere-10410988
10410988
comments powered by Disqus
Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români

„Cred cu tărie că un business din România are aceeaşi valoare cu a unui business din Europa Centrală”, consideră Rareş Bănescu, antreprenorul local care a fondat Retargeting.biz, un start-up axat pe dezvoltarea unei soluţii software ce automatizează procesele de marketing online pentru un magazin online. Ideea proiectului a luat naştere în urmă cu şase ani, iar compania este acum prezentă în alte cinci ţări din Europa cu un portofoliu de peste 1.000 de comercianţi online. În ultimul an şi jumătate Retargeting.biz a rulat peste 100 de milioane de lei în bugete de marketing alocate de clienţi pentru promovarea pe Google şi Facebook. Ce urmează?

vezi continuarea
CE SFATURI AI DA TÂNĂRULUI DE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare? Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare?
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
ProMotor.ro
Direcția ANTIDROG a vândut un SUV confiscat, însă cu el a vândut și un „pachet surpriză” Direcția ANTIDROG a vândut un SUV confiscat, însă cu el a vândut și un „pachet surpriză”
Femeile declară: astea sunt „poziţiile ideale” în maşină!
I-au furat roțile înainte să fie lansată. Masina asta e prea frumoasă pentru a circula pe șosea!
Descopera.ro
ALARMANT! Ceasul Apocalipsei a ajuns la 100 de secunde de miezul nopţii. SFÂRŞITUL lumii, mult mai aproape ALARMANT! Ceasul Apocalipsei a ajuns la 100 de secunde de miezul nopţii. SFÂRŞITUL lumii, mult mai aproape
Aceştia să fie EXTRATEREŞTRII de pe Planeta 9? Dovezi ale existenţei unei LUMI rebele în Sistemul nostru Solar, descoperite acum
S-a AFLAT cine a transmis CORONAVIRUSUL care UCIDE oamenii pe capete. A ajuns deja în UE
Go4it.ro
Cât costă acum primul iPhone din 2007? Poate să ajungă la un preţ mai mare decât o maşină nouă Cât costă acum primul iPhone din 2007? Poate să ajungă la un preţ mai mare decât o maşină nouă
Câţi bani îţi oferă Uber dacă te afli într-o maşină iar şoferul te-a dus mult prea repede la destinaţie
TOP 30 aplicaţii periculoase pentru Android pe care s-ar putea să le ai instalate pe telefon. Trebuie dezinstalate imediat
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.