Tot mai sus

Autor: Bogdan Alecu Postat la 15 iunie 2019 22 afişări

Segmentul superior al pieţei auto devine tot mai atractiv pentru constructori, pe măsură ce numărul celor dispuşi să plătească în plus pentru tehnologie şi confort este tot mai mare.

Tot mai sus
Tot mai sus deschide galeria

Strategia BMW Group este de a urca spre segmentul de lux cu noile modele de top. Modele precum noile Seria 7, Seria 8, X7 şi i8 nu mai sunt doar promovate drept automobile premium, ci de lux. „Clienţii din România sunt foarte interesaţi de tehnologie şi îşi echipează automobilele cu echipamente care permit controlul sistemului multimedia prin gesturi sau optează pentru farurile cu tehnologie laser. În trecut noile tehnologii aveau nevoie de un timp mai lung pentru ajustare şi acceptare la nivelul clienţilor, însă în România vedem un grad şi mai mare de adoptare decât în Germania, a spus Wolfgang Schulz, directorul general al BMW Group România.
În ceea ce priveşte piaţa premium, directorul BMW spune că ţinta este să rămână pe primul loc în acest an şi să urce inclusiv pe segmentul maşinilor hibride plug-in, cele care pot fi alimentate cu energie electrică şi de la priză, nu doar în mers.
„Economia României înregistrează în continuare o creştere şi vedem inclusiv o creştere a producţiei aici, iar centrele de R&D vin cu inovaţie. Din punctul nostru, România este o mică Silicon Valley. Vedem resurse umane importante în acest sens şi în Bucureşti dar şi în alte oraşe, precum Iaşi, iar consumul continuă să crească, motiv pentru care noi suntem optimişti, a subliniat Wolfgang Schulz.
Într-un timp scurt cei de la BMW au venit cu multe noi propuneri pentru clienţii care preferă maşini de peste 200.000 de euro. Vorbim de o nouă tendinţă, de a urca tot mai sus şi de a ne poziţiona în segmentul de lux deoarece asta doresc clienţii. Rolls-Royce va rămâne în continuare brandul de top al grupului şi este poziţionat ca upper luxury, însă diferenţa dintre Seria 7 şi Rolls-Royce Ghost se micşorează.
„Cu toate acestea, discutăm despre două grupuri diferite de clienţi, deşi cele două modele se apropie. Acum însă, a fi premium nu mai este suficient, trebuie să te poziţionezi spre lux, iar atunci când iei loc la bord, să simţi un nou spirit al luxului, a spus Wolfgang Schulz.
Mai mult, spre exemplu, ca CEO sau director general, există limitări  din punctul de vedere al companiei care nu permit acestuia să aibă ca maşină de serviciu un Rolls-Royce sau Bentley, dar permit un Seria 7 de top.
„Pentru Seria 7 avem corporate sales, proprietari de întreprinderi mici şi mijlocii şi antreprenori. În cazul companiilor observăm o tendinţă de downsizing, însă nu pe model ci pe motoare, iar în costul total se ia în calcul şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon. Din acest motiv, versiunea plug-in hybrid a Seriei 7 este atractivă pentru companii pentru că per total vine cu un consum foarte scăzut de combustibil", a subliniat Schulz.
În ceea ce priveşte mixul de motoare, directorul BMW Group România se aşteaptă ca în continuare dieselul să rămână la un nivel ridicat, în prezent fiind la circa 70% din volum, însă cererea de motorizări pe benzină începe să crească treptat.
„Pentru moment, pe distanţe lungi, dieselul reprezintă o soluţie eficientă în materie de consum, dar ne aşteptăm ca şi modelele plug-in să câştige teren treptat. A treia soluţie, cea electrică, de asemenea va urca, dar nu va fi o concurenţă pentru diesel sau plug-in deoarece fiecare reprezintă o soluţie diferită de mobilitate. Din acest motiv este important ca clientul să aibă o imagine transparentă cu privire la beneficiile fiecărei versiuni, a subliniat directorul BMW România.
Urmând trendul vest-european, şi clienţii din România sunt atraşi tot mai mult de motorizările pe benzină. „Benzina va urca treptat şi local, însă nu la fel de mult precum în Germania, unde discuţiile în acest sens sunt puternic influenţate de politică şi nu de cifre.
La nivelul primelor patru luni ale acestui an înmatriculările de BMW-uri au urcat cu aproape 10% faţă de perioada similară a anului trecut, la 1.164 de maşini, depăşind atât Audi cât şi Mercedes-Benz, brandul devenind astfel cel mai bine vândut pe segmentul premium.
„Ne-am propus să păstrăm prima poziţie până la finalul anului. Am avut o creştere în primele trei luni, iar în aprilie s-a simţit flota livrată în aprilie 2018, motiv pentru care avem o scădere, dar per total urcăm. Pe de altă parte, trebuie subliniat că în piaţă există o volatilitate ridicată, iar zvonurile influnţează cererea, în special în ceea ce priveşte dieselurile“, a spus Wolfgang Schulz. Aşa cum în anii '90 monovolumele s-au impus pe piaţa europeană ca alternativă la breakuri şi sedanuri, în ultimii ani trendul cel mai puternic a fost reprezentat de SUV-uri. Şi dacă înainte, în anii 2000, constructorii aveau un singur model iar cei mai mulţi niciunul, în prezent SUV-urile se regăsesc pe toate nişele pieţei, de la mini la lux. Şi cum niciodată nu sunt suficiente, pe lângă cele deja şase SUV-uri din gamă, BMW a completat cu un al şaptelea – X7 – pentru a intra pe teritoriul celor de la Range Rover. „Da, SUV-urile cresc la nivel mondial, însă limuzina, aşa cum este Seria 7, are în continuare viitor deoarece reprezintă luxul şi statusul. O astfel de maşină reprezintă modul în care cineva doreşte să se poziţioneze, dar un client de Seria 7 poate avea în garaj şi un X5 sau X7, a subliniat directorul BMW Group.
Flotele vor continua să urce în segmentul premium, maşinile nefiind simple soluţii de transport, ci şi soluţii de marketing. „Spre exemplu, la MINI brandul vine cu o valoare, iar firmele folosesc asta pentru vizibilitate şi promovare, motiv pentru care am avut şi vom avea în continuare flote mari, a spus Wolfgang Schulz. În ultimii patru ani în reţeaua locală a BMW s-au deschis şapte noi service-uri, în Bacău, Bistriţa, Buzău, Craiova, Piteşti, Suceava şi Târgu-Mureş, la care se adaugă şi service-ul din Arad alături de Filaret din Bucureşti. „Acum aproape toate marile oraşe din România sunt acoperite de cel puţin un service. Cel mai nou este Cobălcescu în Piteşti, unde avem 12 noi locuri de muncă în atelier, iar acolo mai este potenţial de extindere, ei fiind un partener strategic“, a subliniat Wolfgang Schulz.
Următorul pas în dezvoltarea service-ului îl reprezintă conexiunea digitală dintre automobil, service şi utilizator sau proprietar. Devizul de ser­vice este prezentat acum pe un suport digital şi cu explicaţii video. Soluţia poate fi accesată printr-un link atât de pe telefonul mobil, cât şi de pe calculator, iar programarea la service se realizează direct din aplicaţia dedicată pentru smartphone. „România este orientată către digital şi avem o cerere tot mai mare pe acest segment. Spre comparaţie, Germania este o piaţă mai conservatoare, însă China evoluează extrem de rapid. Şi pentru că prima maşină este vândută de showroom, dar a doua de service, extindem astfel de servicii aici“, a subliniat directorul general.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Ce afaceri mai deţin cei mai bogaţi oameni din România Ce afaceri mai deţin cei mai bogaţi oameni din România

