Nici vara nu mai ajuta! Romanii au uitat de bere, sucuri si inghetata

Postat la 26 august 2010 59 afişări

Inghetata, berea, sucurile racoritoare si lotiunile de plaja au asteptat canicula, in speranta unei evolutii la fel de bune ca si in alti ani, cand apareau pe rafturi doar ca sa se topeasca apoi la fel de repede. Vara aceasta insa n-a mai fost asa.

"Romanul va avea intotdeauna bani pentru mici si bere", declara recent pentru BUSINESS Magazin Dusan Wilms, cel mai puternic executiv din comertul romanesc, seful Metro Cash & Carry. El se referea, astfel, la predispozitia nationala de a cheltui, chiar si in perioade cand economia nu mai duduie, ca pe vremuri. Iar caldura si-a spus clar cuvantul in vanzari, care au crescut odata cu luna iulie cu "5-25% fata de luna iunie, in functie de categoria de produse", spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour.

Ea a precizat insa ca perioada economica dificila, cresterea TVA si masurile de reducere a veniturilor au determinat "o scadere a vanzarilor fata de luna iulie a anului trecut". In cazul Carrefour, cel mai putin afectate au fost vanzarile de apa, bere si inghetata, in timp ce cremele de protectie solara, bauturile carbogazoase si chiar micii au avut mai mult de suferit.

Pentru alti comercianti, chiar daca vanzarile n-au scazut, nici cresterile n-au fost pe masura celor asteptate. Ploile dese din acest an, inceperea tarzie a perioadei calde, banii mai putini din buzunar si zgarcenia vest-europenilor in cheltuiala si-au pus amprenta, deopotriva, si pe vanzarile de produse sezoniere din Romania. "Nu am inregistrat scaderi, dar avem dificultati in realizarea obiectivelor de crestere", declara Grigore Horoi, presedinte al grupului de firme Agricola International, care a rulat anul trecut afaceri de aproape 98 de milioane de euro si a vandut circa 12% din productie la export. Nici berarii nu au prea multe motive de bucurie: "Volumele sunt per total mai mici" (Ursus), "Consumul s-a diminuat fata de perioada similara a anului trecut", (Bergenbier), "Vara a intarziat" (Heineken).

Asociata in mod consacrat cu temperaturile ridicate din termometre, nici macar inghetata nu s-a epuizat in stocurile producatorilor. Vasile Armenean, director general al Betty Ice, una dintre cele mai mari afaceri din domeniu, cu vanzari de aproape 19 milioane de euro anul trecut, spune ca anul acesta a fost "foarte prost din punct de vedere al vremii". Motivul e ca a plouat mult, au fost putine zile insorite, iar vanzarile de inghetata au fost afectate in mod negativ mai ales in intervalul mai-iunie. Patru luni din an (din mai si pana la sfarsitul lui august) aduc pentru producatorii de inghetata peste 70% din vanzari, declara Dimitris Mitrofanakis, country business manager la Nestlé Ice-Cream, liderul pietei.

Vremea neprielnica este unul din principalii vinovati si in ochii berarilor. Tiberiu Mercurian, director de marketing al Bergenbier, cu afaceri anuale de 130 de milioane de euro, spune ca "dupa o incercare timida de canicula, a venit luna iulie, in care din 27 de zile a plouat in 21 - cel putin in Bucuresti".

Jan Derck van Karnebeek, general manager al Heineken Romania, declara si el ca "anul acesta vara s-a lasat destul de mult asteptata, iar cateva zile de canicula in Bucuresti in fiecare an sunt obisnuite". El nu a dorit sa comenteze insa pe marginea felului cum au evoluat vanzarile companiei. Anul trecut, compania a realizat o cifra de afaceri de circa 213 milioane de euro, in scadere cu 5% in euro si in crestere cu 9% in lei fata de rezultatele din 2008.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
consum,
vara,
inghetata,
bere,
bauturi,
cosmetice

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/comert/nici-vara-nu-mai-ajuta-romanii-au-uitat-de-bere-sucuri-si-inghetata-6979388
6979388
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Situaţia ciudată: Cel mai nou pacient bolnav de COVID-19 dă peste cap tot ce ştiam. Cum s-a putut întâmpla asta
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.