Nici vara nu mai ajuta! Romanii au uitat de bere, sucuri si inghetata

Postat la 26 august 2010 65 afişări

Inghetata, berea, sucurile racoritoare si lotiunile de plaja au asteptat canicula, in speranta unei evolutii la fel de bune ca si in alti ani, cand apareau pe rafturi doar ca sa se topeasca apoi la fel de repede. Vara aceasta insa n-a mai fost asa.

"Romanul va avea intotdeauna bani pentru mici si bere", declara recent pentru BUSINESS Magazin Dusan Wilms, cel mai puternic executiv din comertul romanesc, seful Metro Cash & Carry. El se referea, astfel, la predispozitia nationala de a cheltui, chiar si in perioade cand economia nu mai duduie, ca pe vremuri. Iar caldura si-a spus clar cuvantul in vanzari, care au crescut odata cu luna iulie cu "5-25% fata de luna iunie, in functie de categoria de produse", spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour.

Ea a precizat insa ca perioada economica dificila, cresterea TVA si masurile de reducere a veniturilor au determinat "o scadere a vanzarilor fata de luna iulie a anului trecut". In cazul Carrefour, cel mai putin afectate au fost vanzarile de apa, bere si inghetata, in timp ce cremele de protectie solara, bauturile carbogazoase si chiar micii au avut mai mult de suferit.

Pentru alti comercianti, chiar daca vanzarile n-au scazut, nici cresterile n-au fost pe masura celor asteptate. Ploile dese din acest an, inceperea tarzie a perioadei calde, banii mai putini din buzunar si zgarcenia vest-europenilor in cheltuiala si-au pus amprenta, deopotriva, si pe vanzarile de produse sezoniere din Romania. "Nu am inregistrat scaderi, dar avem dificultati in realizarea obiectivelor de crestere", declara Grigore Horoi, presedinte al grupului de firme Agricola International, care a rulat anul trecut afaceri de aproape 98 de milioane de euro si a vandut circa 12% din productie la export. Nici berarii nu au prea multe motive de bucurie: "Volumele sunt per total mai mici" (Ursus), "Consumul s-a diminuat fata de perioada similara a anului trecut", (Bergenbier), "Vara a intarziat" (Heineken).

Asociata in mod consacrat cu temperaturile ridicate din termometre, nici macar inghetata nu s-a epuizat in stocurile producatorilor. Vasile Armenean, director general al Betty Ice, una dintre cele mai mari afaceri din domeniu, cu vanzari de aproape 19 milioane de euro anul trecut, spune ca anul acesta a fost "foarte prost din punct de vedere al vremii". Motivul e ca a plouat mult, au fost putine zile insorite, iar vanzarile de inghetata au fost afectate in mod negativ mai ales in intervalul mai-iunie. Patru luni din an (din mai si pana la sfarsitul lui august) aduc pentru producatorii de inghetata peste 70% din vanzari, declara Dimitris Mitrofanakis, country business manager la Nestlé Ice-Cream, liderul pietei.

Vremea neprielnica este unul din principalii vinovati si in ochii berarilor. Tiberiu Mercurian, director de marketing al Bergenbier, cu afaceri anuale de 130 de milioane de euro, spune ca "dupa o incercare timida de canicula, a venit luna iulie, in care din 27 de zile a plouat in 21 - cel putin in Bucuresti".

Jan Derck van Karnebeek, general manager al Heineken Romania, declara si el ca "anul acesta vara s-a lasat destul de mult asteptata, iar cateva zile de canicula in Bucuresti in fiecare an sunt obisnuite". El nu a dorit sa comenteze insa pe marginea felului cum au evoluat vanzarile companiei. Anul trecut, compania a realizat o cifra de afaceri de circa 213 milioane de euro, in scadere cu 5% in euro si in crestere cu 9% in lei fata de rezultatele din 2008.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
consum,
vara,
inghetata,
bere,
bauturi,
cosmetice
/analize/comert/nici-vara-nu-mai-ajuta-romanii-au-uitat-de-bere-sucuri-si-inghetata-6979388
6979388
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.