Sam Altman, fondatorul OpenAI, este speriat de avansul rivalilor de la Anthropic şi Google. „Ne aflăm într-un moment critic pentru ChatGPT”
CEO-ul OpenAI, Sam Altman, a declarat stare de „cod roşu” privind necesitatea de a îmbunătăţi ChatGPT, în contextul în care rivalii Google şi Anthropic reduc din avansul iniţial al companiei în cursa pentru dezvoltarea inteligenţei artificiale, notează FT.
Potrivit unui memo intern trimis luni, Altman a spus că această „mobilizare” de cod roşu va concentra din nou activitatea OpenAI pe ChatGPT, de exemplu prin îmbunătăţirea vitezei, fiabilităţii şi personalizării chatbotului.
El le-a spus angajaţilor că start-up-ul, evaluat la 500 de miliarde de dolari, intenţionează să întârzie alte produse deoarece „ne aflăm într-un moment critic pentru ChatGPT”.
Asta înseamnă că firma va amâna planurile de a dezvolta produse de publicitate, agenţi AI concepuţi să automatizeze cumpărăturile şi sarcinile legate de sănătate, precum şi Pulse, un serviciu care oferă utilizatorilor actualizări personalizate dimineaţa.
Această schimbare strategică vine în contextul în care OpenAI se confruntă cu o competiţie în creştere, costuri tot mai mari cu centrele de date, provocări tehnice pentru a rămâne în avangarda AI şi o luptă constantă pentru păstrarea talentelor în companie.
Luna trecută, Google şi-a lansat cel mai recent model lingvistic de mari dimensiuni, Gemini 3, considerat că a depăşit GPT-5 al OpenAI la testele de referinţă din industrie.
Cel mai nou model al companiei Anthropic, Opus 4.5, de asemenea a avut rezultate mai bune decât GPT-5 în evaluări cheie.
Koray Kavukcuoglu, arhitect AI la Google şi director tehnologic al DeepMind, a spus că grupul Big Tech „a împins performanţa destul de semnificativ” antrenând modelele folosind cipuri personalizate ale companiei.
Înainte de lansarea Gemini 3, Altman afirmase că OpenAI „va trebui să rămână concentrată în faţa presiunilor din partea competiţiei”.
Cu peste 800 de milioane de utilizatori săptămânali, OpenAI deţine o cotă de piaţă covârşitoare în utilizarea chatboturilor în general, însă oamenii petrec acum mai mult timp discutând cu Gemini decât cu ChatGPT, potrivit datelor companiei de analiză web Similarweb.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













