A construit în două decenii un importator de papetărie care îi aduce încasări de 4 milioane de euro pe an

Autor: Ioana Matei Postat la 27 noiembrie 2014 2118 afişări

Marius Avram a început să construiască în urmă cu 17 ani o afacere axată pe importul şi distribuţia de birotică şi papetărie, care îi aduce acum venituri de 4 milioane de euro şi care l-a inspirat în dezvoltarea noului său pariu, magazinele Autograf.

A construit în două decenii un importator de papetărie care îi aduce încasări de 4 milioane de euro pe an
A construit în două decenii un importator de papetărie care îi aduce... deschide galeria

O masă joasă din lemn pe care se află desene, creioane multicolore şi fluturi de hârtie ce atârnă din tavan sunt primele obiecte pe care le vezi într-unul dintre cele patru magazine Autograf specializate în vânzarea de articole de birotică şi papetărie. Este măsuţa la care proprietarul magazinelor, Marius Avram, îşi invită clienţii-copii să testeze câteva dintre produsele aflate în magazinele sale şi locul unde antreprenorul a dat interviul pentru revista Business Magazin, care a coincis şi cu primul său interviu. Mai puţin preocupat de apariţiile în presă, Avram s-a concentrat în cei 17 ani de antreprenoriat pe creşterea afacerii Vector International, specializată pe importul şi distribuţia de produse de birotică şi papetărie, şi, de doi ani, pe dezvoltarea lanţului de retail Autograf. Dacă afacerea Vector International îi aduce venituri de 4 milioane de euro, noul său pariu se află încă la nivelul de investiţii, valoarea acestora ridicându-se până în prezent la 400.000 de euro.

Marius Avram şi-a început traseul de antreprenor în 1993, la 23 de ani, la scurt timp după ce a absolvit studiile în cadrul secţiei de Autovehicule Rutiere din cadrul Universităţii de Transporturi din Bucureşti. După mai multe încercări nereuşite de a construi afaceri în domeniile alimentar şi auto, şi-a ascultat instinctul şi a preluat, dintr-o discuţie cu prietenii, ideea unui business în domeniul distribuţiei de produse de birotică şi papetărie. „Puteam să descopăr astfel lucruri noi, la care nu am avut acces în perioada şcolii. Mi-a plăcut să lucrez cu astfel de produse şi, cu timpul, am devenit pasionat de acestea”, explică antreprenorul motivaţia sa pentru creşterea afacerii lansate în 1997.

A început cu importul şi distribuţia de produse pentru birou, ulterior s-a extins cu o gamă pentru şcoală şi, mai nou, cu una de curăţenie, ajungând în prezent la un portofoliu de 6.000 de produse. După ce a consolidat prezenţa companiei pe piaţa de distribuţie, a început să dezvolte şi echipe de consultanţi cu care a intrat în domeniul livrărilor business to business. Astfel, businessul Vector International este împărţit acum în mod egal între distribuţie şi livrări B2B. Antreprenorul îşi livrează produsele către 2.000 de clienţi companii, de la cele mai mici, de familie, până la multinaţionale, nume precum McDonald's sau Hornbach aflându-se pe lista lui de clienţi. I-a atras printr-un sistem de livrare promptă bazat pe conceptul next day delivery, care a devenit posibil prin intermediul unui sistem modern de preluare a comenzilor. La afacerea de distribuţie, lucrează în proporţie de 95% prin comenzi primite pe site.

Chiar dacă antreprenorul vede un potenţial ridicat de creştere în zona livrărilor către companii, a dorit să încerce şi experienţa directă a vânzării produselor sale către consumatorii finali şi a dezvoltat conceptul magazinelor Autograf „dintr-o ambiţie personală”. A început cu un showroom pentru afacerea de distribuţie, pe care l-a transformat ulterior în magazin. Munca la proiectul Autograf a început în urmă cu trei ani, iar primul spaţiu de retail a fost deschis în luna mai 2012, în cadrul centrului comercial AFI Palace Cotroceni. Au urmat altele două, în Promenada Mall şi în AFI Palace Ploieşti, iar, în luna august anul acesta, un al patrulea în centrul comercial Palace din Iaşi. A investit circa 100.000 de euro în fiecare dintre magazine, axându-se mai ales pe designul acestora.

