Vor plati utilizatorii de internet pentru continutul online?

Postat la 06 ianuarie 2010 18 afişări

In prezent, una dintre intrebarile importante care macina internetul este daca utilizatorii acestuia vor plati pentru continutul online. Raspunsul este “da”, dar nu pentru tot ceea ce se gaseste online.

Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Nielsen Company, in 54 de tari, consumatorii sunt mai interesati in a plati pentru informatiile din zona old media, pe muzica, filme, si continut video profesional decat pentru bloguri sau continut video generat de catre alti consumatori, poate si pentru ca acestia sunt dispusi sa plateasca pentru ceva ce au platit si inainte, decat pentru ceva ce au primit dintotdeauna gratis.

Pe de alta parte, utilizatorii apreciaza mai mult materialul produs de profesionisti decat cel realizat de alti consumatori, conform studiului realizat de compania de cercetare.

Un alt studiu de piata, realizat de GFK, in 17 tari (16 tari europene si Statele Unite), la finalul anului trecut spune ca doar 13% dintre utilizatorii de Internet vor sa plateasca pentru informatiile online, majoritatea preferand sa foloseasca in continuare gratuit Internetul.

In ce priveste situatia pe tari, peste 50% dintre greci, belgieni, suedezi si americani sunt de acord sa plateasca pentru continutul online, in timp ce romanii arata cea mai mica deschidere catre aceasta situatie - doar 22% dintre ei fiind dispusi sa plateasca. Diferentele apar insa atunci cand vine vorba de preferintele in utilizare: in Suedia, un nivel usor ridicat de acceptare pentru continut platit se remarca printre cei care folosesc web-ul pentru blogging si e-finance, iar in Marea Britanie, bloggeri sunt cei mai deschisi catre continutul platit.

Prin contrast, surferii din Statele Unite care folosesc Internetul pentru jocuri, pentru a descarca muzica sau pentru servicii electronice, cum sunt cumpararea de bilete la concerte sau de calatorii, sunt mult mai toleranti cu comisioanele de acces, in timp ce, in Europa, in general, cei care prefera sa faca plati pe Internet sau sa acceseze site-uri erotice sunt si ei mai dispusi sa plateasca decat ceilalti.

Procentul de consumatori la nivel mondial care au platit sau vor sa plateasca pentru continutul online

Continut Procent

Muzica 57%

Filme 57%

Jocuri 51%

Continut video professional 50%

Reviste 49%

Ziare 42%

Stiri online 36%

Radio(muzica) 32%

Retele sociale 28%

Radio(stiri) 26%

Continut video generat de consumatori 24%

Bloguri 20%

Sursa : Nielsen Company

Urmărește Business Magazin

/actualitate/vor-plati-utilizatorii-de-internet-pentru-continutul-online-5272583
5272583
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.