Povestea unei tinere din România care a construit o afacere de milioane şi îşi vinde produsele în toată lumea

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 17 septembrie 2021 28825 afişări

Monica Olariu este consultant certificat în babywearing, absolventă a cursurilor School of Babywearing din Marea Britanie şi Die Trageschule din Germania. Pe vremea când studia la Londra, a aflat că nu există marsupii ajustabile pentru purtat bebeluşii, ceea ce le făcea viaţa complicată atât lor, cât şi părinţilor. Întoarsă acasă, la Cluj, a luat iniţiativa şi a gândit ea însăşi un concept de marsupiu care să se plieze perfect pe caracteristicile copiilor şi aşa a început să se scrie povestea Isara.

Afacerea este deţinută de mine, sunt asociat unic. Backgroundul meu este de finanţist, am terminat şi un master în administrarea afacerilor, însă şcoala care m-a ajutat cel mai mult şi care a fost 90% practică a fost School for StartUps, o şcoală din Marea Britanie, care a funcţionat doar doi ani în România şi în cadrul căreia am avut şansa să primesc o bursă”, povesteşte Monica Olariu.

Anterior fondării Isara, a lucrat vreme de zece ani în cadrul Băncii Transilvania, unde a ocupat mai multe poziţii şi a avansat treptat, însă funcţia care a ajutat-o cel mai mult în dezvoltarea multor calităţi necesare în actualul business a fost cea de relationship manager pentru clienţii corporate.

Practic, ea era responsabilă de toate nevoile clienţilor corporate în relaţia cu banca. Nu ştia pe atunci, dar mai târziu, avea să interacţioneze cu propriii clienţi şi cu solicitările lor. „Ideea de a crea un marsupiu ajustabil, care să fie folosit pe o perioadă cât mai lungă de timp şi care să «crească» împreună cu copilul, mi-a venit în timp ce luam parte la cursurile şcolii de babywearing de la Londra. Fiindu-ne prezentate marsupiile existente pe piaţă la acel moment, am observat şi am întrebat de ce nu există marsupii ajustabile.”

Marsupiile cu catarame erau, pe atunci, toate fixe, cu un panou predefinit, astfel încât bebeluşii foarte mici se „scufundau” cu totul în ele, iar celor mai mari le era deja mic. Astfel, Monica Olariu a revenit la Cluj hotărâtă să creeze chiar ea acel marsupiu potrivit atât pentru copiii foarte mici, nou-născuţi, cât şi pentru cei mai mari, chiar până la cinci ani. „Perioada de început a fost extrem de grea. Am realizat o mulţime de prototipuri pe care le-am tot îmbunătăţit treptat, am tot testat prototipurile cu tipologii şi constituţii diferite de părinţi şi copii şi, după aproximativ un an şi jumătate, am reuşit să finalizez primul marsupiu. Apoi au urmat bătăile de cap cu producţia.”

În cele din urmă, după mult stres şi muncă asemenea, dar şi investiţii pe măsură, produsul Isara a ajuns să fie brevetat. „Veneam dintr-un mediu în care, pentru orice problemă, în funcţie de specificul ei, aveam la cine apela, la IT-şti, la jurişti, la contabilitate, şi m-am trezit «one man show», cu o grămadă de necunoscute, probleme şi situaţii cărora a trebuit să le fac faţă singură, pentru că la început nu se generau venituri pentru a acoperi cheltuieli prea mari şi am preferat să încep cu paşi mici, treptat.”

Isara a generat anul trecut o cifră de afaceri de 2,3 milioane de lei şi un profit de aproape 600.000 de lei, cu opt angajaţi, care lucrează cu patos în atelierul din Cluj-Napoca, pentru a trimite marsupiile ajustabile în toată lumea, cu precădere în Europa, în ţări precum Danemarca, Elveţia, Italia, Belgia, Olanda, Portugalia, Germania şi, evident, România. „Urmează să ne îmbogăţim portofoliul de produse cu o nouă categorie, dedicată copiilor foarte mici, începând de la prematuri şi primele luni de viaţă. Mai lucrăm la o nouă colaborare cu un brand de modă din Londra, Tiba+Marl, pentru un produs co-branded, pentru care am câştigat medalia de aur pentru design de produs, la Junior Design Awards.

Preţurile marsupiilor Isara diferă în funcţie de complexitate şi de materialele folosite, astfel că încep de la 459 de lei şi pot ajunge la 729 de lei. Clienţii sunt, după cum era previzibil, femeile însărcinate şi părinţii cu copii în primii ani de viaţă, dar şi magazinele specializate în babywearing şi produse pentru copii din toată lumea. „Am ales să ne specializăm pe o nişă de produse şi să facem lucrul acesta foarte bine. Producem doar marsupii ergonomice ajustabile de calitate premium, organice, sustenabile şi certificate”, spune Monica Olariu. A avut şansa să activeze într-un domeniu în care pandemia nu a avut multe cuvinte de spus, însă tot a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri anul trecut faţă de 2019. Totuşi, bucuria că părinţii îşi întorc în număr tot mai mare privirea către produsul ei inovator îi dă Monicăi curajul de a merge mai departe, chiar şi atunci când contextul e mai dificil.

Preţurile marsupiilor Isara diferă în funcţie de complexitate şi de materialele folosite, astfel că încep de la 459 de lei şi pot ajunge la 729 de lei.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Localm – platformă de TURISM

Fondatori: familia Chiva

Prezenţă: online


Zenini – creaţie de obiecte pentru evenimente

Fondatoare: Alexandra Vlădescu

Investiţie iniţială: câteva mii de euro

Cifră de afaceri în primele şase luni din 2021: 30.000 de lei (circa 6.000 de euro)

Prezenţă: online, naţională şi internaţională


Gourmetteria Sapori – băcănie (Iaşi)

Fondatoare: Eliza Durac

Investiţie iniţială: 70.000 de euro

Cifră de afaceri: 1 mil. euro

Prezenţă: Iaşi şi online


Chocofashion – brand de produse din ciocolată (Bucureşti)

Fondator: Ştefan Negoiţă

Investiţie iniţială: 70.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2021: 200.000-300.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


OMG Cabina Foto – business cu cabine foto (Bucureşti)

Fondator: Roberto Constantin

Investiţii: 50.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2021: 120.000 de euro

Prezenţă: naţională



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.