De altfel, primul pas în dezvoltarea lanţului a fost, potrivit antreprenorului, găsirea unui arhitect care să ajute la construcţia primului magazin. L-a descoperit în persoana arhitectului specializat pe retail Matius Ichim, a cărui amprentă o poartă şi magazine ale unor branduri precum Jolidon, Benvenuti, Gatta şi Noriel. „Designul şi arhitectura reprezintă elemente cheie pentru că încântă ochiul clientului şi îl determină să intre. Dacă trece de partea aceasta, rămâne să experimenteze, să caute, să vadă ce este în magazin şi ulterior să şi cumpere“, explică el. Astfel, toate magazinele sunt dotate cu mobilier personalizat, în culorile alb şi negru prin care sunt scoase în evidenţă culorile produselor. În ultimii ani, producătorii de birotică s-au aliniat la tendinţele cromatice din industria auto, alegând culori metalizate sau mate inspirate din nuanţele maşinilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
autograf,
antreprenor,
marius avram,
business
/analize/comert/a-construit-in-doua-decenii-un-importator-de-papetarie-care-ii-aduce-incasari-de-4-milioane-de-euro-pe-an-13658247
13658247
comments powered by Disqus
„Sunt un manager de creştere, nu de restructurare, dar mai mult decât orice sunt un om de marketing” Violeta Luca, general manager Microsoft România - VIDEO „Sunt un manager de creştere, nu de restructurare, dar mai mult decât orice sunt un om  de marketing” Violeta Luca, general manager Microsoft România - VIDEO

În cadrul celui mai recent eveniment Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN, Violeta Luca a povestit despre fiecare pas făcut în carieră, de la jobul part time în asigurări până la cel actual, de general manager al Microsoft România. Se autodescrie drept un „manager de creştere” şi nu unul „de restructurare”, are experienţă în vânzări, dar se consideră „un om de marketing” mai mult decât orice altceva. Care sunt însă elementele care au ajutat-o să ajungă în postura de a nu-şi căuta niciodată un loc de muncă?

vezi continuarea
În ce fel v-a influențat ZF viața profesională?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
Cel mai mare pericol de care trebuie să vă feriţi la job. Extrem de puţini ştiu asta, dar vă poate costa TOTUL
ProMotor.ro
Supărat că nu l-a lăsat să depășească, a frânat în fața lui. Acum regretă enorm! Supărat că nu l-a lăsat să depășească, a frânat în fața lui. Acum regretă enorm!
Mazda CX-30 are primul motor DIESEL care este alimentat cu BENZINĂ. Iată cum se conduce
Acestea sunt CELE MAI FIERBINȚI reclame la Dacia Logan. Vedete celebre care au visat la o fărâmă din faima Dacia
Descopera.ro
MISTERUL din jurul unei structuri subterane din Rusia, desluşit după decenii de CONTROVERSE uriaşe MISTERUL din jurul unei structuri subterane din Rusia, desluşit după decenii de CONTROVERSE uriaşe
STRUCTURI care se găsesc pe Marte au apărut din SENIN pe Pământ iar savanţii sunt contrariaţi de acest fenomen STRANIU
Regele care a ÎNGROZIT o ţară întreagă cu cruzimea lui. Şi-a EVISCERAT inclusiv prietenul cel mai bun. FEMEILE erau spuse unor TORTURI şi mai mari - VIDEO
Go4it.ro
Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim? Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim?
SUA pregăteşte o lege care să limteze şi mai mult accesul Huawei la tehnologii străine
Cea mai IEFTINĂ maşină electrică din România disponibilă la vânzare nici nu necesită permis categoria B
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.