Românii au dat 250 mil. euro pe smartphone-uri în 2012, dar cheltuie lunar doar un milion de euro pe aplicaţiia. GALERIE FOTO

Autor: Andreea Anghel, Andrei Cîrchelan Postat la 16 aprilie 2013 41 afişări

Schimbările sunt norma în socie­tatea de astăzi, iar industria IT este prima care le resimte. Încet, încet, totul se mută pe online, prepon­derent pe dispozitivele mobile. Noul utilizator de tehnologie „Digital Na­tive“ este o persoană care a crescut în­conjurată de console video, internet şi alte gadget-uri, o persoană permanent online, pentru care interntul este o extensie a vieţii.

Românii au dat 250 mil. euro pe smartphone-uri în 2012, dar cheltuie lunar doar un milion de euro pe aplicaţiia. GALERIE FOTO

Schimbările sunt norma în socie­tatea de astăzi, iar industria IT este prima care le resimte. Încet, încet, totul se mută pe online, prepon­derent pe dispozitivele mobile. Noul utilizator de tehnologie „Digital Na­tive“ este o persoană care a crescut în­conjurată de console video, internet şi alte gadget-uri, o persoană permanent online, pentru care interntul este o extensie a vieţii. El caută informaţie, este foarte atent în alegerea conţinutului video pe care decide să-l urmărească, iar profilul lui ar trebui să fie punctul de pornire de la care dezvoltatorii să înceapă să îşi gândească viitoarele aplicaţii, sunt de părere invitaţii din prima zi a forumului ZF Mobilio ’13.  Evenimentul a fost  organizat de ZF în parteneriat cu SIVECO, Bitdefender, TotalSoft, Microsoft, Master­Card şi CertSign.

„Digital Natives  este noua generaţie, care a crescut înconjurată de console video şi in­ternet. Ei sunt conectaţi mereu online, motiv pen­tru care au fost numiţi şi cyborgs.  In­ternetul este o extensie a cunoştinţelor şi a vieţii lor.  Ei folosesc  mobilul mai mult decât orice altceva. Smartphone-ul a înlocuit orice alt dispozitiv“, a spus Andreea Coca, research consultant cercetare calitativă în cadrul GfK România. Acest lucru explică de ce piaţa de smartphone-uri a avut anul trecut o creştere de 37% faţă de anul 2011, ajungând la o valoare de 250 de milioane de euro, în timp ce piaţa de tablete a crescut de cinci ori şi a avut o valoare de 293 de milioane de lei (66 mil. euro).  Anul acesta, estimările spun că  piaţa mondială a tabletelor, telefoanelor mobile şi a calcu­latoarelor va ajunge la 2,4 miliarde de unităţi vândute, în creştere cu 9% faţă de anul trecut, iar în  2017  va depăşi 2,9 miliarde de unităţi, potrivit unei estimări publicate de compania de analiză Gartner.

Cu toate că adoptă rapid noile tehnologii, atunci când trebuie să plătească pentru aplicaţii, utilizatorii români sunt reticenţi în a cheltui bani pentru diverse tipuri de servicii şi conţinut digital.

„Suntem un popor foarte răsfăţat din punctul de vedere al acestui tip de servicii. În România conţinutul  este foarte prost plătit. În Cehia abonamentul la Voyo costă mai mult de 10 dolari, la noi este aproximativ 4 dolari“, a spus Costi Mocanu, senior vice president, Head of Voyo în cadrul CME. De asemenea, utilizatorii din România preferă să plătească pentru conţinut cu specific local, în limba română şi produs în România, acest tip de conţinut câştigând teren în faţa unor seriale şi emisiuni consacrate în străinătate. „Consu­mul  este generat  în proporţie de 80% de produsele locale“, a explicat şeful Voyo.  

În ceea ce priveşte mediul în care utiliza­torul român consumă conţinut, rămâne valabil prin­cipiul celor patru ecrane (tabletă, smartphone, computer şi televizor), la care se adaugă un al cincilea ecran şi anume cel din automobil. Cele patru ecrane însă sunt folosite în mod diferit în funcţie de nevoile fiecărui utilizator.

„Aproximativ 90% din interacţiunea cu conţinut media are loc prin intermediul unuia dintre cele patru ecrane. Utilizatorul interac­ţio­nează cu dispozitivul pe care îl are la în­demână. Mobilitatea şi cloud-ul sunt driverele esenţiale în această perioadă“, a spus Dan Bu­lucea, country manager al Google România.

Tabletele sunt folosite în special de oamenii de business, potrivit lui Bulucea, care adaugă că cea mai răpândită utilizare pentru dispozitivele mobile este comunicarea.

Toate stirile sunt pe zf.ro

Urmărește Business Magazin

/actualitate/romanii-au-dat-250-mil-euro-pe-smartphone-uri-in-2012-dar-cheltuie-lunar-doar-un-milion-de-euro-pe-aplicatiia-galerie-foto-10755702
10755702
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.