Yoav Bar, CEO, Müller Dairy RO

Postat la 09 septembrie 2022 128 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Dairy (industria de lactate) este o industrie preponderent conservatoare, piaţa este mai degrabă formată din produse de bază, iar tendinţa jucătorilor este să rămână în zona de comunicare nondigitală, unde TV-ul este rege. Müller alege să joace în categoriile inovatoare, iar consumatorii săi sunt mai conectaţi în lumea digitală, motiv pentru care am adaptat comunicarea în digital de câţiva ani.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Într-o lume care a fost luată cu asalt în timpul pandemiei, zona digitală devine din ce în ce mai vitală pentru progresul unui brand şi dezvoltarea armonioasă a unei companii. Aria digitală este destul de amplă dacă ne gândim la întreaga companie; pentru noi, digitalizarea a început în Marketing, dar acum este vizibilă în fiecare departament al companiei: Sales, Financial, Logistics etc. În fiecare an, investiţiile în digital au o pondere din ce în ce mai mare, iar pandemia a ajutat la augmentarea acestei ponderi cu un procent semnificativ. Dar lăsând de-o parte bugetul, vorbim aici şi despre diversificarea uneltelor pe care le folosim. Platformele modifică modul de operare şi noi ne adaptăm. În alte cazuri suntem pionieri ai categoriei în activări pe platforme nou lansate şi mereu încercăm să facem lucruri noi şi din ce în ce mai bine.

3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Digitalizarea poate fi un prieten sau un duşman – depinde cât de mult ne ocupăm de acest domeniu. E ca o relaţie căreia îi dedici resurse şi care este extrem de plină de recompense dacă faci treabă bună. Targetarea în digital se poate face destul de precis; investiţiile sunt din nou mult mai uşor de controlat; toolurile sunt foarte diverse şi practic, este o zonă cu „de toate pentru toţi”. Poate fi, bineînţeles, un avantaj competitiv atât timp cât este folosit cum trebuie. Noi încercăm sa ne concentrăm pe tooluri noi mereu şi să avem abordări inovative pentru a stabili relaţii durabile cu consumatorii noştri. Vedem cum audienţele reacţionează când inovăm şi când avem o abordare „fresh”.


Experienţă: Yoav Bar are peste 20 de ani de experienţă în industriile de food & beverages şi telecomunicaţii. S-a ocupat de sisteme de vânzari şi logistică complexe şi cu cifre de afaceri foarte mari şi a avut în subordine sute de oameni. Pe parcursul anilor a ocupat diverse poziţii în departamentele de Sales & Marketing, iar ultima poziţie înainte de venirea sa la Müller România a fost de VP (Vice-President) Sales pentru CBC Group Israel. A gestionat unele dintre cele mai mari branduri, precum: Coca Cola, Carlsberg, Tuborg, Campari, Johnny Walher, Möet-Hennessy, Müller şi multe altele.

Domeniile pe care se concentrează în prezent: „În aceste vremuri pline de provocări singura constantă este schimbarea, iar eu mă asigur că Müller România este o companie flexibilă şi cu o rată de răspuns la schimbare cât de ridicată posibil. Bineînţeles, eficienţa şi cooperarea între membrii echipei sunt obiective importante pentru mine. Din perspectiva digitală, cred că acele companii care nu au o strategie clară nu vor putea fi competitive în anii ce vor urma.”


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

Pe parcursul carierei mele am fost implicat în ample proiecte de transformare digitală. Cel mai mare pe care îl pot menţiona este legat de lansarea aplicaţiei B2B în CBC Israel, aplicaţie care a implicat peste 20.000 de clienţi. A fost un mare succes ce a implicat o transformare de amploare, întrucât 63% dintre clienţi comandă acum prin intermediul acestei aplicaţii. În Müller România avem o multitudine de proiecte extraordinare şi pot menţiona chiar unul recent, o campanie TikTok (#putinfomica), care a avut un succes foarte mare. Această campanie a depăşit şi aşteptările noastre şi obiectivele de două sau chiar trei ori.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

Întrucât suntem recunoscuţi pentru produse calitative şi gustoase, avem o responsabilitate faţă de consumatorul nostru. Din acest motiv, înţelegem importanţa ciclului de viaţă al consumatorului. Loialitatea este, bineînţeles, ţelul nostru principal. Loialitatea este în strânsă legătură cu „consumer jurney” – călătoria consumatorului; iar întrucât această călătorie s-a desfăşurat în ultimii ani în mediul digital, ne adaptăm astfel încât să întâlnim consumatorul nostru la fiecare pas digital: de la momentul în care ia în considerare produsele Müller, la decizia de încercare, şi ulterior, testare a produselor, şi bineînţeles, retenţia noilor consumatori. Un alt obiectiv important este legat de dorinţa noastră de a fi una dintre cele mai inovative companii din industrie; şi acest lucru implică şi provocarea furnizorilor noştri şi a strategiilor, dar şi a oamenilor din echipă să gândească „out of the box” şi să găsească mereu „the next best thing” în digital. Bineînţeles, concentrarea noastră în digital nu vine fără investiţiile aferente şi aici vorbim şi despre cel de-al treilea mare obiectiv din zona de digital, mai exact mărirea ponderii investiţiilor în digital din totalul bugetului de marketing.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

Cea mai mare provocare este să fii mereu la curent şi să iei cele mai bune decizii. Lumea digitală se schimbă cu o viteză fenomenală; ceea ce ieri era un tool, azi ori nu mai este valabil, ori este perimat; de asemenea, aparent singura modalitate de a fi la curent cu noutăţile este o atitudine de autodidact şi o curiozitate aproape ieşită din comun; nu avem încă o autoritate în acest domeniu, din care să extragi informaţii, să poţi face training pentru echipe sau să afli noutăţile. Dacă nu faci progrese zilnic în această lume digitală, nu stai pe loc, ci de fapt faci paşi înapoi. Iar noi suntem norocoşi să putem folosi resursele grupului internaţional din care facem parte şi să fim mereu la curent cu cele mai noi şi performante campanii care să ne inspire.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Yoav Bar,
CEO,
Müller Dairy RO

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.