Scandal între restaurante şi firmele de livrare. Cum au păcălit firmele de livrare restaurantele să plătească chiar şi cu 30% peste comisionul normal

Autor: Andra Stroe Postat la 06 iunie 2020 16596 afişări

Scandal între restaurante şi firmele de livrare. Cum au păcălit firmele de livrare restaurantele să plătească chiar şi cu 30% peste comisionul normal

Restaurantelor din Marea Britanie li s-a impus să intre în blocaj pe 23 martie şi nu au voie să primească clienţi la masă până cel puţin pe 4 iulie.

Multe lanţuri şi restaurante independente au apelat în schimb la livrări online, care sunt permise. Dar există îngrijorări legate de faptul că, din cauza comisioanelor prea mari aplicate de platformele de livrare, micile afaceri s-ar putea să fie nevoie să îşi întrerupă activitatea şi pe zona de delivery, scrie The Sun.

În Marea Britanie, platformele de livrare continuă să perceapă comisioane de până la 30%, precum şi taxele de livrare. De pildă, cu toate că reprezentanţii Deliveroo nu au spune ce comisioane aplică, menţionând doar că nu au tarife stabilite şi că acestea variază în funcţie de restaurant, reprezentantul unui restaurant a declarat pentru Daily Mail că firma percepe 33%.

Andrew Goodacre, directorul executiv al British Independent Retailers Association (BIRA), a declarat pentru The Sun: „Este dezamăgitor faptul că aceste platforme nu au facilitat colaborarea cu companiile reducând comisioanele în perioada respectivă. Comisioanele reduse ar fi fost compensate din plin prin volumul mai mare de comenzi.”

La rândul său, preşedintele FSB, Mike Cherry, a adăugat: „Blocajul înseamnă că multe restaurante se bazează acum pe platformele online pentru a ajunge la clienţi şi este de înţeles că plătesc comisionul pentru acest serviciu. Dar este important ca platformele de livrare online să nu profite de pandemia de COVID-19, mărind preţurile într-un moment în care restaurantele nu au de ales decât să se aboneze. Taxele trebuie să fie justificate, corecte şi proporţionale."

Deliveryroo, Just Eat şi Uber Eats au declarat deopotrivă celor de la The Sun că nu e atât de simplu să reducă taxele, deoarece acestea sunt folosite pentru a acoperi alte costuri conexe, cum ar fi salariile şoferilor, asigurările şi marketingul.

Au spus că au redus în schimb au renunţat la taxele de înscriere pentru restaurantele care s-au listat pe site-urile lor în timpul crizei, iar unora dintre firmele mici cu care există asocieri chiar le-au fost donate anumite sume de bani pentru a face faţă crizei. În mod normal, Deliveryroo percepe aproximativ 200 de lire sterline taxă de înscriere pentru restaurantele de orice mărime, dar s-a renunţat la aceasta în cazul restaurantelor independente şi mici, în timp ce firmelor mai mari li s-a redus taxa la 50 de lire. Just Eat a renunţat la taxa obişnuită de înscriere de 295 lire sterline plus TVA iar Uber Eats a renunţat la rândul său la taxa de înscriere – deşi nu se ştie care era aceasta.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
restaurante,
lipsa,
comisioane

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.