Reuters: Volkswagen poate deveni un risc mai mare pentru economia Germaniei decât criza din Grecia

Autor: Anca Dumitrescu Postat la 24 septembrie 2015 0 afişări

Volkswagen este cel mai mare dintre producătorii auto germani şi unul dintre principalii angajatori din ţară, cu peste 270.000 de salariaţi în Germania şi un număr chiar mai mare care lucrează pentru furnizori.

Directorul general Martin Winterkorn a plătit deja preţul scandalului manipulării rezultatelor testelor de poluare ale automobilelor diesel, izbucnit în SUA, şi şi-a anunţat miercuri demisia, iar analiştii evaluează impactul crizei asupra economiei germane.

"Dintr-o dată, Volkswagen a devenit un risc mai mare pentru economia germană decât criza datoriilor din Grecia", a declarat Carsten Brzeski, economist şef la ING.

El a arătat că dacă vânzările VW vor scădea în America de Nord în lunile următoare, acest fapt va avea impact nu doar asupra companiei, ci şi asupra întregii economii germane.

Volkswagen a vândut anul trecut aproape 600.000 de automobile în SUA, reprezentând circa 6% din vânzările globale de 9,5 milioane de vehicule.

Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA a avertizat că grupul riscă amenzi de până la 18 miliarde de dolari, sumă care depăşeşte profitul operaţional din 2014.

Chiar dacă această sumă poate fi acoperită de rezervele de numerar de 21 de miliarde de euro deţinute de grup, scandalul a provocat temeri că vor avea loc concedieri masive.

O îngrijorare mai largă a guvernului german este că şi alţi producători auto, precum Daimler şi BMW, ar putea să fie afectaţi de dezastrul de la VW.

Nu există informaţii că cele două companii ar fi comis ilegalităţi, iar unii analişti consideră că impactul va fi limitat.

Guvernul german a dat asigurări miercuri că industria auto va rămâne un pilon important al economiei, în pofida adâncirii crizei la VW.

"Este o industrie extrem de inovativă, de mare succes pentru Germania, cu numeroase locuri de muncă", a spus un purtător de cuvânt al Ministerului Economiei.

Analiştii avertizează însă că tocmai această dependenţă de sectorul auto ar putea deveni un pericol pentru economie, care va creşte în acest an, potrivit estimărilor, cu 1,8%.

Germania se confruntă deja cu impactul încetinirii creşterii economiei chineze.

"Dacă vânzările auto vor scădea, faptul va afecta şi furnizorii şi cu ei întreaga economie", a declarat Martin Gornig, analist la institutul de cercetări DIW din Berlin.

În 2014, în industria auto germană lucrau 775.000 de persoane, reprezentând aproape 2% din forţa de muncă totală.

În plus, automobilele şi componentele auto sunt cele mai de succes exporturi ale Germaniei, cu vânzări în străinătate de peste 200 de miliarde de euro în 2014, respectiv aproape o cincime de totalul exporturilor ţării.

"Acesta este motivul pentru care scandalul nu este un fleac. Economia germană a fost lovită în centrul său, în marca Made în Germany", a declarat Michael Huether, şeful institutului economic IW.

Există şi voci care susţin că impactul asupra economiei nu va fi exagerat.

"Nu cred că întreaga industrie auto germană va fi afectată. Nu va fi recesiune din cauza unei singure companii", a spus Joerg Kraemer, economist şef la Commerzbank.

Asociaţia comercială germană BGA a încercat la rândul ei să calmeze publicul, apreciind că nu există semnale că clienţii din străinătate încep să pună la îndoială calitatea şi seriozitatea companiilor germane.

"Nu există o suspiciune generală faţă de bunurile cu eticheta Made in Germany”, a declarat directorul general al BGA, Andre Schwarz.

El a recunoscut faptul că există un anumit nivel de îngrijorare în rândul companiilor germane, că scandalul legat de înşelătoria privind nivelul real al emisiilor motoarelor diesel ar putea avea un efect de domino asupra afacerilor lor, erodând marca "Made in Germany".

Unii analişti văd o ironie a situaţiei. În timp ce economia Germaniei a rezistat crizei datoriilor din zona euro şi încetinirii din China, se poate confrunta acum cu cel mai mare risc, venit chiar din interior, din partea unei companii proprii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
GERMANIA,
ECONOMIE,
VW

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/reuters-volkswagen-poate-deveni-un-risc-mai-mare-pentru-economia-germaniei-decat-criza-din-grecia-14747473
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Măsuri drastice în piaţa muncii. Cum se schimbă contractele de muncă din cauza crizei Măsuri drastice în piaţa muncii. Cum se schimbă contractele de muncă din cauza crizei
Vom ajunge să dăm şi noi ture prin cimitir. Cimitirul economic va fi plin de morţi care nu vor supravieţui crizei
Mediafax
VIDEO Imagini apocaliptice în ZONA ZERO a pandemiei de coronavirus. Scene violente între autorităţi şi chinezi VIDEO Imagini apocaliptice în ZONA ZERO a pandemiei de coronavirus. Scene violente între autorităţi şi chinezi
Ce se va întâmpla cu preţurile produselor din magazinele Mega Image? Compania anunţă „măsuri de urgenţă”
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
O zi din viata militarilor SMURD, eroi in plina epidemie:  "Tati, ai grija de tine, sa nu vii bolnav acasa!" O zi din viata militarilor SMURD, eroi in plina epidemie: "Tati, ai grija de tine, sa nu vii bolnav acasa!"
Jurnal de pandemie. Prof. Dr. Olga Simionescu: As pune corturi mari la granita si as tine acolo lumea in carantina

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.