Povestea tânărului de doar 16 ani care a schimbat industria auto cu o ideie. Aceasta s-a transformat într-o afacere ce valorează acum milioane de dolari

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 01 iunie 2024 49728 afişări

Povestea tânărului de doar 16 ani care a schimbat industria auto cu o ideie. Aceasta s-a transformat într-o afacere ce valorează acum milioane de dolari

ÎN CONTEXTUL ÎN CARE O PARTE DIN DOMENIUL AUTO PARE SĂ FI PIERDUT TRENUL TRANZIŢIEI DIGITALE, CEL PUŢIN ÎN CEEA CE PRIVEŞTE SERVICIILE DE CARE POT BENEFICIA DEŢINĂTORII DE MAŞINI, UN TÂNĂR OM DE AFACERI SPANIOL A AVUT IDEEA DE A SCHIMBA DIN TEMELII INDUSTRIA, DRUMUL SĂU ANTREPRENORIAL FIIND DETERMINAT DE DORINŢA DE A SIMPLIFICA PROCESELE DE GESTIONARE ŞI MENTENANŢĂ A AUTOVEHICULELOR.

În urmă cu câţiva ani, în Barcelona, un tânăr de 16 ani – Ricard Guillem – a avut viziunea şi motivaţia de a-şi lăsa amprenta asupra pieţei auto din Regatul Unit. Fiind familiarizat cu industria, familia lui lucrând în domeniu deja de câteva generaţii, a observat că, atunci când deţii un autovehicul, efortul de întreţinere a acestuia este, adeseori, mult prea mare pentru o persoană tipică a secolului XXI din Vest.

Prin urmare, tânărul a studiat multiplele soluţii tehnologice disponibile deja în piaţă şi a venit cu ideea de a crea o platformă inovatoare care să faciliteze gestionarea şi întreţinerea autovehiculelor de către proprietari.

Aplicaţia Cafler a luat astfel naştere în 2021, fiind fondată de Guillem şi un alt tânăr antreprenor, Iñigo Diego. De la început, printre principalele obiective s-au numărat furnizarea de servicii de mentenanţă, curăţare, alimentare şi de pregătire a tuturor documentelor necesare înmatriculării – într-un cuvânt, de a le simplifica viaţa deţinătorilor de automobile, ajutându-i să îşi reducă costurile şi timpul dedicat eforturilor de întreţinere.

Înainte de boomul erei internetului, pentru a închiria un film sau pentru a cumpăra ceva, trebuia să mergem fizic în magazine. Astăzi, companiile de top oferă soluţii digitale prin intermediul unui singur click. Cu toate acestea, industria mobilităţii încă este costisitoare şi inconfortabilă din acest punct de vedere, dar şi lipsită de transparenţă, susţin cei doi fondatori, potrivit site-ului oficial al companiei.

„Am început să mă gândesc la faptul că oamenii au aproape tot la degetul mic, însă aici nu era vorba şi de servicii dedicate maşinilor, aşa că am realizat că industria auto încă se confruntă cu o mulţime de nevoi şi clienţi nesatisfăcuţi”, spune Ricard Guillem despre ideea de a crea compania.

Cafler furnizează servicii unui număr de 750 de firme, precum Tesla şi Renault, şi este prezentă în pieţele din Spania, Franţa şi Marea Britanie, operând activ în oraşe ca Valencia, Madrid, Barcelona, Paris, Lyon şi Londra.

Startup-ul a atras finanţări în valoare de peste 10 milioane de euro, iar Guillem a devenit la nici 20 de ani unul dintre cei mai promiţători oameni de afaceri din Regatul Unit pentru schimbările pe care le aduce în industria auto, scrie The European Entrepreneur. Delegat al Spaniei la Organizaţia Naţiunilor Unite, Guillem a câştigat recent Premiul Naţional pentru Antreprenoriat, acordat de Fundaţia Scientia.  

CARTE DE VIZITĂ

1. Născut în Barcelona, Catalonia, Ricard Guillem a creat în 2021, la nici 20 de ani, aplicaţia Cafler, alături de un alt tânăr antreprenor, Iñigo Diego. Platforma oferă utilizatorilor servicii on-demand, precum mentenanţă auto, asigurări, parcare, închirieri şi vânzare-cumpărare.

2. Ideea a apărut pe când Guillem avea 16 ani şi a fost susţinută de faptul că generaţii întregi din familia sau au lucrat în industria auto, obţinând de aici know-how-ul necesar creării platformei.

3. În 2020 şi 2021 a studiat la MIT, iar în 2022 şi 2023 a urmat cursurile IESE Business School, o şcoală globală de business care oferă programe de educaţie executivă şi diplome MBA (master în administrarea afacerilor).

4. În scurt timp, aplicaţia pe care a dezvoltat-o – în cadrul căreia deţine funcţia de CEO – a atras investiţii de peste 10 milioane de euro, deschizând sedii în trei ţări şi deservind 750 de companii.

5. A câştigat recent Premiul Naţional pentru Antreprenoriat, acordat de Fundaţia Scientia, declarând ulterior că inovaţia reprezintă principalul obiectiv pe care îl are în vizor în traseul său antreprenorial.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.