VLAH, prima maşină blindată 4X4 fabricată în România, pe ultima sută de metri înainte de prezentarea oficială. „Pentru compania noastră este un proiect fanion, un proiect foarte vizibil”
Vehiculul VLAH, prima maşină blindată 4X4 fabricată în România, urmează să fie prezentată oficial vineri.
Proiectul companiei BlueSpace Technology, înfiinţată în 2016, este considerat unul fanion de CEO-ul Constantin Pintilie.
„Pentru compania noastră este un proiect fanion, un proiect foarte vizibil”.
Proiectul vehiculului de Luptă Autonom Hidramat a început în anul 2022, când BlueSpace Technology a semnat un parteneriat cu firma slovacă Zetor Engineering. Astfel, cele două companii deţin împreună drepturile de proprietate intelectuale.
Producţia VLAH, care are un motor de 221 de cai putere şi o viteză maximă de 110 km/h, va fi asigurată într-o asociere cu Uzina Automecanica Moreni, filială a Companiei Naţionale ROMARM.
Când producţia se va apropia de nivelul maxim anticipat de BlueSpace Technology, de 200 de unităţi pe an, 180 de angajaţi ai celor două companii vor lucra pentru fabricarea VLAH.
„Doar printr-un parteneriat public-privat putem reuşi să avem succes. Uzina Automecanica este o companie de stat, iar capacitatea lor de producţie este mult mai mare decât a noastră”.
Maşina este în acest moment la stadiul de concept car, fiind complet asamblată, cu toate echipamentele de bord montate.
De la acest stadiu se vor integra, treptat, toate sistemele maşinii, astfel încât, la finalul primului trimestru al anului 2026, prototipul să fie complet funcţional, moment de la care vor fi începute testările dinamice ale vehiculului, au mai arătat reprezentanţii BlueSpace Technology.
Motorul este proiectat şi construit de MTU, în versiunea MTU 4R 106, iar cutia de viteze automată este proprietară nemţilor de la ZF.
În echiparea actuală, vehiculul poate transporta 5 persoane, rămânând suficient spaţiu pentru stocare, sau 9 persoane într-o variantă cu spaţiu limitat. Acesta cântăreşte 7 tone şi poate ajunge până la 10 tone în funcţie de dotări.
Constantin Pintilie a precizat că până în acest moment nu există contracte încheiate pentru modelul VLAH, însă strategia BlueSpace este aceea de a căuta clienţi externi pentru a arăta potenţialilor parteneri că firma românească trebuie luată în seamă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













