„Învăţarea este parte din ADN-ul nostru şi nu încetăm niciodată să învăţăm cu adevărat.”

Postat la 06 iunie 2024 77 afişări

„Învăţarea este parte din ADN-ul nostru şi nu încetăm niciodată să învăţăm cu adevărat.”

...spune Cristina Netea, care a preluat rolul de Head of Value Proposition and Health Business la NN Asigurări de Viaţă din 2020. Ea face referire, în ce priveşte procesul de învăţare, deopotrivă la cursuri specializate, tutoriale online sau doar la lucrurile pe care le învaţă de la cei din jur şi încearcă, povesteşte ea, să rămână curioasă şi să asimileze lucruri noi în fiecare zi, chiar şi atunci când unele dintre ele nu ţin neapărat de domeniul său de expertiză.

Cu peste 16 ani de experienţă în roluri de management în bănci şi asigurări, dintre care ultimii peste 11 ani în domeniul asigurărilor de viaţă şi sănătate, ea dezvoltă astăzi portofoliul de soluţii prin care NN susţine clienţii să protejeze ce contează mai mult pentru ei.

NN Asigurări de Viaţă, liderul pieţei de asigurări de viaţă din România, a încheiat anul 2023 cu un profit net de aproape 102 mil. lei, înregistrând o creştere de 12% faţă de anul 2022, potrivit informaţiilor publicate în raportul companiei privind rezultatele din 2023. Veniturile totale ale NN Asigurări de Viaţă au depăşit 1,8 mld. lei în 2024, în creştere cu peste 72% faţă de 2022, dintre care venituri din prime brute subscrise de peste 1 miliard de lei. Cheltuielile companiei s-au ridicat la peste 1,7 mld. lei, în creştere cu 79% faţă de 2022.

NN Asigurări de Viaţă are în portofoliu asigurări de viaţă, de sănătate şi pensii private facultative. Principalul canal de vânzare este propria reţea de agenţii şi forţa de vânzări formată din peste 1.600 de consultanţi financiari şi manageri, dar şi echipa de vânzări corporate, echipa de vânzări digitale şi canalul bancassurance, toate în strânsă legătură cu digitalizarea.

1. Care este obiectivul de carieră pe care îl aveţi în prezent?

Prioritatea mea este să continui să dezvolt soluţii complete de protecţie a sănătăţii şi vieţii, alături de echipa din care fac parte, sprijinind oamenii să aibă grijă de sănătatea, starea de bine şi siguranţa lor financiară chiar şi atunci când au o problemă medicală în familie. Cea mai recentă realizare este lansarea produsul Premium Care Abroad, care acoperă peste 2 milioane de euro pentru tratamentul bolilor grave în clinici de top din străinătate.

2. Care sunt principalele provocări pe care le aveţi în atingerea acestuia şi cum v-aţi propus să le depăşiţi?

Asigurările sunt o industrie foarte dinamică, în plină dezvoltare, iar odată cu conştientizarea tot mai mare a rolului şi beneficiilor unei asigurări când apare o problemă medicală, aşteptările oamenilor cresc. Provocarea este să ţinem pasul cu nevoile lor şi să le oferim mereu soluţii relevante, iar la NN reuşim acest lucru printr-o conversaţie continuă cu clienţii noştri. Aşa, înţelegem în fiecare moment care sunt situaţiile în care vor să fie protejaţi financiar, ce acoperiri îşi doresc şi care sunt experienţele digitale pe care le aşteaptă în interacţiunea cu asigurarea lor.

3. Cum vă gestionaţi timpul şi priorităţile într-o zi aglomerată de lucru? Aveţi vreo metodă sau rutină specială pentru acest lucru?

Îmi încep fiecare zi alături de echipă, discutăm despre proiectele şi urgenţele care sunt pe agendă, stabilim priorităţile şi facem planul de activitate pentru ziua respectivă. Desigur, întotdeauna apar şedinţe sau activităţi neplanificate, însă organizarea bună şi lucrul în echipă ne ajută să navigăm mai uşor prin zilele aglomerate.

