Cine este prima femeie care intră într-un top dominat doar de bărbaţi în ţara noastră şi ajunge la conducerea unuia dintre cele mai importante lanţuri de magazine din România

Autor: Andra Stroe Postat la 28 aprilie 2022 1566 afişări

Cine este prima femeie care intră într-un top dominat doar de bărbaţi în ţara noastră şi ajunge la conducerea unuia dintre cele mai importante lanţuri de magazine din România

Până de curând, toţi şefii de companii din rândul primilor 10 retaileri alimentari activi în plan local erau bărbaţi. Recent, balanţa a înclinat uşor în favoarea leadershipului feminin, odată cu numirea Aurei Rădulescu la conducerea Cora România. Ce atuuri au ajutat-o să îşi ghideze cariera până în acest rol şi ce impact crede că are această schimbare din clasament asupra industriei?

„Prezenţa unei femei într-un domeniu dominat de bărbaţi are cu siguranţă un impact pozitiv. Se înţelege că o femeie poate asuma roluri care până ieri păreau posibile doar pentru bărbaţi. Şi o femeie poate să conducă, să fie curajoasă, rezistentă, puternică emoţional, luptătoare, asertivă, protectoare, trăsături care în general sunt asociate bărbaţilor. Pe de altă parte, şi un bărbat poate fi empatic, sensibil, tolerant, grijuliu, intuitiv, trăsături care în general sunt asociate femeilor”, este de părere noul CEO din fruntea Cora România, care a preluat ştafeta la începutul acestei luni, înlocuindu-l pe Thierry Destailleur. Faptul că este prima femeie şi primul CEO român ales în această funcţie în cadrul companiei consideră că reprezintă un „plus pe toată linia” şi această numire reflectă încrederea grupului în capacitatea sa de a transmite şi comunica în extern realităţile româneşti.

În copilărie, Aura Rădulescu îşi dorea să devină poliţistă, dar peste ani a ales retailul pentru că preferă să lucreze într-un mediu dinamic, în continuă schimbare, un loc în care poţi învăţa, cu un anturaj de oameni deschişi, pozitivi, constructivi. „A fost o alegere inspirată – o confirmă istoria mea de durată în Cora şi noul rol, de CEO.”

Cu un background academic extins, care îmbină comunicarea (Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti) cu administrarea afacerilor şi licenţa în economie la ASE, executivul are o experienţă de 26 de ani în comerţ, dintre care zece petrecuţi în vânzări FMCG şi farma, şi alţi 16 în retail. De-a lungul timpului petrecut în echipa Cora, căreia i s-a alăturat în 2005, a deţinut diverse funcţii operaţionale şi de management, conducând, pe rând, Centrala de achiziţii nonalimentare (2008 – 2009) şi Achiziţii alimentare (2009 – 2020). În februarie 2020 a preluat conducerea Centralei de achiziţii a Cora, funcţie pe care a ocupat-o până în octombrie 2021, când a fost numită director operaţional, rol pe care l-a păstrat jumătate de an.



Ea îşi descrie parcursul profesional drept „calea către înţelepciune”, calitate pe care o consideră ca esenţială pentru un leadership de calitate, alături de generozitate. În ceea ce o priveşte, spune că stilul său natural de leadership este unul participativ, dar adaptabil în funcţie de situaţie, şi consideră că flexibilitatea este esenţială pentru a gestiona un business de calibrul Cora în aceste vremuri complexe. „Realitatea este că trebuie să fim pregătiţi pentru schimbări foarte mari care se vor petrece în jurul nostru şi pe care nimeni nu le va putea evita. Vom fi afectaţi toţi, în orice domeniu. Avem aşadar responsabilitatea de a ne adapta continuu la noua realitate şi de a găsi soluţii.”

În programul de zi cu zi povesteşte că are o agendă dinamică şi palpitantă. „Jonglez între managementul cotidian al businessului şi deciziile strategice. Agenda mea acoperă toate fronturile – clienţi, echipă, acţionari, investitori, parteneri externi.” Cât despre locul din care îşi ia energia necesară depăşirii unei crize, acesta spune că vine din interior.

Cu o echipă de aproape 3.000 de oameni în subordine, executivul aşteaptă de la noii angajaţi autonomie şi dorinţa de a învăţa continuu. Sfatul său pentru tinerii aflaţi la începutul carierei este să studieze continuu, căci învăţarea nu se opreşte niciodată. „Să caute medii personale şi profesionale care privilegiază meritocraţia, curajul, libertatea de exprimare, dinamismul, determinarea, energia, creativitatea, respectul.”

Din rolul actual, pe lista scurtă de obiective, Aura Rădulescu spune că şi-a setat menţinerea şi dezvoltarea culturii antreprenoriale a companiei, consolidarea modelului omnicanal şi accelerarea parteneriatelor cu producătorii locali.


Realitatea este că trebuie să fim pregătiţi pentru schimbări foarte mari care se vor petrece în jurul nostru şi pe care nimeni nu le va putea evita. Vom fi afectaţi toţi, în orice domeniu. Avem aşadar responsabilitatea de a ne adapta continuu la noua realitate şi de a găsi soluţii.

Aura Rădulescu, CEO, Cora România


Exceptând retailul, executiva ne-a împărtăşit că este pasionată de lectură şi citeşte cu plăcere politică, istorie, jurnale, memorii, filosofie. (În caz că sunteţi curioşi, ultima carte pe care a citit-o şi o recomandă este „Prizonierii geografiei”, de Tim Marshall). Se declară, totodată, mare amatoare de sport, cu focus atletism şi Krav Maga (stil de lupte de contact, cu origine în Israel – n. red.), lista sa de pasiuni fiind completată, de asemenea, de grădinărit şi muzica rock, cu Rammstein şi Metallica în topul playlistul.

Vorbind de provocările ultimei perioade, Aura Rădulescu spune că „au fost doi ani intenşi, care s-au suprapus cu procesul intern de transformare a Cora şi care de curând s-a concretizat prin schimbarea echipei de top management, pe care am fost aleasă să o conduc”. Indiferent de provocări, ea este de părere că alături de oamenii potriviţi nimic nu este greu. „Putem depăşi împreună orice obstacol. Ultimii doi ani ne-au întărit ca echipă şi simt că suntem mai puternici pentru tot ce va urma.” Despre modul în care criza geopolitică actuală afectează industria în care activează, Aura Rădulescu consideră că impactul cel mai mare este asupra predictibilităţii, care a scăzut la zero. „Este o presiune foarte mare pe echipe, în special din punct de vedere emoţional, şi e nevoie de o capacitate de reacţie uriaşă la schimbare. Nu este uşor să fii nevoit să schimbi de la o zi la alta chiar tot ce ai stabilit.” Peste 10 ani, executivul îşi doreşte ca toată experienţa sa să fie pusă în sprijinul oamenilor, să poată ajuta şi contribui la dezvoltarea celor din jurul său. „Funcţia (pe care o voi avea – n. red.) nu e relevantă.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.