Servicii. Asigurări de viaţă. Asigurările de viaţă prin elan
Piaţa asigurărilor de viaţă, care o perioadă destul de lungă a stat sub pragul unui volum al primelor brute subscrise, acum a depăşit pragul de 4 mld. lei, luând în considerare şi sucursalele care activează pe piaţa locală. Astfel, avansul în 2024 a fost de 16%, o dinamică mai rar întâlnită la acest segment de asigurări.
Piaţa asigurărilor de viaţă, care o perioadă destul de lungă a stat sub pragul unui volum al primelor brute subscrise, acum a depăşit pragul de 4 mld. lei, luând în considerare şi sucursalele care activează pe piaţa locală. Astfel, avansul în 2024 a fost de 16%, o dinamică mai rar întâlnită la acest segment de asigurări.
Odată cu efectul şi haosul din piaţa asigurărilor privind falimentele istorice City Insurance şi Euroins România, companiile de asigurări au început în ultimii doi ani să îşi concentreze eforturile mai atent pe zona asigurărilor de viaţă. Pe lângă o promovare puternică, companiile şi-au diversificat produsele, iar comportamentul clienţilor, dat şi de contextul complicat în care ne aflăm a început să denote atât protecţie, cât şi modalităţi de a economisi sau investi. Produsele de tip unit-linked ar putea face diferenţa pe termen lung, iar unii asigurători deja au pariat pe noua generaţie, care ar putea duce segmentul asigurărilor de viaţă la următorul nivel.
Anul trecut, NN Asigurări de Viaţă a rămas prezenţa dominantă de pe primul loc, cu un volum al primelor brute subscrise de peste 1 mld.
lei, urmat de Metropolitan Life, care deşi activează prin intermediul unei sucursale pe piaţa locală, a înregistrat un volum al primelor brute subscrise de 773 mil. lei anul trecut, menţinându-şi dinamica de două cifre. Podiumul este completat de BCR Asigurări de Viaţă, care a ajuns anul trecut la un volum al subscrierilor de 523 mil. lei. Din perspectiva poziţiilor patru şi cinci, Allianz-Ţiriac şi BRD Asigurări de Viaţă au înregistrat un volum al primelor brute susbcrise de 446 mil. lei şi 361 mil. lei.
În ceea ce priveşte principalii brokeri care contribuie la intermedierea poliţelor de viaţă, OVB AllFinanz conduce de această dată cu un volum al intermedierilor de 200 mil. lei, urmat de Amsterdam Broker, fostul lider, cu un volum al intermedierilor de 175 mil. lei, iar podiumul este completat de Kunden Broker cu intermedieri de 54 mil. lei. Marsh Broker ocupă poziţia a patra cu intermedieri de 31 mil. lei, iar AON România se află pe poziţia a cincea cu intermedieri de 25 mil. lei. Având în vedere dinamica asigurărilor de viaţă în 2024, anul acesta ritmul s-ar putea menţine, în special datorită schimbării mentalităţii clienţilor, dar şi a efortului consistent pe care companiile îl pun atât în diversificarea produselor, cât şi a parteneriatelor pe care le consolidează.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













