Verdict dur al unui şef din fotbalul românesc. Echipele au pierdut legătura emoţională cu suporterii, spune Justin Ştefan, secretarul general al LPF: Cluburile de fotbal trebuie să reia legătura cu comunitatea locală, oamenii vor să fie parte a unui destin comun
Marketingul este un element central al fotbalului, atât pentru creşterea veniturilor cluburilor din Liga 1, dar şi pentru menţinerea şi întărirea loialităţii fanilor.
Justin Ştefan, secretarul general al Ligii Profesioniste de Fotbal, spune că multe echipe din SuperLiga au probleme la acest capitol.
„Marketing-ul în cazul anumitor cluburi continuă să lase de dorit. Există o comunicare slabă, o lipsă de viziune pe termen lung, iar relaţia dintre club şi suporteri este, din păcate, una primitivă. E nevoie de o comunicare mult mai bună pe toate canalele, de naraţiuni la nivel local, de crearea unor eroi la nivel local, ceea ce din păcate încă nu se întâmplă”, spune Justin Ştefan.
Acesta arată că echipele de fotbal trebuie să lucreze la îmbunătăţirea relaţiei cu comunitatea locală, astfel încât suporterii să simtă că fac parte cu adevărat din identitatea clubului pe care-l susţin.
„Cluburile trebuie să lucreze din nou la legătura cu comunitatea pentru că omul trebuie să se simtă cu adevărat că aparţine acelui club. Există o desprindere între cluburi şi comunitate”.
Ziarul Financiar a lansat emisiunea Business şi marketing în fotbal, realizată în parteneriat cu Salt Bank, o emisiune unde oamenii din industrie îşi vor spune părerea despre evoluţia fotbalului românesc şi vor răspunde la întrebarea: Este sau nu fotbalul un business?
„Venim dintr-un sistem etatist, în care sportul era susţinut de stat, fără logică de piaţă. Acel model nu mai corespunde realităţii. Astăzi avem un model hibrid, în care coexistă cluburi finanţate din bani publici şi cluburi care sunt adevărate entităţi economice, cu acţionari privaţi şi logică de business. Ca fotbalul să devină un business real, trebuie să continuăm tranziţia către finanţare privată. Nu spun că nu trebuie să existe bani publici, dar aceşti bani trebuie să se ducă întotdeauna în infrastructură, nu în salarii sau cheltuieli curente”.
Primul invitat al emisiunii Business şi marketing în fotbal a fost Dan Şucu, fondatorul Mobexpert şi investitor la cluburile de fotbal Rapid Bucureşti şi Genoa din Italia.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













