Povestea parfumeriilor Beautik: cum au ajuns de la un magazin în piaţa Domenii la 35 de branduri în trei magazine

Autor: Cristina Roşca Postat la 14 februarie 2014 1238 afişări

Într-o perioadă când parfumeriile de lux deja cuceriseră nasurile sofisticate ale parizienilor şi londonezilor, primul Beautik îşi făcea loc pe piaţa locală, într-o zonă rezidenţială a Bucureştiului, în încercarea de a le oferi românilor parfumuri diferite, personale, pe o piaţă unde brandul stătea la rang înalt. la şapte ani depărtare, sub brandul Beautik sunt deschise trei magazine - toate în Bucureşti -, cu un total de 35 de branduri, pe o piaţă a parfumeriei de nişă evaluată la două milioane de euro.

În momentul în care treci pragul magazinului Beautik de pe strada Radu Beller din cartierul Dorobanţi nu simţi că te îmbată miresmele parfumurilor, ci în aer pluteşte o atmosferă rafinată, unică. Designul este o combinaţie perfectă între contemporan şi aristocratic, de la marmura somptuoasă a pardoselii şi mobilierul autentic stil Ludovic la rafturile minimaliste inundate de lumină, care scot în evidenţă sticle elegante. 

„Avem clienţi care vin şi stau în magazin şi două ore. Sunt cunoscători care vor să asculte poveştile din spatele parfumurilor, care vor să le afle istoria lor„, spune Andreea Gheorghiu, directorul general al Green Net, importator şi distribuitor de produse cosmetice, care administrează şi activitatea Beautik. Compania care a terminat anul 2012 - ultimul pentru care există date - cu afaceri de peste 20 de milioane de lei face parte din grupul Farmexim, care include distribuitorul de medicamente cu acelaşi nume (Farmexim) şi reţeaua de farmacii HelpNet, cu afaceri totale ce merg spre jumătate de miliard de euro.

Beautik a fost creat de aceeaşi echipă care cu mai bine de 15 ani în urmă dezvolta un business nou (Green Net) pentru piaţa farmaceutică din România, importul şi distribuţia de produse dermo-cosmetice.

„O simplă vizită la Paris, într-o parfumerie de lux, şi totul a prins într-o clipă contur." A trebuit apoi ca echipa să găsească spaţiile potrivite, elegante, după chipul şi asemănarea celor din Paris, să creioneze portofoliul şi mai apoi să ia contact direct cu parfumierii.

„În momentul în care noi am decis să testăm acest segment, parfumeriile de nişă deja erau în trend în marile capitale ale lumii. Harrods în Londra avea cel puţin una, la fel şi Printemps la Paris.„ În România era o perioadă când oamenii voiau branduri, piaţa locală era prea puţin dezvoltată. „Chiar şi astăzi mulţi români continuă să caute branduri."

Clienţii Beautilk sunt însă cunoscători, caută parfumuri de creator, artă. Din totalul de clienţi 60% sunt doamne, restul domni care vin de multe ori în căutarea unui cadou, dar şi să aleagă parfumul personal. Fiecare client lasă la casă în medie 200 de euro.

„Avem clienţi care vin lunar, care au la ei acasă o mică parte din magazinul nostru„, spune consultantul de vânzări, care îţi poate descrie, parcă fără să respire, aromele de bază ale fiecărui parfum. Le ştie şi pe cele de mijloc, şi pe cele de vârf, deşi cei mai mulţi clienţi care vin ştiu deja ce vor, cunosc brandurile cu care au avut contact fie în magazinele Beautik, fie într-una dintre călătoriile lor în străinătate.

„Clientul Beautik este femeia cu venituri peste medie, preocupată de cele mai recente lansări din industria cosmetică, o femeie care călătoreşte şi care este în căutarea unui parfum unic pentru a-şi defini personalitatea„, explică Andreea Gheorghiu.

Gustul unei persoane în ceea ce priveşte alegerea unui parfum se dezvoltă şi evoluează la fel ca şi gustul pentru muzică sau mâncare, completează ea. „Toţi trecem prin experienţa acumulării unui anumit gust pentru diverse mâncăruri. Începem cu lapte şi biscuiţi când suntem foarte mici, gustăm apoi din mii de feluri şi poate, într-o zi, în mod fericit, reuşim performanţa de a aprecia cu adevărat un Camembert, o trufă sau un Pinot Gris.„ Parfumeria de lux a apărut astfel pentru acei clienţi care au vrut un parfum diferit, personal, o alternativă la toate produsele care au producţie de masă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Beautik,
green net,
andreea gheorghiu,
farmexim
/analize/comert/povestea-parfumeriilor-beautik-cum-au-ajuns-de-la-un-magazin-in-piata-domenii-la-35-de-branduri-in-trei-magazine-12082404
12082404
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.