Sociolog: Criza prin care trecem cu toţii acum seamănă cu criza vârstei de 40 de ani. Care sunt motivele şi ce avem de câştigat din asta

Autor: Ioana Matei Postat la 11 aprilie 2020 5669 afişări

Sociolog: Criza prin care trecem cu toţii acum seamănă cu criza vârstei de 40 de ani. Care sunt motivele şi ce avem de câştigat din asta

Romulus Oprica, sociolog şi managing partner al firmei de consultanţă BrandBerry, a spus că criza actuală, adusă de contextul pandemiei globale, ne face să ne regândim priorităţile, motiv pentru care aceasta se aseamănă foarte mult cu „criza de 40 de ani”.

„Mă aştept să fim mult mai atenţi de acum încolo la relaţiile cu străinii. Faţă de prieteni sau de familie nu ne vom schimba prea mult atitudinea, dar am putea fi mult mai sceptici cu persoanele noi pe care le vom cunoaşte. Probabil va exista o distanţare socială până îi vom cunoaşte pe acei oameni cu care interacţionăm” descrie el „noua normalitate” de după criză în cea mai recentă ediţie a emisiunii Viaţă de corporatist #izolatladomiciliu.

Oprica observă că perioada aceasta este determinată de un factor cât se poate de clar: „Este un virus care nu dispare de pe o zi pe alta, iar în memoria noastră va rămâne. OK, ne va influenţa viaţa, prin urmare trebuie să fim atenţi cu acţiunile noastre.”

Acest lucru se va traduce şi printr-o reevaluare a priorităţilor noastre.

„Vom trece cu toţii prin criza de 40 de ani, indiferent de vârstă. De ce? Te gândeşti la ce ai făcut până acum, la ce este cu adevărat esenţial, la ce îţi place, ce vrei să faci, realizezi că nu eşti veşnic, că poţi să ai probleme serioase în orice clipă şi atunci îţi prioritizezi altfel acţiunile, relaţiile, aşteptările, dorinţele, asta se întâmplă de fapt şi la vestita criză de 40 de ani când zici: <<Am trecut de jumătatea vieţii, ce am făcut şi ce vreau să fac de acum încolo?>> Nici nu mai eşti foarte atent să îi mulţumeşti pe toţi, să fii atent la ceilalţi şi atunci încerci să fii mai introspect. Cred că vom avea de-a face cu o criză de 40 de ani cvasiuniversală.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.