El va aduce Salitos si Weihestephaner. Cat se castiga din importul de bere?

Autor: Ioana Mihai Postat la 30 iunie 2011 656 afişări

O crestere de 6% a cifrei de afaceri si de 5% a profitabilitatii reprezinta tinta pentru afacerile din acest an ale importatorului berilor Salitos si Weihestephaner. Asteptarile sunt construite pentru scenariul in care vanzarile de bere de import ar putea fi mai mici cu 7-10% fata de anul trecut.

Cine crede ca gaseste berea Salitos numai in magazine moderne greseste, spune Ovidiu Negrea, director comercial si actionar la Stuff Distribution Grup, care se ocupa cu importul si distributia de bauturi. Doua treimi din vanzarile din retail sunt facute prin retelele de magazine, inclusiv benzinarii, dar cine cauta un Salitos, Paderborner sau Weihestephaner poate cumpara chiar si de la buticuri sau spatii de la parter de bloc, da asigurari Negrea.

In urma cu zece ani, impreuna cu alti trei prieteni, Ovidiu Negrea s-a hotarat sa inceapa o afacere proprie. "N-am regretat niciodata aceasta decizie, mai cu seama ca mi-a dat o libertate si un stil de viata pe care altfel nu le-as fi avut", povesteste el acum. Capitalul de pornire (18.000 de dolari) au fost toti banii pe care cei patru parteneri au reusit sa-i stranga. "Am investit 12.000 de dolari in stocuri, iar diferenta in actiunile de marketing din urmatoarele doua luni", spune Negrea. Vanzarile n-au explodat brusc, dar pas cu pas firma a ajuns la o cifra de afaceri de trei milioane de euro (anul trecut), din care 90% se datoreaza berilor bavareze, ca Paderborner, Riedenburger (o bere bio), Weihenstephaner (oficial recunoscuta ca fiind cea mai veche bere din lume) sau Konig Ludwig.

Ca volum, Stuff a importat si a vandut anul trecut aproape 20.000 de hectolitri, in usoara crestere fata de 2009, un an despre care importatorul spune ca a fost extrem de greu. Vanzarile au scazut abrupt, cu 18%, iar firma a inregistrat pierderi; 2010 a fost, cel putin in cazul lor, o perioada in care si-au tras sufletul, inregistrand "o usoara crestere si inregistrand profit contabil pozitiv, dar nesemnificativ". Pentru a ajunge insa aici, firma a luat o serie de masuri, un exemplu fiind externalizarea unor activitati - cum sunt cele de logistica si de mercantizare (aranjarea marfurilor pe rafturi).

De la 32 de angajati in 2008, Stuff mai are acum doar 17, cei mai multi dintre ei ocupandu-se de coordonarea activitatilor de distributie in tara. 2008 este anul cel mai profitabil dintre cei zece ani de existenta a firmei, iar partenerii au investit atunci jumatate de milion de euro in imobiliare si constructii. Desi valoareaza cu 60% mai putin acum, "nu avem nevoie disperata de cash si speram sa le vindem la un pret mai bun in 3, 7 sau poate chiar 10 ani". Piatra de incercare pentru asociatii firmei, isi aminteste Negrea acum, a fost fara nicio urma de dubiu luna ianuarie din 2009."Banca principala cu care lucram ne-a retras linia de credit, fiind speriata de criza. A trebuit sa returnam in doar 30 de zile 300.000 de euro".

Pentru a aduna banii, actionarii au lichidat investitiile personale si au cerut banii pe marfurile livrate la clienti. Insa o alta mare problema, care i-a costat alti 300.000 de euro, a fost falimentul catorva parteneri.Asteptarile pentru acest an, in care managementul Stuff a previzionat o cifra de afaceri mai mare cu 6% fata de anul trecut si un profit in crestere cu 5%, sunt construite pentru situatia in care vanzarile de beri de import ar putea fi mai mici, estimeaza reprezentantii firmei, cu 7-10% fata de 2010. Altfel spus, Negrea nu se asteapta la o redresare a consumului de bere pentru acest an. Consumul anual pe cap de locuitor s-a intors la nivelul inregistrat in anii 2007-2008, ajungand anul trecut la o medie de 78 de litri. Romanii au baut anul trecut 1,2 litri de bere pe saptamana, mai putin decat in 2008, cand s-a inregistrat cel mai ridicat nivel de consum. In urma cu mai bine de doi ani, berea atinsese un nivel de consum de 93 de litri pe cap de locuitor anual, Romania ocupand la acea vreme locul sase la nivel european in aceasta privinta.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bere,
comert,
FMCG
/analize/comert/el-va-aduce-salitos-si-weihestephaner-cat-se-castiga-din-importul-de-bere-8403385
8403385
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.