Benedicte Graessel, Mars Multisales Digital Transformation Lead pentru Europa de Sud şi Europa Centrală, Mars Multisales

Postat la 01 septembrie 2022 38 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Pentru mine, transformarea digitală înseamnă accelerarea transmiterii valorii companiei prin intermediul tehnologiei – compania este mai eficientă, are un impact mai mare şi este mai aproape de consumatori. Cred că nu mai există nicio funcţie din cadrul companiei care să NU fie impactată de transformarea digitală de astăzi.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Datorită pandemiei, a trebuit să acţionăm în trei direcţii: să optimizăm modul de lucru de acasă, să digitalizăm sistemul intern specific care înainte funcţiona foarte bine la birou şi să regândim strategia de marketing pentru anumite categorii de produse de impuls. Voi detalia puţin despre primele două. A trebuit să regândim dependenţa de prezenţa fizică la birou, să compensăm lipsa prezenţei fizice introducând instrumente virtuale de colaborare. Microsoft Teams ne-a ajutat să răspundem acestei nevoi şi astfel am optimizat lucrul de acasă. În această perioadă, în care aceştia lucrează doar de acasă, a trebuit, de asemenea, să digitalizăm unele procese precum semnăturile. Semnătura digitală a fost cel mai urgent proces de digitalizare implementat pentru a ne asigura că putem lucra în continuare rapid şi eficient.

3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Digitalizarea înseamnă eficientizare, o mai bună conexiune cu clienţii şi consumatorii si cred că este absolut necesară dacă o companie vrea să rămână competitivă. Devine un factor diferenţiator când o faci pentru a comunica cu clienţii şi consumatorii prin noi canale digitale – susţinând creşterea afacerii. Mai mult, când ţii cont de ceea ce instrumentele digitale îţi pot oferi – şi anume datele analitice– acestea te pot ajuta să iei decizii de business în timp real.


Experienţă: Are experienţă în consultanţă SAP şi 10 ani de experienţă în Mars Digital Technologies - 5 ani a avut rolul de manager proiect în cadrul departamentului HR, domeniul vânzări şi logistică, iar în ultimii 7 ani a fost digital lead pentru diverse entităţi Mars din Europa. 

Domeniile pe care se concentrează în prezent: Rolul său se împarte pe trei domenii şi anume leadership strategic, schimbare şi excelenţă. În prezent, domeniul pe care se concentrează este harta SRM (Sales Revenue Management), date analitice şi digitalizare, în general folosind tehnologii precum semnătura digitală, citire documente, agenţi virtuali şi noi interfeţe tehnologice.


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

Investiţiile din IT în cadrul Mars Inc. cresc de la an la an, iar acest lucru se întâmplă deoarece nevoia şi impactul instrumentelor digitale este din ce în ce mai mare. Aş menţiona, pe scurt, trei zone în care am fost implicată – automatizare, transformarea ideilor în acţiune şi planificarea vânzărilor. Automatizarea taskurilor repetitive este ceva ce vedem din ce în ce mai mult în industrie. Informaţiile trebuie să circule de la un sistem la altul, iar inteligenţa artificială schimbă datele jocului prin posibilitatea automatizării citirii documentelor. Folosind inteligenţa artificială, putem acum citi şi interpreta informaţii, în timp ce sunt introduşi bots pentru a prelua unele taskuri repetitive, manuale. Un alt pas important, odată cu toate aceste informaţii digitalizate, este să ne asigurăm că folosim la adevărata valoare informaţiile, pentru a lua deciziile corecte pentru companie, dar şi pentru clienţi şi consumatori. Deci, acesta este un alt domeniu în care am investit pentru a dispune de instrumentele digitale necesare care să ne ajute să facem fix asta. De altfel, astfel de date ne pot ajuta cu previziunile legate de vânzări şi planificarea corectă a resurselor – astfel că investim în inteligenţa artificială pentru a îmbunătăţi acest department.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

Trendul eficientizării şi al utilizării datelor analitice va rămâne în următorii ani. Dar, cred eu, provocarea va fi să ţinem pasul cu tehnologia în continuă dezvoltare! Inteligenţa artificială poate influenţa chiar şi domeniile deja digitalizate şi trebuie să fim deschişi şi flexibili la schimbare.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

Consider că cea mai evidentă provocare este tensiunea dintre securitate şi viteză. Tehnologia evoluează rapid, la fel şi standardul în ceea ce priveşte securitatea. Având în vedere că datele sunt esenţiale, nevoia de a le securiza creşte chiar şi mai rapid. Trebuie să ai capacitatea de a menţine un ecosistem securizat al datelor nu doar pentru companie, dar şi pentru clientul şi consumatorul care au încredere în tine. Mars investeşte foarte mult în securitate. A doua provocare, din punctul meu de vedere, sunt abilităţile digitale. Ai nevoie de oameni în organizaţie care să înţeleagă valoarea digitalizării şi a technologiei. Şi aceştia trebuie să fie agili, să accepte schimbarea. Îmi place foarte mult un citat, pe care l-am auzit în cadrul unei conferinţe de la Dr. Mark

Lombardi, preşedintele Universităţii Maryville şi care, cred eu, rezumă foarte bine această provocare: „A fi logodit cu digital people acum este cea mai importantă decizie pe care o poţi lua – şi cea mai inteligentă.” Cred că se aplică tuturor companiilor astăzi.

*Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.