STUDIU DE CAZ: Ce au în comun cafeaua, IT-ul şi avioanele

Autor: Anca Barbulescu Postat la 13 martie 2013 261 afişări

Antreprenorul, managerul şi investitorul Marius Ghenea redeschide cafenelele Testa Rossa, un business la care a renunţat în 2009 după un an de existenţă pe piaţă. Ce s-a schimbat?

CONTEXTUL: Din peisajul bucureştean au dispărut în ultimii patru ani peste 60 de cafenele. Domeniul a fost afectat de criză şi de scăderea puterii de cumpărare a românilor, dar s-a lovit şi de probleme precum chiriile prea mari sau preţurile neadaptate noii realităţi economice. Centrul istoric a răsturnat însă situaţia în ultima perioadă - peste 150 de localuri generează anual afaceri de 150-200 de milioane de euro, cifre estimate doar să crească.

DECIZIA: După ce a închis în 2009, după nici un an de existenţă, cafenelele Testa Rossa, un pariu făcut aparent într-un moment nepotrivit, omul de afaceri Marius Ghenea redeschide prima cafenea sub acest brand în centrul istoric al Capitalei, cu o investiţie de jumătate de milion de euro.

EFECTELE: Conceptul reinventat al cafenelelor Network Lounge Bar & Club by Testa Rossa Caffe, care aduc în plus un lounge bar şi club, vor atinge pragul de profitabilitate cel mai probabil începând cu debutul sezonului cald, dacă nu chiar mai devreme, după cum apreciază Marius Ghenea.


OMUL DE AFACERI MARIUS GHENEA, cunoscut în România ca antreprenor prin lanţul de magazine online sub umbrela Fit Distribution, ca investitor în serie şi de-a lungul timpului ca manager al unor companii precum Flanco şi Flamingo sau, mai recent, ca membru al consiliului de administraţie al operatorului aerian Tarom, revine pe piaţa cafenelelor. Decizia vine la trei ani după ce a închis cele două cafenele deţinute în România pe fondul problemelor din economie şi al poziţionării mai puţin potrivite, dar noul spaţiu are acum toate şansele să atingă pragul de profitabilitate în nici jumătate de an de la deschidere.

Conceptul reinventat Network Lounge Bar & Club by Testa Rossa Caffe al cafenelelor Testa Rossa pe care le-a deschis prima dată în 2008, chiar înaintea crizei, şi le-a închis apoi aproape un an mai târziu, este acum pariul pe care-l face Marius Ghenea pe o piaţă care nu numai că dă semne de revenire, dar pe alocuri se poate spune chiar că duduie.

MAI PRECIS, OMUL DE AFACERI A INAUGURAT LA ÎNCEPUTUL ACESTUI AN SPAŢIUL DIN CENTRUL ISTORIC AL CAPITALEI, principalul pol de atracţie pentru jucătorii din domeniul restaurantelor, cafenelelor sau barurilor, cu 150 de localuri care generează afaceri anuale de aproximativ 150-200 de milioane de euro. Nu este doar cafenea, ca parte a francizei Testa Rossa deţinute dinainte de Ghenea, ci şi lounge bar şi club, business propriu al antreprenorului împreună cu partenerul Cristian Iorga. "Este un concept nou, integrat", explică el despre localul amplasat pe două etaje în spatele Hanului lui Manuc, care a necesitat o investiţie de 500.000 de euro. Componenta de caffe-bar are o capacitate de 60 de locuri, dintre care 30 la masă, Network Lounge Bar & Club are 200 de locuri, dintre care 80 la masă, iar în sezonul cald urmează să fie deschisă şi terasa cu 100 de locuri. De precizat că dincolo de concept, una dintre schimbările notabile aduse fostelor cafenele sub acest brand este faptul că în meniu se regăsesc inclusiv preparate culinare din bucătăria de tip fusion între cea europeană şi cea asiatică, noul model fiind adaptat pentru toate opţiunile de divertisment în orice moment al zilei. Deocamdată, planurile pentru Testa Rossa se limitează la acest proiect pilot, însă este luată în calcul extinderea şi în alte zone, reţeaua putând să depăşească 10 cafenele în următorii cinci ani. Cafeneaua actuală "va atinge cu siguranţă pragul de profitabilitate odată cu debutul sezonului cald, dacă nu chiar mai devreme", spune Ghenea, oferind o dimensiune a afacerii şi a potenţialului de creştere pe care îl are, cu amendamentul că este încă prea devreme de dat cifre exacte.

CE L-A DETERMINAT ÎNSĂ PE MARIUS GHENEA SĂ REPORNEASCĂ AFACEREA BAZATĂ PE FRANCIZA GRUPULUI AUSTRIAC WEDL? Răspunsul vine în primul rând din faptul că existau deja o serie de active pentru care investiţiile fuseseră realizate în trecut, iar aici e vorba nu doar de contractul de masterfranchise, dar şi de anumite echipamente. În al doilea rând, criza în această industrie pare să se mai fi disipat, cu atât mai mult în centrul istoric al Capitalei, unde, în weekend, nu mai e loc nici să arunci un ac, iar abordarea antreprenorului este de astă dată cu totul alta. Iarna, de exemplu, zona atrage 15.000 de persoane în cursul săptămânii şi 20.000 în weekend, pe când vara cifrele urcă la 30-40.000 în zilele lucrătoare şi 60.000 la sfârşit de săptămână.

Despre prima încercare cu cafenelele Testa Rossa, Marius Ghenea spune că "au fost locaţii nepotrivite la momentul nepotrivit". Deschiderea s-a petrecut chiar în perioada de debut a crizei, iar cafenelele erau amplasate în două malluri bucureştene - Băneasa Shopping City şi Liberty Mall, de unde a plecat în trecut şi Starbucks - un obstacol în a atinge un public larg şi constant cum se întâmplă cu cafenelele stradale bine amplasate. Încă de la închiderea celor două cafenele, omul de afaceri şi-a dezvăluit intenţia de a căuta spaţii stradale pentru acest concept, plan care s-a concretizat însă de-abia acum.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
studiu de caz,
finantare,
antreprenori,
tineri

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/studiu-de-caz-ce-au-in-comun-cafeaua-it-ul-si-avioanele-10663795
10663795
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile
Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru
Mediafax
Ţara de mărimea României care "a avut un răspuns stelar" la coronavirus. Sub 400 de cazuri, niciun mort. Ce au făcut autorităţile Ţara de mărimea României care "a avut un răspuns stelar" la coronavirus. Sub 400 de cazuri, niciun mort. Ce au făcut autorităţile
Alertă la Chernobîl: pădurea radioactivă de lângă centrală a luat foc! Ucrainenii au trimis un elicopter şi două avioane
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.