4. Cum vă dezvoltaţi continuu abilităţile de leadership şi management? Participaţi la cursuri de specialitate, seminare, citiţi cărţi sau aveţi alte modalităţi?

Învăţarea este parte din ADN-ul nostru şi nu încetăm niciodată să învăţăm cu adevărat. Fie că vorbim despre cursuri specializate, despre tutoriale online sau doar despre lucrurile pe care le învăţ de la cei din jurul meu, încerc să rămân curioasă şi să asimilez lucruri noi în fiecare zi, chiar şi atunci când unele dintre ele nu ţin neapărat de domeniul meu de expertiză.

5. Care sunt calităţile pe care le apreciaţi cel mai mult la colegii din echipele pe care le coordonaţi? Dar defectele pe care nu le puteţi tolera?

Organizarea, perseverenţa, empatia şi dorinţa de a fi mereu mai buni sunt calităţi importante pe care le apreciez nu doar la colegii din echipă, ci la oameni în general. De cealaltă parte ar fi teama de eşec, pentru că de cele mai multe ori stă în calea dezvoltării şi inovării. Oamenii trebuie să aibă curajul să exploreze şi să înveţe din greşeli.

6. Care este cea mai importantă lecţie pe care aţi învăţat-o până acum în cariera dvs. şi cum v-a influenţat aceasta modul de a conduce echipe sau de a vă aborda munca?

Cel mai mult am învăţat mereu din situaţiile care m-au scos din zona de confort şi mi-au creat contextul să construiesc ceva nou prin forţe proprii, fără prea mult ghidaj. Aşa am învăţat că nu toate lucrurile trebuie făcute perfect, că energia trebuie direcţionată către lucrurile cu adevărat importante şi că greşeala este o sursă foarte bună de învăţare. Fiecare astfel de experienţă a susţinut dezvoltarea mea profesională şi personală şi m-a ajutat să devin ceea ce sunt azi.

7. Există work-life balance în prezent?

Echilibrul dintre viaţa la job şi timpul liber contează foarte mult, iar pentru mine este mereu o prioritate atât în ceea ce mă priveşte, cât şi când vine vorba de echipă.

8.  Mai este loc de lectură în agenda unui lider al prezentului? Ce citiţi şi care sunt titlurile preferate?

Cititul mă relaxează şi îmi dă o stare de bine. Citesc ori de câte ori am timp, chiar dacă nu reuşesc atât cât mi-aş dori pentru că prioritizez timpul petrecut cu familia, şi de obicei prefer cărţi de dezvoltare personală, beletristică sau cărţi de marketing.      ■

Cristina Netea, Head of Value Proposition and Health Business, NN Asigurări de Viaţă, 39 de ani

Număr de angajaţi: 500

Număr de consultanţi financiari: 1.600

Prime brute subscrise 2023: 1 miliard de lei

Cotă de piaţă în segmentul asigurărilor de viaţă în funcţie de primele brute subscrise*: 34,37%

Cotă de piaţă în segmentul asigurărilor de sănătate în funcţie de primele brute subscrise*: 12,01%

Cotă de piaţă în segmentul pensiilor private facultative în funcţie de activele nete*: 56,23%, cumulat pe cele două fonduri (NN Activ şi NN Optim)

Surse: raport financiar anual NN Asigurări de Viaţă, *date ASF la 31 decembrie 2023


BUSINESS Magazin va lansa în curând o nouă ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP.

Sub umbrela „Rising Stars: Cum schimbă liderii din noile generaţii businessul românesc?”, ediţia din 2024 a catalogul îşi propune să releve faptul că liderii de afaceri din noile generaţii sunt la fel de dornici să genereze profituri ca şi generaţiile anterioare, dar nu cu orice preţ, fiind primii executivi care fac trecerea spre o libertate şi o relaxare asumate. Cristina Netea, Head of Value Proposition and Health Business, NN Asigurări de Viaţă, se numără printre cei 100 de tineri manageri pe care BM îi include la ediţia din acest an a catalogului.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.