Criza in varianta brandurilor de lux

Postat la 01 decembrie 2009 109 afişări

Multibrandul Victoria46 si-a schimbat proprietarul. Escada, La Perla, Versace Jeans Couture sau Hugo Boss au pus lacatul pe magazinele din Bucuresti. Au venit in schimb Belstaff si Cocinelle, iar casele Armani si Gucci sunt in negocieri avansate. Desi cel mai mic segment al retailului de moda, in randul magazinelor de lux au avut loc cele mai mari schimbari in acest an.

La inceputul anului vorbeam cu colegii nostri din afara si le spuneam ca in Romania nu este nicio criza", isi aminteste Ghergana Chernookova, director general al Caritex Trading. Venita din Bulgaria in 2003, Ghergana Chernookova intentionase sa se aseze confortabil pe piata romaneasca de lux. Efectele crizei economice, pe care managerul Caritex nu le-a simtit in ianuarie in Romania, s-au simtit destul de puternic in lunile urmatoare. Astfel, iesirea de pe piata a magazinului Versace Jeans in august a fost singura solutie, in conditiile in care vanzarile scazusera cu 50% inca din luna februarie. La inchidere au contribuit pe de o parte obligatiile foarte stricte din contractul de franciza, dar pe de alta parte a fost vorba si de o disproportie intre venituri si cheltuieli, care nu cantarea atat de greu inaintea crizei. "Contractul de franciza a avut niste clauze foarte dure care s-au suprapus peste problemele pe care le-au avut ei (francizorii - n.r.), asa ca in acest context nu au fost deloc flexibili", arata Ghergana Chernookova.

Dupa inchiderea magazinului de pe Calea Victoriei, Chernookova s-a reprofilat pe galerii comerciale. Magazinele Camel din Carrefour Orhideea si AFI Palace sunt acum principala ei preocupare. Dar nu singura: a inchiriat in AFI un spatiu unde ar vrea sa dezvolte un multibrand. Deschiderea acestui magazin nu era in grafic la inceputul anului, iar acum reprezinta un mod de a vinde stocurile ramase de la Versace Jeans, alaturi de alte branduri de lux al carui mix nu l-au stabilit inca. Sau, dupa cum spune Chernookova: "Problemele au generat proiecte noi".

Criza a intors piata de lux din Romania cu cativa ani in urma, retailerii din domeniu fiind pusi in 2009 in situatia de a se adapta la noile cifre ale pietei: scaderi ale vanzarilor de aproximativ 30-40% si o reducere semnificativa a numarului de clienti - de la 11.000, anul trecut, la aproape 9.000 in prezent, dupa cum estimeaza Oliver Petcu, managing partner al CPP Management Consultants. Deciziile nu au fost usor de luat, dar unii retaileri au vandut, cum ar fi cazul magazinului Victoria46, care a iesit din portofoliul celor de la Solmar, dar numarul tranzactiilor este destul de redus.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/criza-in-varianta-brandurilor-de-lux-5137774
5137774
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.