Pentru unii oameni de afaceri businessul e şi pasiune, nu doar muncă. Pentru alţii e un mod de a face bani pentru a-şi dezvolta în paralel hobby-urile.

vezi continuarea
ZF.ro
Surpriză: Domeniul unde puteţi fi scutiţi de 50% din impozit. Surpriză: Domeniul unde puteţi fi scutiţi de 50% din impozit.
SURPRIZĂ: O nouă investiţie majoră într-un oraş din România. Va lucra la soluţii folosite în întreaga lume
ProMotor.ro
Un nou examen MEDICAL pentru şoferi. Dacă nu treci testul, RĂMÂI FĂRĂ PERMIS Un nou examen MEDICAL pentru şoferi. Dacă nu treci testul, RĂMÂI FĂRĂ PERMIS
Şoferul a vrut să ALIMENTEZE la o pompă din ROMÂNIA însă a avut o surpriză de proporţii. În loc de benzină pompa băga altceva - VIDEO
VIDEO - Singura maşină care nu poate fi RIDICATĂ de autorităţi. Cu modelul ăsta ai parcare GRATIS pe viaţă - TESTAT
Descopera.ro
VIDEO. ''EXTRATEREŞTRII sunt chiar sub nasul nostru!'' Cel mai mare partener al NASA dezvăluie ceea ce oficialii americani ţin la SECRET VIDEO. ''EXTRATEREŞTRII sunt chiar sub nasul nostru!'' Cel mai mare partener al NASA dezvăluie ceea ce oficialii americani ţin la SECRET
O descoperire IMPRESIONANTĂ făcută pe un câmp din Alba Iulia ELUCIDEAZĂ unul dintre momentele cheie din istoria Daciei
GESTUL româncelor de altă dată care înnebunea orice BĂRBAT. Puţine îl mai fac acum
Go4it.ro
O nouă INOVAŢIE de la APPLE: IPHONE 11 va „împrumuta” una dintre cele mai apreciate funcţii de pe telefoanele SAMSUNG O nouă INOVAŢIE de la APPLE: IPHONE 11 va „împrumuta” una dintre cele mai apreciate funcţii de pe telefoanele SAMSUNG
Telefonul din CHINA care depăşeşte Samsung, Huawei şi APPLE. CEL mai PUTERNIC model din lume se lansează foarte curând
HUAWEI mai are un AS în mânecă! MATE 30 PRO va depăşi toate telefoanele de până acum la capitolul FOTO şi VIDEO
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.