Toamna se numără deschiderile magazinelor de haine

Autor: Roşca Postat la 11 noiembrie 2011 139 afişări

Toamna se numără nu doar bobocii, ci şi magazinele de modă, în condiţiile în care tot mai mulţi jucători de pe această piaţă aleg să deschidă noi unităţi. Cum se explică expansiunea accelerată a retailerilor de modă pe o piaţă unde românii cheltuie doar 7,5 euro pe lună pe haine?

Doar în ultima lună s-au deschis şi au fost anunţate deschiderile a peste 20 de magazine de îmbrăcăminte, şi jucătorii spun că lucrurile nu se vor opri aici, în condiţiile în care potenţial există, iar românii au apetitul, cultura şi în câţiva ani vor avea şi banii necesari pentru a cumpăra tot mai mult.

Piaţa locală de îmbrăcăminte este evaluată la 1,9 miliarde de euro, însă va creşte până la 2,9 miliarde de euro în 2015 şi 4,2 miliarde de euro în 2020, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor Internaţional. Mult-aşteptatul retailer suedez H&M, care a intrat pe piaţă la finalul lunii martie, a anunţat recent că inaugurează trei magazine noi în luna noiembrie, urmând a ajunge astfel la 11 unităţi în România. Cele mai noi puncte pe harta celor de la H&M sunt Sun Plaza, Lotus Center Oradea şi Maritimo Shopping Center din Constanţa.

Suedezii deţin deja pe piaţa locală opt magazine, cinci în Bucureşti şi trei în alte oraşe din ţară. La finalul lunii martie retailerul a deschis prima unitate, în centrul comercial AFI Palace Cotroceni, după mai mulţi ani de tatonări pe piaţă. Al doilea magazin deschis a fost în Unirea Shopping Center, urmat de Băneasa Shopping City, Plaza România, Bucureşti Mall. Ulterior, retailerul a ieşit şi în afara Capitalei, în Braşov, Cluj şi Timişoara.

Potrivit oficialilor H&M, România este prima piaţă unde compania "şi-a făcut curaj" să deschidă atât de multe magazine din primul an de prezenţă pe piaţă. Curajul lor a fost însă răsplătit, în condiţiile în care suedezii au avut, în perioada martie-august, vânzări de circa 21 de milioane de euro cu o reţea de şase magazine, potrivit unui raport financiar al companiei, respectiv încasări zilnice de circa 23.000 de euro pentru fiecare magazin, potrivit calculelor Business Magazin. În aceste condiţii, cu noile deschideri şi dacă vânzările rămân la un nivel constant, H&M ar putea depăşi anul acesta (9 luni de funcţionare) 40 de milioane de euro.

Nici liderii pieţei, Inditex, nu au stat degeaba în acest an, deschizând peste 20 de unităţi pentru cele şapte branduri din portofoliu (Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home, Oysho şi Massimo Dutti), semn că au încredere în consum.

Kenvelo, una dintre cele mai vechi prezenţe de pe piaţa locală de fashion, iese la atac cu un nou plan de business: preia franciza Lee Cooper şi face un parteneriat cu germanii de la Tom Tailor. Dacă totul merge bine, cele două branduri ar putea ajunge fiecare la o reţea de 30 de magazine în următorii trei ani.

Fie pentru că au văzut luminiţa de la capătul crizei, fie pentru că au simţit o creştere a consumului, nici italienii de la Stefanel nu au dorit să lase anul să treacă fără o deschidere, mai ales după ce au fost nevoiţi să închidă magazinul de pe Calea Victoriei, o emblemă a capitalismului postrevoluţionar. După ce au închis primul magazin străin de modă deschis în România, Stefanel şi-a mutat stindardul doar câteva sute de metri mai departe, în Piaţa Romană, iar lanţul a ajuns din nou să numere zece magazine.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
retail,
deschidere,
magazine,
haine,
comert
/analize/comert/toamna-se-numara-deschiderile-magazinelor-de-haine-8963185
8963185
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.