Tarom. Tot pe pierderi
Tarom, compania aeriană naţională, continuă să aibă pierderi. În 2023, ultimul an pentru care există date publice, Tarom a avut pierderi de 87 milioane lei, chiar dacă au scăzut faţă de anul anterior, când pierderile nete au fost de 274 mil. lei, compania de stat marchează al 16-lea an pe pierderi.
Tarom, compania aeriană naţională, continuă să aibă pierderi. În 2023, ultimul an pentru care există date publice, Tarom a avut pierderi de 87 milioane lei, chiar dacă au scăzut faţă de anul anterior, când pierderile nete au fost de 274 mil. lei, compania de stat marchează al
16-lea an pe pierderi.
Compania nu a mai înregistrat profit din anul 2007, iar şansele să revină pe profit curând sunt mici. Raportul financiar pentru 2024 nu a fost publicat, astfel că rezultatele financiare încă nu sunt publice.
Tarom se luptă de câţiva ani să rămână pe linia de plutire atât din punct de vedere operaţional, cât şi din perspectivă financiară.
În 2024, Tarom a renunţat la cursa Bucureşti – Londra, slotul fiind vândut, de altfel, una dintre cele mai aglomerate rute. În anii anteriori, Tarom a mai renunţat şi la cursele către Viena şi Barcelona, rute importante pentru operatorul aerian, lăsând loc liber concurenţei.
Mai mult, în 2024, Tarom a vândut patru aeronave Airbus A318, însă a semnat un contract de leasing pentru achiziţia a două aeronave Boeing 737 MAX 7.
Aeronavele ar trebui să ajungă în posesia companiei până în 2026. De-a lungul anilor, specialiştii din aviaţie au ridicat problema diversităţii flotei companiei. Compania avea 18 avioane de tip Boeing, Airbus şi ATR, cu o diversitate de modele, ceea ce presupune o metenanţă costisitoare. Pentru fiecare model de avion este nevoie de o echipă de mentenanţă specializată pe acea aeronavă, cu cât flota e mai diversă, cu atât costurile de reparaţii şi întreţinere a aeronavelor este mai mare.
Toate aceste măsuri, numite de altfel în rapoartele oficiale ale companiei „măsuri de eficienţă operaţională“, fac parte din planul de restructurare a companiei la finalul căruia ar trebui operatorul să revină pe profit.
La începutul anului 2025, compania a fost inclusă într-un top ruşinos al celor mai prost cotate zece companii aeriene din lume, potrivit unui clasament realizat de AirHelp bazat pe reclamaţiile pasagerilor.
În acest top, Tarom ocupă poziţia a opta, mai prost cotate fiind Tunisair, Buzz din Polonia, Nouvelair din Tunisia, Bulgaria Air, El Al Israel Airlines, Pegasus Airlines din Turcia şi IndiGo din India.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro














